2007-05-15, 11:04
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Oavsett vem som handgripligen tog barnet är föräldrarna medskyldiga, moraliskt, och borde bli fråntagen sina andra barn.

Jag håller inte alls med.

Visst, jag skulle nog inte göra så, på grund av att dottern skulle kunna vakna, och ropa efter oss, och bli orolig var vi var någonstans. Det är den uppenbara risken som jag ser.

Främmande land? Hotellet var en engelskt.
Citera
2007-05-15, 11:45
Medlem
Tuesdays avatar
Portugal är ett främmande land för barnen. Inget har framkommit att de är halvportugisiska eller så.
Citera
2007-05-15, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dozen
Känns iaf som att det är något väldigt konstigt med allt detta..

F ö så tror jag att det där om att dom "titta till dom" var 20-30 minut är skitsnack. Precis som någon sa tidigare, varför gå ut själva om man måste gå tillbaka så ofta?
Tror också det..
Citera
2007-05-15, 12:19
Bannlyst
Dom har en misstänkt. Men inget på honom så dem släppte honom efter förhöret..

Dem har även kollat hans hus efter spår men inte hittat något.
Citera
2007-05-15, 12:35
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBacky
Får verkliga andra ungar-som-blivit-kidnappade fall lika stor uppmärksamhet i pressen? Tror jag knappast. Är detta bara för att flickan är britt eller?
Japp, och sa har hon hyfsat rika (och inte alltfor fula) foraldrar som val forstar vardet av att synas i media nar de letar efter en unge. Om ungen ar sot, saljer det ocksa battre.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Fast vad jag förstår var föräldrarna inte långt borta.
Jag har också lämnat sovande barn i hotellrum men då hade jag alltid med mig en sån där "lyssnare" så man hörde om de vaknade t.ex. det hade ju uppenbarligen inte de här föräldrarna...

Det skulle de kunna ha haft, men det hade ju inte hjalp. Forstar inte den metoden, vad galler storre barn. Som sagt; innan du ar dar, har barnet redan kunnat hinna skada sig.

De har foraldrarna hade mycket val kunnat ha rad med en barnvakt, dessutom.
Citera
2007-05-15, 12:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Undrar om det här slutar i att föräldrar ändå är involverade.. typ barnet har råkat ut för olycka eller slagen och det blev värre än vad som var tänkt eller liknande så föräldrarna passade på att gömma barnet och anmäla för polisen. Sen kanske dom inte räknade med all den här uppmärksamheten..
Citera
2007-05-15, 12:38
Bannlyst
Bra att polisen har ett spår. Men min magkänsla säger mig att det inte är den här killen.

Förövrigt: "Varför tog de inte småsyskonen" säger flera.
Tja kan det bero på att de var små POJKAR?

Det som hänt Madeleine kan vara allt från att någon ville ha just en flicka till otänkliga göromål eller att någon barnlös tänker: "Den söta flickan vill jag ha som min dotter" alltså kidnappnings-adoption.
Citera
2007-05-15, 12:45
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Bra att polisen har ett spår. Men min magkänsla säger mig att det inte är den här killen.

Förövrigt: "Varför tog de inte småsyskonen" säger flera.
Tja kan det bero på att de var små POJKAR?

Det som hänt Madeleine kan vara allt från att någon ville ha just en flicka till otänkliga göromål eller att någon barnlös tänker: "Den söta flickan vill jag ha som min dotter" alltså kidnappnings-adoption.

Kanske,,,eller

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Undrar om det här slutar i att föräldrar ändå är involverade.. typ barnet har råkat ut för olycka eller slagen och det blev värre än vad som var tänkt eller liknande så föräldrarna passade på att gömma barnet och anmäla för polisen. Sen kanske dom inte räknade med all den här uppmärksamheten..
Citera
2007-05-15, 13:14
Medlem
Raouls avatar
Aftonbladet är "vänliga" nog att gå ut med namn och bild på den misstänkte britten där husrannsakan gjordes igår, Robert Murat är tydligen namnet:
http://img.aftonbladet.se/nyheter/0705/15/65.jpg
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1070235,00.html
Citera
2007-05-15, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Aftonbladet är "vänliga" nog att gå ut med namn och bild på den misstänkte britten där husrannsakan gjordes igår, Robert Murat är tydligen namnet:
http://img.aftonbladet.se/nyheter/0705/15/65.jpg
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1070235,00.html
Jo jag läste det. Det var den artikeln min magkänsla grundade sig på.

Citat:

Magkänsla igen... var inte bägge föräldrarna utbildade läkare?
Tror inte att de är bovarna i detta fall.
Hur stor procent av högutbildade föräldrar våldför sig på sina barn? Som jag fattat det är det ca 90% missbrukare av alkohol, eller droger, eller så är de psykiskt sjuka.

Källa: Min magkänsla!!!
Citera
2007-05-15, 14:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jo jag läste det. Det var den artikeln min magkänsla grundade sig på.

Magkänsla igen... var inte bägge föräldrarna utbildade läkare?
Tror inte att de är bovarna i detta fall.
Hur stor procent av högutbildade föräldrar våldför sig på sina barn? Som jag fattat det är det ca 90% missbrukare av alkohol, eller droger, eller så är de psykiskt sjuka.

Källa: Min magkänsla!!!

Ja men nu vet jag inte hur gammal sönerna var men om de är i samma ålder kanske dom lyckas göra illa sin syster och föräldrarna vill dölja det...
Citera
2007-05-15, 14:27
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ja men nu vet jag inte hur gammal sönerna var men om de är i samma ålder kanske dom lyckas göra illa sin syster och föräldrarna vill dölja det...
Nja, 2år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in