Citat:
Ursprungligen postat av Dozen
Jag kan bara tala för mig själv och vad jag tror.
När man är på sol-semester så har man väl inte så mycket "mönster". Man planerar väl nästan bara för dagen, vart man ska bada och äta osv.
Okej, låt oss rent hypotetiskt säga att det är en pedofil som har kidnappat flickan, och att han inte har valt ut henne helt på måfå, utan att han har spanat in henne under en tid, säg några dar. Och säg att han är gäst på hotellet eller har uppsikt över hotellet.
Han ser dom lämna hotellrummet på morgonen, ser dom vid frukosten, ser att dom gör sig redo att gå ner till stranden, eller gå ut och shoppa, eller vad dom nu gör för nånting. Säg också att han såg dom gå till hotellrummet för att natta barnen, och att han senare såg föräldrarna gå därifrån. Han såg att någon av föräldrarna gick ut från hotellet för att sedan återkomma varje halvtimme och sedan gå ut igen fem minuter senare. Då är det ganska lätt att dra slutsatsen att föräldrarna är ute på stan själva på egen hand efter att ha nattat barnen, men att någon av föräldrarna återvänder för att titta till barnen med jämna mellanrum. Om nu förövaren har uppsikt är det ju bara att klocka händelserna för att veta att han har ungefär 25 minuter på sig när han ser föräldern gå ut från hotellet. Kanske har dom gjort se flera dar i rad? Kanske drog han slutsaten att "idag var det dags"?
Poängen är, det är ingen slump att han valde ut just henne. Jag tror att han hade spanat in henne. Och det är ingen slump att det hände när det hände. Det är bara lite för lägligt. Men visst, det är ju en ren spekulation från min sida.