2007-09-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan han ha förgripit sig på flickan?
Passat på att smyga in på rummet där flickan låg,
med förevändningen att "se till barnen".
Och sen transporterat bort henne för att övergreppet spårade ur..?
Det har känts som ett väldigt troligt scenario enligt mig. Enligt föräldrarna såg de ju själva till barnen varje halvtimme men nån gång gick även någon ur middagssällskapet och gjorde det.
Nej i detta fallet är inte föräldrarna skyldiga, det kan jag sätta en årslön på.
Citera
2007-09-10, 11:35
Medlem
jamenvaddårås avatar
Pengarna som har donerats för att leta efter Madeleine skall nu tydligen användas för att betala en dyr advokat som skall se till att McCanns går fria från mordet.
Inte vilken advokat som helst, utan gamle Pinocets advokat.
McCanns kommer förmodligen att bli lynchade när/om de återvänder till Portugal.

http://www.expressen.se/nyheter/1.833381/hotet-fran-polisen-fick-dem-att-fly-hem
Citera
2007-09-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Det är väl tyvärr den mest troliga ifall man skall tro allt som sägs om statistik i denna typ av fall.
Jo fast i inga av fallen i statistiken har föräldrarna åkt jorden runt och visat bilden och t o m fått den i alla Harry Potter-böcker..... de gör vadsomhelst för att folk ska hålla ögonen öppna och inte glömma.... visst jag håller med om att OFTAST är det föräldrarna men jag tror faktiskt inte det i det här fallet.
Citera
2007-09-10, 12:09
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Jo fast i inga av fallen i statistiken har föräldrarna åkt jorden runt och visat bilden och t o m fått den i alla Harry Potter-böcker..... de gör vadsomhelst för att folk ska hålla ögonen öppna och inte glömma.... visst jag håller med om att OFTAST är det föräldrarna men jag tror faktiskt inte det i det här fallet.
Eller få fokus på annat?

Nej, jag är nog ganska övertygad om att de är inblandade. Vi kan som sagt bara spekulera kring det vi läset i media, men samtidigt har följande INTE dementerats av polisen, om vi nu väljer att faktiskt att tro på polisen.

- Hundar har funnit liklukt på bibel och gosedjur, vilket jag tolkar som att de har haft ett sorgearbete i hotellrummet.
- Varför låg inte gosedjuret i sängen - de har själva sagt att hon aldrig lägger sig utan gosedjuret.
- Blodstänk på väggarna. Förstärker bara tesen att det är en olycka som föreligger.
- Liklukt i bilen. Visst, detta kan vara felaktigt, men har samtidigt inte kritiserats från andra polisiära instanse.
- Det faktum att mamman ropas "They have taken her" då hon rusar tillbaka till restaurangen!? Varför skriker man det?? Det mest naturliga är väl att man skriker "Mitt barn är borta" eller "Mitt barn har rymt". Att hon skriker "They have taken her" tyder på att det är inövat.
- Mediadrevet ser jag snarare som en hyllning till dottern som hjälper deras sorgearbete

Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan han ha förgripit sig på flickan?
Passat på att smyga in på rummet där flickan låg,
med förevändningen att "se till barnen".
Och sen transporterat bort henne för att övergreppet spårade ur..?
Visst, så kan det ha gått till, men jag är mycket tveksam. Alla spår kan inte förklaras av detta.
Citera
2007-09-10, 12:11
Medlem
fennomaniuss avatar
Jag inkompetensförklarar hela den här gjorda s k utredningen som portugiserna har gjort.

Tror inte ett dugg på föräldrarnas skuld.
Blir också djävligt trött på vissa idiotinlägg som kommer fram här.
Va fan har mammans personliga hygien och försök att upprätthålla värdigheten, med skuldfrågan att göra?
Ta fram kommisarie Barnaby nu så fallet blir löst .
Citera
2007-09-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fennomanius
Jag inkompetensförklarar hela den här gjorda s k utredningen som portugiserna har gjort.

Tror inte ett dugg på föräldrarnas skuld.
Blir också djävligt trött på vissa idiotinlägg som kommer fram här.
Va fan har mammans personliga hygien och försök att upprätthålla värdigheten, med skuldfrågan att göra?
Ta fram kommisarie Barnaby nu så fallet blir löst .
WORD!
Föräldrarna har faktiskt två andra småbarn att ta hand om, de KAN bara inte gå ner sig helt som de kanske skulle ha gjort annars. De måste ju försöka upprätthålla någon form av normalitet för de andra barnen.
Nu har tydligen Scotland Yard förkastat utredningen och hävdar att det finns inga hållbara bevis mot föräldrarna.
Citera
2007-09-10, 12:24
Medlem
moneysisters avatar
Alltså

lika kritiskt som man granska polisen som inte kan gå ut och säga
något ännu, lika kritisk borde man vara när man läser vad fam
säger sig ha varit med om. De talar fritt, pressen skriver. De har
även sin pr kampanj bakom sig.

