2007-09-12, 14:05
Medlem
chillionaires avatar
Jag skulle bli sjukt sur om jag var nagon som givit mycket pengar till sokandet efter ungen eller nagon kandis som engagerat sig.. om det nu visar sig att det ar foraldrarna... de kommer inte att fa det latt.
Citera
2007-09-12, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Sista bilden:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article494286.ab

Sedan ett par frågor som någon här kanske vet svaret på:

1. Har någon utanför middagssällskapet sett M.s familj och vänner leta efter M. efter det att mamman "upptäckt" att hon är försvunnen? För i och med att hon skrek "They have taken her" då hon rusade tillbaka till restaurangen tyder det på att hon tror att det ligger ett brott bakom. Varför väntar man då 40 minuter med att ringa polisen? De kunde ju i alla fall bett någon annan i sällskapet ringa polisen medan de andra letade, och varför föreslog inte någon av de andra just detta? 40 minuter är väldigt väldigt lång tid.

2. Kan man läsa middagssällskapets vittnesredogörelser någonstans. Jag har svårt att tro att någon av de är inblandade, men det hade ändå varit intressant att läsa vad de har sagt.

De kanske väntad att ringa polisen för hon kanske bara gått nånstans och trodde maddie var nånstand i närheten
Citera
2007-09-12, 14:16
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Det gör vi naturligtvis efter rättegången.
Hahaha!
Citera
2007-09-12, 14:19
Medlem
jamenvaddårås avatar
Det ska bli spännande att höra mer om hårstråna från bagageluckan. Det går nämligen att se om håret suttit på en död kropp. Håren börjar brytas ner och då syns det tydligt i mikroskop. De borde redan nu veta om håren kommer från ett dött eller levande huvud.

Förresten går det inte att få ner en så stor unge i utrymmet för reservhjulet. De måste ha styckat henne.
Citera
2007-09-12, 14:22
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
De kanske väntad att ringa polisen för hon kanske bara gått nånstans och trodde maddie var nånstand i närheten

Varför skrek i så fall mamman "They have taken her" Om man skall märka ord så är det ett väldigt märkligt ordval. "De har tagit henne" Vilka "De"? Vet hon vilka det är? Vet hon att det var flera personer? Vore det inte naturligare att hysteriskt skrika "I can't find her, She's not there" eller något liknande?
Citera
2007-09-12, 14:25
Medlem
coolbreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
lätt illamående blir jag ju mer som kommer fram, nu har man alltså
enl expressen tagit prover på det hår man hittat och funnit någon
form av gift ?!

Nu undrar jag bara hur många som är inblandade förutom
föräldrarna, känns som det är fler.
Varför tänker du att det skulle vara fler inblandade? Om fler varit inblandade hade säkert inte mamman känt sig tvungen att köra hyrbil med liket av flickan. Då hade väl nån annan gjort det.

Apropå inslamligen, så är den ju ganska smart i och med att de får pengar till rättegång och försvar, tillika en del sympati av massor av människor som kommer vara övertygade om deras oskuld. Hade de erkänt direkt hade väl ingen fortsatt att ställa upp för dem...
Citera
2007-09-12, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coolbreeze
Varför tänker du att det skulle vara fler inblandade? Om fler varit inblandade hade säkert inte mamman känt sig tvungen att köra hyrbil med liket av flickan. Då hade väl nån annan gjort det.

Apropå inslamligen, så är den ju ganska smart i och med att de får pengar till rättegång och försvar, tillika en del sympati av massor av människor som kommer vara övertygade om deras oskuld. Hade de erkänt direkt hade väl ingen fortsatt att ställa upp för dem...

Men de kanske inte alls dödade henne men han som gjorde det kanske hade hyrt bilen innan dem! Eller så hade de hittat henne och då bestämt sig för att gömma undan henne!
Citera
2007-09-12, 14:30
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Har jag missat något eller finns det några bevis för att hon verkligen levde den aktuella dagen/kvällen. Om det skulle vara föräldrarna känns det bra mkt troligare att mordet skedde tidigare.

Maddie var inlämnad på hotellets barnpassningsservice fram till kl.18. Därefter har bara föräldrarna sett henne.
Citera
2007-09-12, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Maddie var inlämnad på hotellets barnpassningsservice fram till kl.18. Därefter har bara föräldrarna sett henne.

Då tycker jag att de kunde ha låtit henne va kvar där när de var och åt också!
Citera
2007-09-12, 14:45
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Då tycker jag att de kunde ha låtit henne va kvar där när de var och åt också!
OK,då vet vi det
Citera
2007-09-12, 14:56
Medlem
moneysisters avatar
Det jag har läst ang vännerna är vad pressen har skrivit tidigare
att någon eller några säger sig vara säkra på att det är Murat
som de såg på hotell området under kvällen, någån pekade
ut honom, och det blev ett bråk på polis stationen där vännerna
hade skrikit att de sett Murat och Murat nekade och sa till
pressen - att jag förstår inte varför dom gör så här mot mig.....
Minns jag rätt läste jag det på Sky news men har ingen länk.
Någon säger sig oxå ha sett en man bära på ett barn under
kvällen. Har för mig att det blev någon fantom bild på den
personen.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Sista bilden:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article494286.ab

Sedan ett par frågor som någon här kanske vet svaret på:

2. Kan man läsa middagssällskapets vittnesredogörelser någonstans. Jag har svårt att tro att någon av de är inblandade, men det hade ändå varit intressant att läsa vad de har sagt.
Citera
2007-09-12, 15:09
Medlem
moneysisters avatar
Jag skulle inte bli förvånad, känns som de 2 själva inte skulle ha klarat
av detta samtidigt som de valsade runt i media.
Någon med lokal kännedom, som sedan dragit sig ur när
det blev för stort. men på grund av sin egen medverkan inte
kan prata med polisen. Jag misstänker oxå att madeleine kropp
har flyttats minst 1 gång.
Polisen intresserar sig för platser de snappat upp på avlyssningen
av familjen och bland annat deras vänner.
Undrar just hur länge de varit avlyssnade ?

Citat:
Ursprungligen postat av coolbreeze

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in