2007-09-09, 13:56
Medlem
moneysisters avatar
Ja varför inte ?!

Jag tror snart hela byn är inblandad..... kyrkan, vännerna, murat
och föräldrarna. Inget skullle förvåna mig längre.

Ot såg filmen Hot Fuzz igår, den övertygade mig

Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vad sägs om den här teorin då?

Att flickan, efter att ha ropat på sina föräldrar utan att få svar (de är ju ute och äter) får panik och lämnar rummet på egen hand. Väl ute trillar hon, går vilse eller vad som helst och dör "på egen hand". När mammam upptäcker detta
inser hon hur urbota dumt det var att lämna barnen ensamma, medans de var ute och åt (kanske drack en hel del!) och låtsas hellre att ngn kidnappat henne. Som påpekats - repliken "They took her, they took her" som hon sägs ha skrikit efter kontrollen av rummet verkar ju mkt märklig. Varför förutsätta en kidnappning och inte att flickan självmant lämnat rummet i panik för att hon inte hittade föräldrarna?

Och vad jag undrar mer om:
- pappans reaktion då frun kommer springande och skrek "They took her" - hur var den? ngn som har lämnat närmare beskrivning av hans reaktion?

Det e ju också väldigt märkligt vad de skulle ha gjort av kroppen under hela tiden, OM den nu fördes bort 25 dagar senare... Och om det nu var de som förde bort kroppen (eller ngn medhjälpare) varför hyrde de bilen i sitt namn!?

Kanske lovades medhjälparen en rejäl summa pengar - kan detta vara en anledning till den stora kampanjen o den groteska hemsidan - att tjäna pengar som man sen kan betala medhjälparen med?
Citera
2007-09-09, 13:56
Medlem
MagicKingdoms avatar
Jag tror på nått sätt föräldrarna e inblandade!... vilken normal mamma eller pappa lämnar sin lilla lilla dotter ensam på ett hotellrum för att gå ut och äta..

bara där har du ju ett betende som knappast kan anses som normalt.
Citera
2007-09-09, 14:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:

Att flickan, efter att ha ropat på sina föräldrar utan att få svar (de är ju ute och äter) får panik och lämnar rummet på egen hand. Väl ute trillar hon, går vilse eller vad som helst och dör "på egen hand". När mammam upptäcker detta
inser hon hur urbota dumt det var att lämna barnen ensamma, medans de var ute och åt (kanske drack en hel del!) och låtsas hellre att ngn kidnappat henne. Som påpekats - repliken "They took her, they took her" som hon sägs ha skrikit efter kontrollen av rummet verkar ju mkt märklig. Varför förutsätta en kidnappning och inte att flickan självmant lämnat rummet i panik för att hon inte hittade föräldrarna?
Njae, inte troligt. Inga av bevisen kan förklaras enligt den teorin. Blodstänken i hotellrummet, liklukt på bibel och gosedjur, blod i den hyrda bilen.
Citera
2007-09-09, 14:15
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicKingdom
Jag tror på nått sätt föräldrarna e inblandade!... vilken normal mamma eller pappa lämnar sin lilla lilla dotter ensam på ett hotellrum för att gå ut och äta..

bara där har du ju ett betende som knappast kan anses som normalt.
Det där är kulturellt betingat. I England är det inte många som höjer på ögonbrynen inför detta, utan ses som normalt (enligt de släktingar jag pratat med som bor i England). I Amerikansk media däremot är man extremt hårda just inför det faktum att de lämnat barnen ensamma, det gör man bara inte där. Inte vi i Sverige heller för den delen.
Citera
2007-09-09, 15:25
Medlem
Alltså hur många barn har dom? Fått för mig att dom har mer än ett barn, var var resten av barnen när madeleine skulle försvunnit?

Nu flyr dom ju tillbaka hem, åklagaren kunde inte uppvisa tillräckliga bevis för att häkta mamman trots det gått så lång tid som det gjort. Jag undrar verkligen om dom någonsin kommer komma fram till sanningen? För övrigt tycker jag hela utredningen stinker skit och borde gjorts bättre!!!
Citera
2007-09-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Alltså hur många barn har dom? Fått för mig att dom har mer än ett barn, var var resten av barnen när madeleine skulle försvunnit?

Dom hade väl två i spädbarnsåldern också? Vilket gör det ännu mer chockerande att de lämnade dom ensamma...

För övrigt - de blir förhörda för försvinnandet och lämnar sedan Portugal helt plötsligt? Misstänksamt?
Citera
2007-09-09, 16:20
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:

inser hon hur urbota dumt det var att lämna barnen ensamma, medans de var ute och åt (kanske drack en hel del!) och låtsas hellre att ngn kidnappat henne.

Intressant teori. Men jag tror att flickan hade upptäckts om hon befunnit sig utanför hotellrummet. Det hade nog vart en hel del som sett henne då. Och jag tror att om morsan hittat henne så hade hon velat ta henne tillbaks till hotellrummet, eller i all fall ropat efter läkare. Känns mer trovärdigt på nåt sätt. Men däremot kan din teori stämma om flickan fallit och slagit sig till döds på nåt sätt i rummet då föräldrarna var borta.

Morsan ska titta till henne och får panik över vad hon ser. Med ungen full av lugnande medel så inser morsan att det kommer se väldigt illa ut, att hon kommer få stå tillsvars för att flickan var full av lugnande så att hon tappade kontrollen och slog ihjäl sig.

Men näe... jag tror det är värre än så.
Citera
2007-09-09, 16:29
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Intressant teori. Men jag tror att flickan hade upptäckts om hon befunnit sig utanför hotellrummet. Det hade nog vart en hel del som sett henne då. Och jag tror att om morsan hittat henne så hade hon velat ta henne tillbaks till hotellrummet, eller i all fall ropat efter läkare. Känns mer trovärdigt på nåt sätt. Men däremot kan din teori stämma om flickan fallit och slagit sig till döds på nåt sätt i rummet då föräldrarna var borta.

