2010-02-25, 15:59
Medlem
Leif-Bengt-Viktors avatar
God dag,

Vet inte om detta är lite felplacerat men tänkte att folk som använder Flashscript skulle kunna vara intresserade av ett liknande (har till stor del samma funktionalitet som Flashscript, plus lite nya) Greasemonkey-script jag utvecklat till den nya Flashback-designen.

Detta scriptet bygger dock till skillnad från Flascript på jQuery vilket underlättar utvecklingen samt DOM-manipulationen.

Då det är första versionen finns det säkerligen en del buggar, om det är något du vill ha löst är det bara att påpeka det i ett PM.
Det bör även sägas att detta skriptet bör inte köras parallelt med Flashscript.

Scriptet går att ladda ner på:
http://userscripts.org/scripts/show/69859

Funktioner:

Expanderande textruta
Ändrar storleken på textrutan beroende på innehållet. Så du får nu aldrig en scrollbar utan textrutan blir större och större och större...

Ändra layout
Rensar upp layouten, tar bort annonser, och expanderar utrymmet för innehåll.
http://gyazo.com/82ca32a72c3588b95b531c1b3c396353.png

Ladda nästa sida
Laddar automatiskt nästa sida i tråden när man närmar sig botten av sidan.

Visa bilder
Visar bilder direkt i tråden för Bilddagboken, Quikk, Bayimg, Pixbox, Imagebam, Mypicx, Tinypic, Dumparump, Imageshack samt Piclair

Visa knappar för bilder
Alternativ för "Visa bilder" där du måste klicka på en knapp för att bilden ska visas.

Visa "försök hitta bild" knapp för länkar
För sidor som inte har stöd i "Visa bilder" funktionen kan man försöka med denna, den hämtar ut sidan i fråga och lägger in den största bilden från sidan i tråden (experimentell).

Visa videos
Embeddar youtube videos direkt i tråden.

Favorit-forum
Lägger till en favoritrad i botten (likt den i toppen), för att lägga till en favorit klickar man enkelt på en lista av alla tillgängliga forum.

Maxbredd/Maxhöjd på bilder
Sätter maxbredd samt maxhörd på bilder som visas direkt i tråden.
Citera
2010-02-25, 16:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd uppbruten till en egen tråd. Jag satte även klister på tråden //Mod
Senast redigerad av CyrusGNetWork 2010-02-25 kl. 16:39.
Citera
2010-02-25, 16:37
Medlem
hokoris avatar
Bästa första inlägget jag någonsin sett på flashback och det är ett bra script förutom att sökrutan blir väldigt störande, bokstaven å blir konstig och lite luft mellan "ämnes panelen" och "trådvägs panelen"(den där det står flahback forum > data & teknologi > &c) behövs. Annars bra gjort
Citera
2010-02-25, 16:38
Medlem
Quentans avatar
Tack så mycket
Citera
2010-02-25, 16:49
Medlem
soptippsbosses avatar
Grymt första inlägg och ett stort tack! Äntligen en positiv förändring. Som nån sa, sökrutan äger skärmen. Går det att fixa?
Citera
2010-02-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Bästa första inlägget jag någonsin sett på flashback och det är ett bra script förutom att sökrutan blir väldigt störande, bokstaven å blir konstig och lite luft mellan "ämnes panelen" och "trådvägs panelen"(den där det står flahback forum > data & teknologi > &c) behövs. Annars bra gjort

Håller med om luften mellan menyerna, ser så ihopträngt ut. Finns det möjlighet att ändra ikonerna inne på prenumerationer?Bättre markerat vid nya svar eller något. Allra helst vill jag bara ha tillbaka den nya desigen.
Senast redigerad av jocke12 2010-02-25 kl. 17:02.
Citera
2010-02-25, 17:33
Medlem
Citat:

I vilket avseende blir "å" konstigt? Vilken browser/OS samt vart?

Ska kolla över placeringen av söken, är dock problematiskt att placera den då den är ivägen vart man än lägger den, möjligen kan man lägga en text-länk till höger i översta meny-raden som visar söken när man klickar på den.
Citera
2010-02-25, 17:42
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-Bengt-Viktor
I vilket avseende blir "å" konstigt? Vilken browser/OS samt vart?

Ska kolla över placeringen av söken, är dock problematiskt att placera den då den är ivägen vart man än lägger den, möjligen kan man lägga en text-länk till höger i översta meny-raden som visar söken när man klickar på den.

"å" blir avhugget på översta raden i medelanderutan (något man verkligen kan leva med men då jag ändå framförde problem så varför inte) och jag använder Firefox och Ubuntu 9.10 men tror inte det är det som problemet ligger.

Ideen om en länktext som kontrollpanelen låter bra, gör så
Citera
2010-02-25, 17:49
Medlem
Citat:
"å" blir avhugget på översta raden i medelanderutan (något man verkligen kan leva med men då jag ändå framförde problem så varför inte) och jag använder Firefox och Ubuntu 9.10 men tror inte det är det som problemet ligger.

Ideen om en länktext som kontrollpanelen låter bra, gör så

Söken ska nu vara fixad, uppdatering finns på http://userscripts.org/scripts/show/69859

Har du möjlighet att skicka in ett screenshot på "å"-problemet? Möjligen är det fontvalet i Ubuntu som kan vara problemet.
Citera
2010-02-25, 18:35
Medlem
kalle.bs avatar
Tyckte nog inte det var så snyggt som jag hade hoppats på, nästan allt är bortskalat och jag ser ingen flashbackkatt längre. Känns ju som att ta bort färgen på huset.

http://dl.dropbox.com/u/435397/fl.jpg

Edit: Ett tips! Gör själva bilderna klickbara till normalstorlek direkt i tråden gärna!
Citera
2010-02-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
Tyckte nog inte det var så snyggt som jag hade hoppats på, nästan allt är bortskalat och jag ser ingen flashbackkatt längre. Känns ju som att ta bort färgen på huset.

http://dl.dropbox.com/u/435397/fl.jpg

Edit: Ett tips! Gör själva bilderna klickbara till normalstorlek direkt i tråden gärna!

Klickbara bilder till original-url är nu implementerat: http://userscripts.org/scripts/show/69859

"Snyggheten" är väldigt subjektivt, jag är pragmatiskt lagd och ser hellre att det är mer "effektivt" att använda Flashback. Om du inte uppskattar det kan du enkelt klicka på "Flasher" uppe till vänster och stänga av "Ändra layout".
Citera
2010-02-25, 20:53
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-Bengt-Viktor
Klickbara bilder till original-url är nu implementerat: http://userscripts.org/scripts/show/69859

"Snyggheten" är väldigt subjektivt, jag är pragmatiskt lagd och ser hellre att det är mer "effektivt" att använda Flashback. Om du inte uppskattar det kan du enkelt klicka på "Flasher" uppe till vänster och stänga av "Ändra layout".
Mycket bättre nu. Kan även tipsa om att översta inställningen inte syns pga av den flytande menyn i flasherdesignen. Dvs den man inaktiverar flasherdesignen på, den ligger under menyn vilket gör att man inte kan se den. Firefox 3.6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in