2020-07-31, 09:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag förstår bara inte hur det är möjligt att kidnappa en 4-åring.

Jag råkar ha både en 4-åring och 2-åring hemma och båda är i princip omöjliga att bära om de inte själva vill. De gör sig till ett streck, med armarna rakt upp och skriker ett isande illskrik.

OM Madeleine blev kidnappad så måste hon varit drogad. Men det har väl föräldrarna aldrig erkänt att hon var?

Edit: å andra sidan så HAR ju bevisligen barn blivit kidnappade förr... så på något sätt går det ju. Kanske han sa att han skulle bära henne till föräldrarna och hon var tyst och blyg...
Brueckner kan ju ha varit förutseende och haft med sig en trasa och en flaska eter i innerfickan när han var ute på sin "inbrottsrunda". Han kanske kände till att Maddie var ett skrikigt barn som hade hållit grannskapet vaket några kvällar i rad. Klättringen genom fönstret borde annars fått henne att vakna till ordentligt. Tur för honom att ingen såg honom där. Med tanke på alla fönster som vetter mot lägenheten.

Eftersom sängen var i prydligt skick med en flik av täcket vikt åt sidan, så verkar ingen kamp ha förekommit där i alla fall.

Jag hoppas verkligen att polisen kommer med bra bevis mot honom. Annars kommer jag fortsätta att ha foliehatten på mig.
Citera
2020-07-31, 13:34
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det mulig å plante likduft fra et annet menneske som var død og uten at det bllr funnet DNA fra dette andre mennesket på de stedene der likduften eventuelt plantes?

Kan GM ha plantet likduft på de gjenstandene (cuddle cat, kläderna, bilnycklarna, i garderoben, bilen mm), og kan GM ha skrevet det brevet som nevnes i artikkelen i linken under, for å villede politiet til å tro at Madeleine ble drept på det rommet i Praia da Luz og for å villede politiet til å tro at liket var skjult i en innsjø i nærheten?

Hevder «Maddies siste hvilested» ble beskrevet i mystisk brev
En hotellansatt ved feriestedet hvor Madeleine McCann forsvant fra, fant et mystisk brev ett år etter forsvinningen. I brevet stod det forklart at Maddie ble dumpet i en innsjø i nærheten av Praia da Luz.

https://www.tv2.no/a/6276658/

Fra en annen tråd:
Du kan til og med kjøpe dødslukt på nettet.
Det er smart siden likhunder må trenes ukentlig.

Manufactured by the Sigma Chemical Company in St. Louis. Over the past five years, Sigma has developed a unique product line that now includes Pseudo Corpse I (for a body less than 30 days old), Pseudo Corpse II (a formulation designed to mimic the dry-rot scent cadavers attain after a month), Pseudo Distressed Body, and Pseudo Drowned Victim. Pseudo Burn Victim is in the planning stage.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hundar kan ta fel. Även andra döda saker luktar, som döda djur eller gammalt kött tex. Kollar man på dokumentärer om hur dessa hundar tränas så förstår man att de inte är helt tillförlitliga. De kan även ta fel om det finns en kyrkogård i närheten eller liknande.
Citera
2020-07-31, 13:37
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Jag råkar ha både en 4-åring och 2-åring hemma och båda är i princip omöjliga att bära om de inte själva vill. De gör sig till ett streck, med armarna rakt upp och skriker ett isande illskrik.

OM Madeleine blev kidnappad så måste hon varit drogad. Men det har väl föräldrarna aldrig erkänt att hon var?

Edit: å andra sidan så HAR ju bevisligen barn blivit kidnappade förr... så på något sätt går det ju. Kanske han sa att han skulle bära henne till föräldrarna och hon var tyst och blyg...

Ja, eller skrämde henne apatisk först, kanske skadade henne till och med.
Citera
2020-07-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hundar kan ta fel. Även andra döda saker luktar, som döda djur eller gammalt kött tex. Kollar man på dokumentärer om hur dessa hundar tränas så förstår man att de inte är helt tillförlitliga. De kan även ta fel om det finns en kyrkogård i närheten eller liknande.
Takk for informasjon!

Hva tenker du om hundenes markering for liklukt på moren til Madeleines klær og på Madeleines kosebamse? Er det normalt å få liklukt på klærne sine når man som lege jobber med døde mennesker på sykehus? Vil ikke beskyttelsesklær hindre liklukten i å sette seg i legenes klær?

