2007-09-12, 11:00
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Ibland känns det som att denna tråd borde flyttas till Konspirationsteorier...

Det gör vi naturligtvis efter rättegången.
Citera
2007-09-12, 11:16
Medlem
moneysisters avatar
Tror ni " objektet"

kan vara en kropp ?

http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283685,00.html
Citera
2007-09-12, 11:25
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
kan vara en kropp ?

http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283685,00.html

Eller en del av en kropp

Hela historien verkar urarta till något verkligen vidrigt.

Apropå teorier så har jag en liten en.

Vad sägs om att mamman eller pappan på något sätt orsakat dotters död. Sedan har denne dolt detta genom att låta dottern bli "bortrövad". Den andre föräldern skall då inte fått veta något utan tror på bortrövandet.

Mycket hål i denna teori men jag har sett vansinnigare postas här
Citera
2007-09-12, 11:46
Medlem
coolbreezes avatar
http://www.expressen.se/nyheter/utrikes/1.836457/nara-att-foraldrarna-blir-atalade

Sicka jävla svin! Trodde dom jävlarna att dom skulle klara sig genom sina lögner? Jag hoppas de får ett mycket hårt och kännbart straff för sin cyniskhet och känslokyla, hur kall får man vara - döda sitt barn och tro sig kunna klara sig från det? Hur skulle de någonsin kunna ha ett rent samvete och uppfostra sina andra barn efter en sådan händelse?
Citera
2007-09-12, 11:54
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Jag tycker att någonting känns så jäkla fel i teorin att det skulle vara föräldrarna.

- Hur kan de få undan henne så snabbt att hundarna ej får upp spår på kvällen då hon försvann ?

- Mycket av hennes hår i bilen !, om de nu skulle transportera henne flera veckor senare, när de är ruggigt iaktagna av journalister ( eller åtminstonde måste förutsätta själva att de kan vara iaktagna) skulle de då lägga henne i trunken på bilen utan att hon är helt innesluten i något (väska, påse eller dyligt) Det verkar bara för osannolikt. Om hon var innesluten i något så kan knappast hår från henne ligga kvar i bilen.
Citera
2007-09-12, 11:54
Medlem
blaus avatar
Vad händer om föräldrarna åtalas, erkänner och verkligen kan bevisa att det var en olyckshändelse som tog livet av Madeleine? Vad kommer de att åtalas för? Brott mot griftefrid, vållande till annans död, dråp?

Bedrägligt beteende eller liknande kan väl inte vara aktuellt då de inte bett om ekonomiskt stöd och inte heller är det väl föräldrarna som officiellt ligger bakom denna massiva PR-cirkus? Så om de fälls och åker in, så kommer de ut som rika människor då det inte ligger något brottsligt bakom den förmögenhet de samlat i hop i fonden?
Citera
2007-09-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolbreeze
http://www.expressen.se/nyheter/utrikes/1.836457/nara-att-foraldrarna-blir-atalade

Sicka jävla svin! Trodde dom jävlarna att dom skulle klara sig genom sina lögner? Jag hoppas de får ett mycket hårt och kännbart straff för sin cyniskhet och känslokyla, hur kall får man vara - döda sitt barn och tro sig kunna klara sig från det? Hur skulle de någonsin kunna ha ett rent samvete och uppfostra sina andra barn efter en sådan händelse?

Riktigt grotesk historia...oavsett hur den slutar...om den nu ngnsin uppklaras helt. Tror ni det?
Citera
2007-09-12, 11:57
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Har jag missat något eller finns det några bevis för att hon verkligen levde den aktuella dagen/kvällen. Om det skulle vara föräldrarna känns det bra mkt troligare att mordet skedde tidigare.
Citera
2007-09-12, 12:46
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Riktigt grotesk historia...oavsett hur den slutar...om den nu ngnsin uppklaras helt. Tror ni det?
Hoppas det för Madeleines skull.
Citera
2007-09-12, 13:05
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Har jag missat något eller finns det några bevis för att hon verkligen levde den aktuella dagen/kvällen. Om det skulle vara föräldrarna känns det bra mkt troligare att mordet skedde tidigare.

Är ganska säker på att folk sett henne på stranden på morgonen och att hon sist sågs av utomstående på eftermiddagen. Dock kan jag varken minnas säkert eller hitta källor.
Citera
2007-09-12, 13:08
Medlem
moneysisters avatar
Ja

lätt illamående blir jag ju mer som kommer fram, nu har man alltså
enl expressen tagit prover på det hår man hittat och funnit någon
form av gift ?!

Nu undrar jag bara hur många som är inblandade förutom
föräldrarna, känns som det är fler.

Citat:
Ursprungligen postat av coolbreeze

Citera
2007-09-12, 13:24
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Är ganska säker på att folk sett henne på stranden på morgonen och att hon sist sågs av utomstående på eftermiddagen. Dock kan jag varken minnas säkert eller hitta källor.
Sista bilden:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article494286.ab

Sedan ett par frågor som någon här kanske vet svaret på:

1. Har någon utanför middagssällskapet sett M.s familj och vänner leta efter M. efter det att mamman "upptäckt" att hon är försvunnen? För i och med att hon skrek "They have taken her" då hon rusade tillbaka till restaurangen tyder det på att hon tror att det ligger ett brott bakom. Varför väntar man då 40 minuter med att ringa polisen? De kunde ju i alla fall bett någon annan i sällskapet ringa polisen medan de andra letade, och varför föreslog inte någon av de andra just detta? 40 minuter är väldigt väldigt lång tid.

2. Kan man läsa middagssällskapets vittnesredogörelser någonstans. Jag har svårt att tro att någon av de är inblandade, men det hade ändå varit intressant att läsa vad de har sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in