Jag inväntar med spänning resten av resultaten från labb, undersökningarna.
Varför skulle portugisisk polis vilja se föräldrarna som skyldiga om dom
inte är det. Varför skulle de tappa ansiktet utåt, de har ju samarbetat
med engelsk polis.

Har de dödat sin dotter i en olyckshändelse är det oerhört tragiskt,
har de mörkat och planerat denna media kampanj och spelat på
folks känslor och medlidande är det en vedervärdig handling som
borde ge ett långt fängelse straff.

Läste nu att de planerar att genomsöka närområdet med utb hundar
under dagen.

Glömde länken:
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283359,00.html
Citera
2007-09-10, 12:38
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
under dagen.

Vad kan det ge nu? Ev spår är väl bortsopade och kroppen lär knappast vara gömd i närområdet.

Citat:
Nu har tydligen Scotland Yard förkastat utredningen och hävdar att det finns inga hållbara bevis mot föräldrarna.

Var hittade/hörde du detta? Jag kan bara se att Home Office uttalat sig om att de är nöjda med portugisiska utredningen. Hur brittisk polis officiellt ser på detta tycker jag är mycket intressant.

Intressant artikel: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article2419511.ece

Det verkar som om även experterna i B-Ham uttalat sig om bevisen (som skall vara "significant"). Den slutar även med att säga att det kan vara så att paret överdrivit/missförstått allvaret av anklagelserna mot dem.
Citera
2007-09-10, 12:48
Medlem
moneysisters avatar
Kanske vet de något som vi ännu inte vet ?.
Intresant länk du postade.

Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Vad kan det ge nu? Ev spår är väl bortsopade och kroppen lär knappast vara gömd i närområdet.

Var hittade/hörde du detta? Jag kan bara se att Home Office uttalat sig om att de är nöjda med portugisiska utredningen. Hur brittisk polis officiellt ser på detta tycker jag är mycket intressant.

Intressant artikel: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article2419511.ece

Det verkar som om även experterna i B-Ham uttalat sig om bevisen (som skall vara "significant"). Den slutar även med att säga att det kan vara så att paret överdrivit/missförstått allvaret av anklagelserna mot dem.
Citera
2007-09-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul

Scotland Yards uttalande stod i fredagens (7/9) Times.
Citera
2007-09-10, 12:59
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
WORD!
Föräldrarna har faktiskt två andra småbarn att ta hand om, de KAN bara inte gå ner sig helt som de kanske skulle ha gjort annars. De måste ju försöka upprätthålla någon form av normalitet för de andra barnen.
Som sagt, posta gärna en länk där det står att Scotland Yard förkastat utredningen.

Sedan har jag för mig Ulf Åsgård (eller vad han nu heter, psykologen) är inne på ett intressant spår. Det spekulerades i TV familjens agerade om de nu är skyldiga. Han hävdade bestämt, utifrån andra fall och hur vi människor fungerar, att föräldrarna (om de nu är skyldiga) mycket väl kan tro på sin egen version, och att man förtränger verkligheten. Ju större historien blir i media, desto mer får de också detta bekräftat för sig själva.
Citera
2007-09-10, 13:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
lika kritiskt som man granska polisen som inte kan gå ut och säga
något ännu, lika kritisk borde man vara när man läser vad fam
säger sig ha varit med om. De talar fritt, pressen skriver. De har
även sin pr kampanj bakom sig.

Jag inväntar med spänning resten av resultaten från labb, undersökningarna.
Varför skulle portugisisk polis vilja se föräldrarna som skyldiga om dom
inte är det. Varför skulle de tappa ansiktet utåt, de har ju samarbetat
med engelsk polis.

Har de dödat sin dotter i en olyckshändelse är det oerhört tragiskt,
har de mörkat och planerat denna media kampanj och spelat på
folks känslor och medlidande är det en vedervärdig handling som
borde ge ett långt fängelse straff.

under dagen.

Glömde länken:
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283359,00.html
Ja, den portugisiska polisen borde ha betydligt mer i bakfickan.

Ett alternativ till pedofilring och kamouflerad olyckshändelse är - barmhärtighetsmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in