Morsan ska titta till henne och får panik över vad hon ser. Med ungen full av lugnande medel så inser morsan att det kommer se väldigt illa ut, att hon kommer få stå tillsvars för att flickan var full av lugnande så att hon tappade kontrollen och slog ihjäl sig.

Ropat efter läkare? Hon är ju läkare!
Citera
2007-09-09, 16:43
Medlem
Citat:

Ja...det har du nog rätt i...
Det är nog en överdosering av sömnmedel...
dock intressant att spekulera lite i andra "tillvägagångssätt".

Men låt oss säga då att den mest populära teorin stämmer,
denna med överdosering, och dödsfall av misstag...får ändå inte det hela att gå ihop riktigt. Mamman går till rummet för att titta till barnen, upptäcker
att dottern är död och springer ut till resten av sällskapet och skriker
"they took her"....

- Hur lång tid tog det innan hon kom tillbaks till middagen!? Det e ju himla intressant fråga...

Och om det nu är så det ligger till: varför kallade hon inte på sin man (pappan) först för att be honom kontrollera om dottern verkligen var död.
Det tror jag att jag hade gjort i en liknande situation. Man vill inte tro att flickan dött så man kallar på sin man för att han ska kontrollera ifall så verkligen är fallet. Å andra sidan är ju kvinnan själv läkare, så hon kanske redan hade konstaretat att inget fanns att göra, dottern var död. Därför
är frågan (ovan) mkt intressant - hur lång tid tog hon egentligen på sig? Dessutom skulle hon ju ha hunnit gömma kroppen också på denna tid.

OM inte hon och hennes man redan dödat dottern INNAN maten och sen spelade upp hela scenen för att ha alibi..? Men då måste de ju ha varit extremt disträ och sorgsna under hela middagen, eller?

Ifall kvinnan råkade döda flickan under middagen, när hon gick för att se till barnen, då måste det ha tagit ganska lång tid för henne att komma tillbaks till middagen. Dels tid för att konstatera att hon var död, tid för att planera vad hon skulle göra, transportera kroppen till en annan plats osv. Dessutom - var fanns i så fall kroppen när anmälningen om kidnappningen kommit in!? Hon kan ju inte ha hunnit ut från hotellområdet i alla fall, och hade inte polisen med sig hundar då de kom för att söka rätt på flickan?? Jag menar hade hon legat bakom en container hade man ju hittat henne direkt. Flickan/flickans kropp måste ha varit iväg från hotellet redan innan mammam kontrollerade rummet - om det inte var så att hon var borta i en timmes tid...

Finns det andra uppgifter om mamman, eller pappan också för den delen, som säger att hon/han inte är riktigt psykiskt stabila?
Citera
2007-09-09, 16:43
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Fortfarande är det dock så, som jag skrev innan, att inga av bevisen kan appliceras på en sådan teori. Blodstänk, liklukt etc.

Citat:
Tidsmässigt tror jag inte att heller detta håller. Tänk själv att hitta sitt barn dött, få en chock, städa undan bevis sedan springa tillbaka till restaurangsällskapet och skrika, tillkalla polis etc. etc.
Citat:
Det tror jag också, mycket värre till och med. Jag tror att flickan var död långt innan de gick till restaurangen. Det behöver inte ha varit sömnmedel inblandat, utan våld icke menat att döda. En frustration över att hon inte vill somna kanske? Skakat henne så nacken knäckts, eller bryskt putat henne åt sidan så att hon slår i byrå, sängkant eller liknande. Detta kan förklara blod på väggarna. Hon kanske inte dog direkt utan hostade blod. Därefter har de kokat ihop en historia om att flickan blivit bortrövad (vilket stärks av mammans They have taken her). Efter det kan de ha haft en ceremoni för henne (liklukten på bibeln och gosedjuret kan förklaras av detta, samt att gosedjuret inte låg i sängen). Sedan har de gjort allt för att stänga inne sina känslor för att sörja vid ett senare tillfälle.
Citera
2007-09-09, 16:46
Bannlyst
Hur förklarar ni det där att kroppsvätskor som enligt polisens hundar kom från Madeleine upphittades i den där hyrbilen TRE OCH EN HALV VECKA EFTER att Madeleine försvunnit?

Luktar mest panikslagna poliser om ni frågar mig...
Citera
2007-09-09, 16:54
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Hur förklarar ni det där att kroppsvätskor som enligt polisens hundar kom från Madeleine upphittades i den där hyrbilen TRE OCH EN HALV VECKA EFTER att Madeleine försvunnit?

Luktar mest panikslagna poliser om ni frågar mig...
Det där förbryllar mig lite faktiskt. När hyrdes bilen, alltså hur långt efter försvinnandet? Spontant finner jag tre alternativ:

1. Polisen har gjort ett misstag, kanske rent av placerat bevis. Men detta är dock inte så troligt vid närmare eftertanke.

2. De hade inte gjort sig av med kroppen, de har helt enkelt inte haft möjlighet under mediatrycket. Värt att ha i åtanke är att de är religiösa och troligen inte slänger kroppen "hipp som happ" i en container eller i havet. Om hon finns någonstans (vilket hon såklart gör) så tror jag det är på en plats med religiös anknytning. Detta kan jag tänka mig är ett troligt scenario.

3. Det kan kanske ha funnits spår på föräldrarnas kläder!? Eller kanske på en väska som de forslat bort kroppen med.

Edit: I framtiden tror jag att föräldrarna kan leda oss till henne. Väl i Portugal kommer de med största sannolik besöka den plats där de gjort sig av med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in