2007-05-12, 10:48
Bannlyst
Jag tror det är fler än 1 man inblandad i denna kidnappat..

Hur många dagar har hon nu varit borta?
Citera
2007-05-12, 16:36
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murder
Jag tror det är fler än 1 man inblandad i denna kidnappat..

Hur många dagar har hon nu varit borta?

Nio dagar.

Hon fyller dessutom fyra idag...
Citera
2007-05-12, 22:55
Medlem
Ahruons avatar
Nu lär det nog vara helt kört. Trist, men så är livet.
Citera
2007-05-12, 23:08
Medlem
laserlasses avatar
väldigt skummt. Man kan tro att föräldrarna är med på det.
Skulle kollat upp föräldrarna mer
Citera
2007-05-13, 00:49
Medlem
moneysisters avatar
Det är hemskt !

Men vad vet vi igentligen - ingenting. Föräldrar är läkare pressen och
polisen har inte släppt så mycket inofrmation. Jag funderar på varför man
-tror- att det är pedofiler.
Jag spekulerar, kan det inte vara så att de helt enkelt kidnappat henne ligger
lågt och redan idag har påbörjat en förhandling med polis ?
Jag skulle vilja veta mer om föräldrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Palahniuk
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=648443

Ni har säkert redan läst om det hemska kidnappningsdramat i Portugal. För det är väl kidnappning det handlar om? Vad är motivet? Är det att enbart att döda eller övergrepp också. Tror ni det finns någon chans att hitta henne eller är hon redan död?

Senaste: http://www.newsoftheworld.co.uk/story_pages/news/news1.shtml
Citera
2007-05-13, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det är klart som fan. I England blir inte småbarn kidnappade som på kontinenten. Holland, Frankrike, Spanien, Portugal, os.v. är fullt av pedofiler. Där hade det inte varit någon större nyhet, för det händer ofta. I England sker kiddnappningar av pedofiler mer sällan, och då är det en större sak i media.

--8<---

Som engelsman vågar man knappt förlägga sin semester till Spanien, Portugal, och sådana länder. Fy fan alltså.

--8<---

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Uppenbarligen så räckte det ju inte att kolla en gång i halvtimmen...

Om man skall springa tillbaks till hotellrummet en gång i halvtimmen så kan man ju undra varför i helvete dom gick iväg överhuvudtaget?

Jag anser verkligen att föräldrarna har sig själva att skylla för väldigt mycket i det här när dom beter sig så fruktansvärt oansvarigt.

Efter att ha läst i denna tråd måste jag säga - och detta har egentligen ingenting med Madeleine att göra, men:

Spanien, Costa del Sol tidigt 1980-tal. Mina föräldrar är unga och partyglada. Ser till att vi ungar sover i huset som vi lånar av bekanta. Sen drar de iväg på disco, pianobarer, whatever.
De kommer först hem sent, ca 4. Vi sover djupt, lyckligt ovetande.

Detta var inte på ett hotell. Det var ett helt vanligt hus i ett trevligt, vanligt bostadsområde med en pub vid vägänden. Visserligen var ytterdörren låst.

INGET HÄNDE OSS. Men idag kan man alltså inte göra så som mina föräldrar gjorde... (Min mamma berättade iofs för ca 10 år sen att hon hade urdåligt samvete redan då, när de lämnade oss utan barnvakt eller nåt.)

VAD HAR FÖRÄNDRATS i samhället?
Citera
2007-05-13, 19:11
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Efter att ha läst i denna tråd måste jag säga - och detta har egentligen ingenting med Madeleine att göra, men:

Spanien, Costa del Sol tidigt 1980-tal. Mina föräldrar är unga och partyglada. Ser till att vi ungar sover i huset som vi lånar av bekanta. Sen drar de iväg på disco, pianobarer, whatever.
De kommer först hem sent, ca 4. Vi sover djupt, lyckligt ovetande.

Detta var inte på ett hotell. Det var ett helt vanligt hus i ett trevligt, vanligt bostadsområde med en pub vid vägänden. Visserligen var ytterdörren låst.

INGET HÄNDE OSS. Men idag kan man alltså inte göra så som mina föräldrar gjorde... (Min mamma berättade iofs för ca 10 år sen att hon hade urdåligt samvete redan då, när de lämnade oss utan barnvakt eller nåt.)

VAD HAR FÖRÄNDRATS i samhället?

Fast bara för att inget hände dig betyder ju inte det att det var ofarligt då. Och bara för att det hände den här familjen betyder inte det att det kanske finns ett antal familjer som gör precis samma sak utan att något händer, bara det att man aldrig hör om det om inget händer. Den största risken med att lämna sina barn ensamma är trots allt inte att det skulle komma in en pedofil och ta dem, utan att de skulle kunna vakna, ta sig ut i rummet och skada sig själva på allehanda sätt.

Konstiga saker har alltid hänt i samhället, men innan informationsflödet blev lika utbrett fick man inte reda på det lika ofta. Det pågick säkert en hel del man inte fick höra talas om, då också, men kanske har samhället blivit värre ur vissa aspekter, vad vet jag.

