2017-04-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/maddies-foraldrar-arga-over-ny-tv-dokumentar/
Jag läste på nätet : 9News.com.au att dokumentären var helt på föräldrarnas sida. Pat Brown hade varit intervjuad, men i filmen hade de skurit bort det mesta hon sagt och förvrängt det hela. Pat Brown var väldigt upprörd över detta och ,om jag fattat det rätt, skulle hennes advokater stämma kanalen.
Citera
2017-04-25, 05:55
Medlem
Citat:
En före detta portugisisk polis vid namn Goncalo Amaral – som var utredningsledare när Maddie försvann – gick under söndagen ut i en australiensisk dokumentär med en ny häpnadsväckande teori om fallet.

MI5 täckte igen spåren
Amaral är nämligen säker på att hemliga brittiska agenter från MI5 varit inblandade i flickans försvinnande.
Enligt Amaral dog treåringen under 2007, och de brittiska agenterna ska ha hjälpt till att sopa igen spåren, skriver Daily Mail.

Citat:
Samtidigt finns en annan teori om att Maddie kan ha blivit bortförd av människosmugglare och därefter såld, skriver the Mirror.
Utredarna säger till Daily Mail att man tror att hon kan ha blivit smugglad på en båt till gäng i Mauretanien i Västafrika. Gängen är kända för att sälja barn som slavar, skriver Daily Mail.

http://www.expressen.se/nyheter/agenter-ska-ha-sopat-igen-spar-efter-maddie/
Citera
2017-04-25, 12:40
Medlem
Att den portugisiske polismannen hävdat att m15 är inblandat är ingen nyhet. Du kan läsa mer om det på nätet.
Den engelska pressen och större delen av befolkningen i England tror att föräldrarna är oskyldiga.
I Mail ON LINES kommentarsfält får du inte direkt skriva eller ens antyda att föräldrarna skulle vara inblandade. Eftersom alla kommentarer är ensidiga, gör de sig löjliga över de som har annan åsikt. Däremot tillåter tidningen att man "röstar" ned en kommentar, märkligt nog.
Citera
2017-04-26, 05:00
Medlem
Citat:
Den brittiska polisen går fortfarande igenom viktiga spår i sökandet efter Madeleine "Maddie" McCann och menar att flickan fortfarande kan vara vid liv.
Nu tackar Maddies föräldrar för allt stöd de fått under åren som gått.
"De två teman som verkar mest lämpliga för mig när vi närmar oss tioårsdagen är uthållighet och tacksamhet: Vi ska fortsätta, göra vårt bästa, aldrig ge upp och göra det bästa av det liv vi har", skriver mamman på Facebook.

Citat:
Utredningen har hittills kostat mer än 100 miljoner kronor och förra månaden tilldelades polisofficerare ytterligare cirka 1 miljon kronor för att fortsätta att bedriva polisutredningen.

http://www.expressen.se/nyheter/darfor-tror-polisen-att-maddie-kan-vara-vid-liv/
Citera
2017-04-26, 18:27
Medlem
Citat:
Det rosa flickrummet väntar på henne fortfarande.
Madeleine McCanns föräldrar låter det stå orört.
För varje år växer högen med de oöppnade presenterna och julklapparna.

Citat:
Uppmärksamheten kring fallet har inför tioårsdagen av hennes försvinnande åter varit stor. Den brittiska fascinationen med fallet har aldrig upphört.
Och den 12 maj kommer nya presenter placeras i Madeleines rum. Ingen lär öppna dem detta år heller.

http://www.expressen.se/nyheter/maddies-flickrum-star-fortfarande-orort/
Citera
2017-04-26, 21:38
Medlem
JSelwyns avatar
Det har framförts att Maddie skulle ha gått ut självmant alt att ett inbrott utförts och i ren panik skall inbrottstjuven tagit Maddie.

1. Som nämnts tidigare så var dörrar och fönster barnsäkra...enligt föräldrarna och därför kan inte Madeleine ha gått ut självmant. Här tror jag på föräldrarna med tanke på att de är föga troligt att dom annars skulle lämna barnen ensamma för att gå ut och äta om än vid den närbelägna restaurangen. Brasklapp: vi vet att det är just en kulturell grej att man lämnar barnen sovandes ensamma - som i detta case.

