2007-05-13, 22:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Efter att ha läst i denna tråd måste jag säga - och detta har egentligen ingenting med Madeleine att göra, men:

Spanien, Costa del Sol tidigt 1980-tal. Mina föräldrar är unga och partyglada. Ser till att vi ungar sover i huset som vi lånar av bekanta. Sen drar de iväg på disco, pianobarer, whatever.
De kommer först hem sent, ca 4. Vi sover djupt, lyckligt ovetande.

Detta var inte på ett hotell. Det var ett helt vanligt hus i ett trevligt, vanligt bostadsområde med en pub vid vägänden. Visserligen var ytterdörren låst.

INGET HÄNDE OSS. Men idag kan man alltså inte göra så som mina föräldrar gjorde... (Min mamma berättade iofs för ca 10 år sen att hon hade urdåligt samvete redan då, när de lämnade oss utan barnvakt eller nåt.)

VAD HAR FÖRÄNDRATS i samhället?
Allt,från människosynen till moraliska värderingar. Ett liv idag är inte värt ett skit,men vem sa att livet är en dans på rosor
Nej,det är på tiden att vakna upp o sluta se världen som en god plats.
Citera
2007-05-14, 17:03
Medlem
Dozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Jag tror inte det var spontant, utan snarare väldigt planerat. Jag skulle tro att en pedofil spanat in flickan och familjen, följt dom och deras mönster, för att sedan vid lämpligt tillfälle kidnappa flickan. Jag skulle tro att han förde bort henne för att sedan förlusta sig med henne under former jag helst inte vill tänka på. Sannolikheten att hon är död är ganska stor. Det är nog ingen slump att det var just henne han hade spanat in, flickstackaren ser ju uppenbarligen lite näpet söt ut. Och det är väl av samma anledning som fallet röner stor mediabevakning.

Det är ju naturligtvis bara en spekulation. Hon kan ju ha gått vilse också. Men om det är så som jag tror, så innebär det att förövaren borde ha blivit sedd då han spanade. Kanske en gäst på hotellet? Men då borde ju också polisen ha följt upp det.

Jag kan bara tala för mig själv och vad jag tror.
När man är på sol-semester så har man väl inte så mycket "mönster". Man planerar väl nästan bara för dagen, vart man ska bada och äta osv.
Citera
2007-05-14, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dozen
Jag kan bara tala för mig själv och vad jag tror.
När man är på sol-semester så har man väl inte så mycket "mönster". Man planerar väl nästan bara för dagen, vart man ska bada och äta osv.

Okej, låt oss rent hypotetiskt säga att det är en pedofil som har kidnappat flickan, och att han inte har valt ut henne helt på måfå, utan att han har spanat in henne under en tid, säg några dar. Och säg att han är gäst på hotellet eller har uppsikt över hotellet.

Han ser dom lämna hotellrummet på morgonen, ser dom vid frukosten, ser att dom gör sig redo att gå ner till stranden, eller gå ut och shoppa, eller vad dom nu gör för nånting. Säg också att han såg dom gå till hotellrummet för att natta barnen, och att han senare såg föräldrarna gå därifrån. Han såg att någon av föräldrarna gick ut från hotellet för att sedan återkomma varje halvtimme och sedan gå ut igen fem minuter senare. Då är det ganska lätt att dra slutsatsen att föräldrarna är ute på stan själva på egen hand efter att ha nattat barnen, men att någon av föräldrarna återvänder för att titta till barnen med jämna mellanrum. Om nu förövaren har uppsikt är det ju bara att klocka händelserna för att veta att han har ungefär 25 minuter på sig när han ser föräldern gå ut från hotellet. Kanske har dom gjort se flera dar i rad? Kanske drog han slutsaten att "idag var det dags"?

Poängen är, det är ingen slump att han valde ut just henne. Jag tror att han hade spanat in henne. Och det är ingen slump att det hände när det hände. Det är bara lite för lägligt. Men visst, det är ju en ren spekulation från min sida.
Citera
2007-05-14, 21:45
Bannlyst
Det rör på sig:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1069446,00.html

Enligt brittiska tv-kanalen Sky News har polis i Algarve slagit till mot en privatbostad mycket nära platsen där fyraåriga Madeleine försvann för två veckor sedan.

Villan, som ligger inom synhåll från hotellet där Madeleine bodde bara 150 meter bort, ägs av en brittisk man.
Citera
2007-05-15, 00:43
Medlem
Dozens avatar
Känns iaf som att det är något väldigt konstigt med allt detta..

F ö så tror jag att det där om att dom "titta till dom" var 20-30 minut är skitsnack. Precis som någon sa tidigare, varför gå ut själva om man måste gå tillbaka så ofta?

Vi får väl se vad som händer me dom nya "spåren" (huset).
Men 2 veckor, känns tyvärr ganska kört
Citera
2007-05-15, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack_of_spades
Det är väl en privatperson ( engelsk affärsman ) som gjort det erbjudandet?

Om JAG hade 1.5 miljoner Euro och ville hitta flickan, skulle jag skulle jag vända mig till ryska gangsters ( finns en hel del sådana i Spanien och Portugal ) och sätta ihop ett team av f.d KGB-are, som skulle få uppdraget att hitta och mörda pedofilerna ( att döda någon så smärtsamt som möjligt var en konst inom KGB/Spetznaz ) och tipsa polisen anonymt om var liket/flickan fanns.

Men nu har jag inte 1.5 miljoner Euro...

Håller med det är ju ganska många som har lagt in pengar till den som ger tips som leder till flickan!

Tror fan det är över 50 miljon kronor som ligger i summan och för dom skulle dom kunna anlita HA eller någe hårt krimininelt sällskap där på ön!

Hoppas dom hittar flickan i liv och kidnapparen död
Citera
2007-05-15, 02:43
Medlem
FlashyBackys avatar
Får verkliga andra ungar-som-blivit-kidnappade fall lika stor uppmärksamhet i pressen? Tror jag knappast. Är detta bara för att flickan är britt eller?
Citera
2007-05-15, 03:20
Medlem
moneysisters avatar
Men förstår inte frågan, låt Madeleine representera

alla då, vad är problemet. Blir det orättvist annars ????

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBacky
Får verkliga andra ungar-som-blivit-kidnappade fall lika stor uppmärksamhet i pressen? Tror jag knappast. Är detta bara för att flickan är britt eller?
Citera
2007-05-15, 05:39
Medlem
FlashyBackys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
alla då, vad är problemet. Blir det orättvist annars ????

Ja det är det, mot andra barn som är kidnappade/var kidnappade, men som inte uppmärksamats i medierna.
Citera
2007-05-15, 06:32
Bannlyst
Citat:
F ö så tror jag att det där om att dom "titta till dom" var 20-30 minut är skitsnack. Precis som någon sa tidigare, varför gå ut själva om man måste gå tillbaka så ofta?

Dom har säkert blivit sedda när dom gick in och ut. Passerkort, personal, osv. Nej, jag tror inte att föräldrarna är inblandade. I så fall hade det skrivits mer om det.
Citera
2007-05-15, 07:58
Medlem
quarks avatar
Citat:

Restaurangen var mycket nära, på hotellets område.
Citera
2007-05-15, 10:44
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Restaurangen var mycket nära, på hotellets område.

Det spelar ingen roll, som förälder lämnar du inte småbarn (och en bebis??)ensamma sådär i ett främmande land där de talar ett annat språk. Oavsett vem som handgripligen tog barnet är föräldrarna medskyldiga, moraliskt, och borde bli fråntagen sina andra barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in