Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Intressant teori. Men jag tror att flickan hade upptäckts om hon befunnit sig utanför hotellrummet. Det hade nog vart en hel del som sett henne då. Och jag tror att om morsan hittat henne så hade hon velat ta henne tillbaks till hotellrummet, eller i all fall ropat efter läkare. Känns mer trovärdigt på nåt sätt. Men däremot kan din teori stämma om flickan fallit och slagit sig till döds på nåt sätt i rummet då föräldrarna var borta.
Morsan ska titta till henne och får panik över vad hon ser. Med ungen full av lugnande medel så inser morsan att det kommer se väldigt illa ut, att hon kommer få stå tillsvars för att flickan var full av lugnande så att hon tappade kontrollen och slog ihjäl sig.
Men näe... jag tror det är värre än så.
Ja...det har du nog rätt i...
Det är nog en överdosering av sömnmedel...
dock intressant att spekulera lite i andra "tillvägagångssätt".
Men låt oss säga då att den mest populära teorin stämmer,
denna med överdosering, och dödsfall av misstag...får ändå inte det hela att gå ihop riktigt. Mamman går till rummet för att titta till barnen, upptäcker
att dottern är död och springer ut till resten av sällskapet och skriker
"they took her"....
- Hur lång tid tog det innan hon kom tillbaks till middagen!? Det e ju himla intressant fråga...
Och om det nu är så det ligger till: varför kallade hon inte på sin man (pappan) först för att be honom kontrollera om dottern verkligen var död.
Det tror jag att jag hade gjort i en liknande situation. Man vill inte tro att flickan dött så man kallar på sin man för att han ska kontrollera ifall så verkligen är fallet. Å andra sidan är ju kvinnan själv läkare, så hon kanske redan hade konstaretat att inget fanns att göra, dottern var död. Därför
är frågan (ovan) mkt intressant - hur lång tid tog hon egentligen på sig? Dessutom skulle hon ju ha hunnit gömma kroppen också på denna tid.
OM inte hon och hennes man redan dödat dottern INNAN maten och sen spelade upp hela scenen för att ha alibi..? Men då måste de ju ha varit extremt disträ och sorgsna under hela middagen, eller?
Ifall kvinnan råkade döda flickan under middagen, när hon gick för att se till barnen, då måste det ha tagit ganska lång tid för henne att komma tillbaks till middagen. Dels tid för att konstatera att hon var död, tid för att planera vad hon skulle göra, transportera kroppen till en annan plats osv. Dessutom - var fanns i så fall kroppen när anmälningen om kidnappningen kommit in!? Hon kan ju inte ha hunnit ut från hotellområdet i alla fall, och hade inte polisen med sig hundar då de kom för att söka rätt på flickan?? Jag menar hade hon legat bakom en container hade man ju hittat henne direkt. Flickan/flickans kropp måste ha varit iväg från hotellet redan innan mammam kontrollerade rummet - om det inte var så att hon var borta i en timmes tid...
Finns det andra uppgifter om mamman, eller pappan också för den delen, som säger att hon/han inte är riktigt psykiskt stabila?