2011-01-16, 10:16
Medlem
rideincs avatar
Quartus Saul, ny grabb på dubstep scenen. Så tung. Hans musik får hela kroppen att wobbla.
Bar 9, gott sound och riktigt bra rmx's.
Citera
2011-01-16, 15:54
Medlem
Hoppipollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rideinc
Quartus Saul, ny grabb på dubstep scenen. Så tung. Hans musik får hela kroppen att wobbla.
Bar 9, gott sound och riktigt bra rmx's.

Quartus Saul var sjuuukt nice! EP:n "Identity" på Spotify är riktigt fet.
Citera
2011-01-16, 16:24
Medlem
Azchateros avatar
Verkar som att Flux Pavillion och Doctor P kommer till Stockholm den 26/5!

Hoppas att Doctor P spelar Big Boss då!

Can't wait!
Citera
2011-01-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
Verkar som att Flux Pavillion och Doctor P kommer till Stockholm den 26/5!

Hoppas att Doctor P spelar Big Boss då!

Can't wait!

vart ska dom spela? hittar inget på google
Citera
2011-01-16, 18:38
Medlem
Azchateros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neukenindekeuken
vart ska dom spela? hittar inget på google

All Out Dubstep.
Citera
2011-01-16, 20:18
Medlem
Kruxillimuxs avatar
UKF laddade just upp denna dundersofta:
Fenech-Soler - Demons (Sigma Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=Y7RbkOCX8cU&fmt=22

Lyssna i 720p!
Citera
2011-01-16, 22:47
Medlem
cuzzys avatar
Jag är helt ny inom Dubstep genren men gillar den starkt!
Hörde denna http://www.youtube.com/watch?v=CDmWJbN8bDo&feature=topvideos på tuben precis och tycker den är galet fet!

Kan någon tipsa mig om liknande?
Citera
2011-01-16, 22:49
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuzzy
Hörde denna http://www.youtube.com/watch?v=CDmWJbN8bDo&feature=topvideos på tuben precis och tycker den är galet fet!

Fortsätt kolla i deras kanal, UFK Dubstep på youtube.
Citera
2011-01-17, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cuzzy

Skream är fan fet alltså. Han kommer bli en av de första som inte säljer sig helt och fortfarande tjänar bra med pengar på dubstep. Denna låt är bra som tusan i ett mainstream/reklamradio synpunkt och kommer att dra folk till genren. Dock har den ingen vidare själ tycker jag. Kolla in hans tidigare EPs eller låtar från typ 2004-2007 så får du se vad han kommer ifrån. Checka låten Tortured Soul. Den är jävligt go. Sen försök gå från att hitta dubstep eller någon annan elektronisk musik på youtube då det mesta antingen är för svårt att hitta om man inte vet vart man ska leta eller så hittar man kanaler med dåligt producerad musik. Kolla istället på olika bloggar eller typ twitter/facebook som tillhör artisterna eller då dubstepforum.com så klart.
Senast redigerad av gObbo 2011-01-17 kl. 01:31. Anledning: glömde ett ord som var viktigt
Citera
2011-01-17, 11:45
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Wall o' Text:
Personligen tycker jag att mycket av den banger dubstep som görs nu inte har någon själ och försöker inte förmedla någon känsla utan man försöker bara överträffa andra låtar i wobble eller galna synthar. Kolla bara på kommentarerna på videos från excision eller skrillex på youtube och jag tycker man kan urskilja att den typ av "dubstep" håller på att bli den nya emoscenen, att man bara försöker bli mer "br00tal" än den förra gruppen eller låten.

Håller med dig till punkt och pricka.

Hur som helst. Jag söker tips på Ambient Dubstep / UK Funky / I viss mån Post Garage, har inget emot det typiska nyare ~130 bpm. Söker produktioner likt de som släpps av:

James Blake
Sepalcure
Joy Orbison
Mount Kimbie
Four Tet
Hackman
Burial
Digital Mystikz

Kvalitet före wobblekvantitet alltså. Finns ju mycket samlad kunskap här så nån borde kunna överraska mig.
Citera
2011-01-17, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Wall o' Text:

...Personligen tycker jag att mycket av den banger dubstep som görs nu inte har någon själ och försöker inte förmedla någon känsla utan man försöker bara överträffa andra låtar i wobble eller galna synthar. Kolla bara på kommentarerna på videos från excision eller skrillex på youtube och jag tycker man kan urskilja att den typ av "dubstep" håller på att bli den nya emoscenen, att man bara försöker bli mer "br00tal" än den förra gruppen eller låten.
Om du vill ha låt tips så finns det mycket i denna tråden, bara till att söka på vad för typ man vill höra. Tips som spelar "klassisk" dubstep är tidig Skream, tidigt Benga, Pinch, Loefah och Mala. Tips på banger dubstep är Skream (han gör lite allt möjligt, ligger typ top 10 i england med magnetic man just nu), Tunnidge, Zed Bias, Benga och lite annat. Första låten med dubstep jag hörde var Oskilliath med Skream, ett litet tips.

Håller med, men kan samtidigt tycka att mycket av det nya också är ganska så bra. T.ex. både Borgore och SKisM;s nya EP:s från 2010 var riktigt bra.
Citera
2011-01-17, 12:51
Medlem
rideincs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppipolla
Quartus Saul var sjuuukt nice! EP:n "Identity" på Spotify är riktigt fet.

Ja eller hur Spana in hans "Mistrust" också, euforisk!

Och det där med att Dubstep inte har någon själ längre är väl att ta i för att återknyta till föregående talare. Den berör och förstärker ens känslor på ett...oförklarligt sett. Däremot är väl några av dagens Dubstepartister än mer electroinspirerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in