2. Vad gäller inbrottstjuven. Om nu Maddie skulle ha blivit kidnappad på vägen så är det ju mycket troligt att hon då hade skrikit och om vi skall tro på Jane Tanners vittnesmål att hon såg en man bära iväg en flicka liknande Maddie, så borde hon väl ha hört Maddie's skrik? Ett annat scenario är att inbrottstjuven skulle ha haft med sig sövningsmedel. Vilket jag inte finner troligt. I alla andra fall där en inbrottstjuv blivit upptäckt så har denne sprungit iväg eller slagit ner husägaren. Om nu Maddie vaknade så vore det logiska att han/hon bara sprang iväg. Har vi någonsin hört talas om en tjuv som har med sig sövningsmedel? Jag kan bara tänka mig det om denne verkligen var ute efter att kidnappa Maddie. I det fallet så är det ju inte inbrottet som är det primära utan offret.

Men efter det jag läst om detta ärende genom åren så faller även inbrottsteorin.

- Hundar har markerat för likdoft i rummet
- Hund markerar för blod i den hyrda bilen
- Ingen DNA efter Maddie i lägenheten
- Inga hårstrån på kudden där hon låg och sov
- Omöjligt att smita ut genom fönstret med ett barn om denne inte hade en medhjälpare
- Fanns inga spår på att fönstret skulle ha brutits upp varken från ut- eller insidan.
- Nej. Gardinerna flög inte alls upp som Kate vill göra gällande.
- Väldigt få bilder på familjen McCann's vistelse från den där veckan. Skulle ha varit intressant att se bilder på tvillingarna. Har svårt att tänka mig att de togs bilder enbart på tvillingarna och inte alla barnen tillsammans. Alla glada familjer tar otaliga bilder på sina barn under en semester.
- Inga säkra bevis på att Maddie ens var vid liv efter söndagen.
- Familjen svor på att aldrig lämna Portugal men så fort de blev misstänkta så flydde de hals-överhuvud tillbaks till England.
- Har inte svarat på polisens alla frågor vilket i sig gör att utredningen står still alt en skyndsammare process att lösa detta "försvinnande".
- Vad är det som gör att Maddie är så speciell att försvinnandet tas upp på ett EU-toppmöte en tid senare av dåvarande P.M. Gordon Brown.

I alla andra liknande fall så har det visat sig att gärningen har utförts av en familjemedlem/närstående/eller någon som familjen har haft kontakt med.
Citera
2017-04-27, 08:07
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det ansågs ju också vara väldigt liten risk att hon skulle försvinna, men nu gjorde hon ju det. Jag tror att hon kan ha själv öppnat fönstret och på natten kan något fyllo eller annan buse ha hittat en liten flicka som han tog med sig.

Lite skumt språk.

Men tycker du själv att detta låter rimligt?
Senast redigerad av portnoy 2017-04-27 kl. 08:09.
Citera
2017-04-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Lite skumt språk.

Men tycker du själv att detta låter rimligt?

Det påstås ju nu vara troligt att hon själv öppnade fönstrena (den nya teorin). Jag tycker det verkar konstigt om föräldrarna skulle ha gömt undan henne. Varför skulle de göra det? Det verkar inte riktigt logiskt, och det sägs ju vara svårt, men kanske inte omöjligt, att bryta upp fönstrena utifrån. Ingen mer än den (de) som tog henne vet ju hur det gick till Andra kan bara komma med olika teorier, av vilka många som hittills kommit verkar orimliga. Hoppas det löser sig så att man säkert vet hur det gick till.
Citera
2017-04-30, 23:36
Avslutad
Har nyligen satt mig in i detta fall och blir fan inte klok på det.
Ena stunden känns det ändå som att det är föräldrarna. Men då är frågorna;
Hur fan orkar morsan skriva en hel bok om hon änå vet sanningen ?
Hur orkar dem 10 år efter detta fortfarande sitta i intervjuer och isf lotsas att de inte vet ngt?
Om hon dog inne på hotellrummet, var gömde de henne när de ringde polisen?
De hittar spår i hyrbilen som föräldrarna hyr efter hennes försvinnande/död ? Eller har jag fått det fel? För hyrdes den efter detta, vart kunde de möjligtvis gömt kroppen isf.?
Citera
2017-05-01, 03:50
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoffaan
Har nyligen satt mig in i detta fall och blir fan inte klok på det.
Ena stunden känns det ändå som att det är föräldrarna. Men då är frågorna;
Hur fan orkar morsan skriva en hel bok om hon änå vet sanningen ?
Hur orkar dem 10 år efter detta fortfarande sitta i intervjuer och isf lotsas att de inte vet ngt?
Om hon dog inne på hotellrummet, var gömde de henne när de ringde polisen?
De hittar spår i hyrbilen som föräldrarna hyr efter hennes försvinnande/död ? Eller har jag fått det fel? För hyrdes den efter detta, vart kunde de möjligtvis gömt kroppen isf.?