Personligen har jag svårt att förstå hur man som förälder lämnar en treåring med två yngre syskon ensamma på ett hotellrum, som det var i det här fallet, oavsett om man kommer tillbaka varje halvtimme eller ej. Jag skulle gissa på att det antingen är ett psyko-peddo eller ett trafficking-crew som ligger bakom.

Tråkigt som tusan, och fruktansvärt för föräldrarna såklart, men barn förs bort från sina föräldrar i tusentals över världen, till diverse sysslor, så det är lite underligt att det blir sådant väsen över det bara för att det är i väst.
Citera
2007-05-13, 19:26
Medlem
BluesPowers avatar
Får lite Bobbyvibbar av det här fallet, troligtvis är det föräldrarna som är skyldiga.
Hur som helst är det väldigt tragiskt.
Citera
2007-05-13, 20:21
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Fast bara för att inget hände dig betyder ju inte det att det var ofarligt då. Och bara för att det hände den här familjen betyder inte det att det kanske finns ett antal familjer som gör precis samma sak utan att något händer, bara det att man aldrig hör om det om inget händer. Den största risken med att lämna sina barn ensamma är trots allt inte att det skulle komma in en pedofil och ta dem, utan att de skulle kunna vakna, ta sig ut i rummet och skada sig själva på allehanda sätt.

Konstiga saker har alltid hänt i samhället, men innan informationsflödet blev lika utbrett fick man inte reda på det lika ofta. Det pågick säkert en hel del man inte fick höra talas om, då också, men kanske har samhället blivit värre ur vissa aspekter, vad vet jag.

Personligen har jag svårt att förstå hur man som förälder lämnar en treåring med två yngre syskon ensamma på ett hotellrum, som det var i det här fallet, oavsett om man kommer tillbaka varje halvtimme eller ej. Jag skulle gissa på att det antingen är ett psyko-peddo eller ett trafficking-crew som ligger bakom.

Tråkigt som tusan, och fruktansvärt för föräldrarna såklart, men barn förs bort från sina föräldrar i tusentals över världen, till diverse sysslor, så det är lite underligt att det blir sådant väsen över det bara för att det är i väst.

Fast vad jag förstår var föräldrarna inte långt borta.
Jag har också lämnat sovande barn i hotellrum men då hade jag alltid med mig en sån där "lyssnare" så man hörde om de vaknade t.ex. det hade ju uppenbarligen inte de här föräldrarna.

Så jag tycker inte personligen att det var bristande föräldraansvar, däremot får jag också lite Bobby-vibbar av det hela.
Varför tog de bara Madeleine? Det borde ju varit ännu lättare att ta nån av de mindre.
Och varför? Hade de kollat upp familjen tidigare och bestämt sig för just den flickan?
Verkar ju rätt osannolikt att man bara spontant tar sig in på ett hotellrum och stjäl ett barn?

Hela historien verkar minst sagt märklig, tycker jag.
Citera
2007-05-13, 21:40
Medlem
Geetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det är klart som fan. I England blir inte småbarn kidnappade som på kontinenten. Holland, Frankrike, Spanien, Portugal, os.v. är fullt av pedofiler. Där hade det inte varit någon större nyhet, för det händer ofta. I England sker kiddnappningar av pedofiler mer sällan, och då är det en större sak i media.

Svensk media gör rewrites på vad dom läser på brittiska tidningars websidor, ser på CNN, BBC och ITV och Channel4. Där saken har varit en stor affär. Media på kontinenten följer inte svensk media lika mycket, både för att kontinentens media är sämre, och dom pratar språk som svenska murvlar inte förstår.

Som engelsman vågar man knappt förlägga sin semester till Spanien, Portugal, och sådana länder. Fy fan alltså.

Hade kidnappningen, mot all förmodan, skett i England, så hade snuten klarat upp brottet för länge sedan, och pedofilen skakat galler...
Haha, varför skulle England ha färre pedofiler?
Citera
2007-05-13, 22:22
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geeten
Haha, varför skulle England ha färre pedofiler?

Klimatet
Citera
2007-05-13, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Varför tog de bara Madeleine? Det borde ju varit ännu lättare att ta nån av de mindre.
Och varför? Hade de kollat upp familjen tidigare och bestämt sig för just den flickan?
Verkar ju rätt osannolikt att man bara spontant tar sig in på ett hotellrum och stjäl ett barn?

Jag tror inte det var spontant, utan snarare väldigt planerat. Jag skulle tro att en pedofil spanat in flickan och familjen, följt dom och deras mönster, för att sedan vid lämpligt tillfälle kidnappa flickan. Jag skulle tro att han förde bort henne för att sedan förlusta sig med henne under former jag helst inte vill tänka på. Sannolikheten att hon är död är ganska stor. Det är nog ingen slump att det var just henne han hade spanat in, flickstackaren ser ju uppenbarligen lite näpet söt ut. Och det är väl av samma anledning som fallet röner stor mediabevakning.

Det är ju naturligtvis bara en spekulation. Hon kan ju ha gått vilse också. Men om det är så som jag tror, så innebär det att förövaren borde ha blivit sedd då han spanade. Kanske en gäst på hotellet? Men då borde ju också polisen ha följt upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in