(Jeg kjenner ikke rutinene på sykehus, men jeg ville ikke hatt på private klær i kontakt med lik hvis jeg var lege og hadde slike arbeidsoppgaver og jeg ville også ha vasket meg godt før jeg byttet til private klær etter arbeidsdagen. Kan liklukt smitte over til private klær selv om man gjør slik som jeg ville gjort?).

Kate McCann hevder liklukten, som blant annet skal være funnet på trebarnsmorens bukse og Maddies kosebamse, stammer fra legejobben i England.
Før ekteparet kom til Portugal, skal Katie ha vært i kontakt med minst seks døde personer på sykehuset i Leicester, der hun jobbet.
To spesialtrente, britiske likhunder skal ha markert for liklukt flere steder i parets ferieleighet på Praia da Luz. Hundene skal også ha markert for funn på Katies bukser, t-skjorte og paa den lille rosa bamsen, som moren bærer med seg til enhver tid.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...uset-i-england
Citera
2020-07-31, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Brueckner kan ju ha varit förutseende och haft med sig en trasa och en flaska eter i innerfickan när han var ute på sin "inbrottsrunda". Han kanske kände till att Maddie var ett skrikigt barn som hade hållit grannskapet vaket några kvällar i rad. Klättringen genom fönstret borde annars fått henne att vakna till ordentligt. Tur för honom att ingen såg honom där. Med tanke på alla fönster som vetter mot lägenheten.

Eftersom sängen var i prydligt skick med en flik av täcket vikt åt sidan, så verkar ingen kamp ha förekommit där i alla fall.

Jag hoppas verkligen att polisen kommer med bra bevis mot honom. Annars kommer jag fortsätta att ha foliehatten på mig.

Nu är du väl ironisk!!?
De som tror på föräldrarnas oskuld, har foliehatt. Folk blir totalt hjärntvättade av allt som står i Media. De kan inte tänka själva utan tror att media, journalisme, är sanningen.
Citera
2020-07-31, 15:37
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Dessutom utsatte han ju sig själv för oerhörda risker med tanke på den knappa tid han hade på sig? Inget fick gå snett. Det var marginaler det handlade om. Så HUR gjorde han för att få ut henne ur rummet osedd? Om det nu var han..
Citera
2020-07-31, 16:09
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeignAffair
Nu är du väl ironisk!!?
De som tror på föräldrarnas oskuld, har foliehatt. Folk blir totalt hjärntvättade av allt som står i Media. De kan inte tänka själva utan tror att media, journalisme, är sanningen.

Hur kunde peddot veta vilken tid föräldrarna skulle gå ut? Och att båda skulle gå ut? Hur kunde peddot veta att barnen hade tillsyn varje halvtimme?
Citera
2020-07-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hur kunde peddot veta vilken tid föräldrarna skulle gå ut? Och att båda skulle gå ut? Hur kunde peddot veta att barnen hade tillsyn varje halvtimme?

Ditt inlägg är antagligen till någon annan..??
Citera
2020-07-31, 17:37
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ditt inlägg är antagligen till någon annan..??

Mina frågor ställdes till alla här. Du kan bortse från min citering av ditt inlägg. Hur som helst..har du nån vettig förklaring till hur en utomstående kunde sitta inne med så mycket insider-info?
Citera
2020-07-31, 17:40
Medlem
Citat:
Mina frågor ställdes till alla här. Du kan bortse från min citering av ditt inlägg. Hur som helst..har du nån vettig förklaring till hur en utomstående kunde sitta inne med så mycket insider-info?
Hur menar du med insider info?
Polis rapporten är ju online..
Häromdagen läste jag i twitter att en pensionerad fd polis i Portugal, anonymt, uttalat sej om Fallet Madeleine Mccann och sagt att föräldrarna är helt klart skyldiga.
Citera
2020-07-31, 17:41
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, du, hade inte McCanns med vänner tillsyn av barnen var femtonde minut? Snacka om tidsfönster....
Citera
2020-07-31, 17:45
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Hur menar du med insider info?
Polis rapporten är ju online..
Häromdagen läste jag i twitter att en pensionerad fd polis i Portugal, anonymt, uttalat sej om Fallet Madeleine Mccann och sagt att föräldrarna är helt klart skyldiga.

Jag menade insider-infon samma kväll hon försvann. Var fick han den ifrån när han planerade aktionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in