Ja. Det är inte helt lätt att hänga med i svängarna.

Men som sagt: åtminstone en av hundarna markerade för liklukt i lägenheten nära skåpet i rummet. De går teorier om att Maddie skulle ha gömts i en väska. Märk väl, det inte alls säkert att de gömde alt att hon fanns i rummet alls den kvällen. Vilket inte är troligt.

Beträffande hyrbilen skall den ha hyrts ungefärligen tre veckor efter "försvinnandet". Här markerade en av hundarna för blod. Har gjorts en utredning om det var/är Madeleine's blod. Resultatet blev att det inte kunde bestämma om det var Maddie's blod. Antalet markörer blev inte tillräckligt. Om jag inte minns fel så blev det 15 av 19 vilket tydligen inte är antal nog för att säkerställa vem/vad blodet kom ifrån.

Det finns många andra oklara omständigheter men jag har bara svarat specifikt vad du efterfrågar.

Rekommenderar att du tittar på det portugisiska förundersökningsmaterialet http://www.mccannpjfiles.co.uk/ som finns på nätet samt de dokumentärer som gjorts tex Buried by the mainstream media https://www.youtube.com/watch?v=WIjPcvmVzUo. En av de bättre och 4 tim lång.
Citera
2017-05-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Ja. Det är inte helt lätt att hänga med i svängarna.

Men som sagt: åtminstone en av hundarna markerade för liklukt i lägenheten nära skåpet i rummet. De går teorier om att Maddie skulle ha gömts i en väska. Märk väl, det inte alls säkert att de gömde alt att hon fanns i rummet alls den kvällen. Vilket inte är troligt.

Beträffande hyrbilen skall den ha hyrts ungefärligen tre veckor efter "försvinnandet". Här markerade en av hundarna för blod. Har gjorts en utredning om det var/är Madeleine's blod. Resultatet blev att det inte kunde bestämma om det var Maddie's blod. Antalet markörer blev inte tillräckligt. Om jag inte minns fel så blev det 15 av 19 vilket tydligen inte är antal nog för att säkerställa vem/vad blodet kom ifrån.

Det finns många andra oklara omständigheter men jag har bara svarat specifikt vad du efterfrågar.

Rekommenderar att du tittar på det portugisiska förundersökningsmaterialet http://www.mccannpjfiles.co.uk/ som finns på nätet samt de dokumentärer som gjorts tex Buried by the mainstream media https://www.youtube.com/watch?v=WIjPcvmVzUo. En av de bättre och 4 tim lång.

Citat:
Likhundar ska ha markerat för liklukt på Madeleines gosekatt, Kates kläder, bilnycklar och i bakluckan på den bil som paret hyrde 25 dagar efter Madeleine försvann. Föräldrarnas advokat hävdade att liklukten kom från att Kate McCann hanterade sex dödsfall på sjukhuset där hon arbetade, innan hon åkte på semester. Gosedjuret ska ha varit med på sjukhuset.

Jag tycker det hade varit mer trovärdigt om föräldrarna inte kunnat förklara liklukten än att komma med konspirationsteorier.
Citera
2017-05-01, 16:03
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Jag tycker det hade varit mer trovärdigt om föräldrarna inte kunnat förklara liklukten än att komma med konspirationsteorier.

Kan man tycka men...men det händer ju att tystnad också talar sitt tydliga språk och då kan det vara svårt att välja när man sitter där hos polisen med gestapolampan i nyllet.

Men absolut. Håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in