2017-04-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
En uppdatering av ärendet där en s.k. nanny träder fram https://www.thesun.co.uk/news/3351119/what-really-happened-when-madeleine-mccann-disappeared-nanny/ och talar ut vad som hände den där kvällen.

Kan ju ha fel men, ser inte att hon uttalar sig specifikt om Madeleine den där veckan/dagen vilket är intressant i sig. Jag hade nog förväntat mig det iaf. Men som sagt, jag kan ha fel.

Man blir misstänksam...ännu en fakenews inför 10-års dagen 3 maj 2007.

Varför har hon väntat i 10 år på att berätta det?
Citera
2017-04-19, 01:11
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Varför har hon väntat i 10 år på att berätta det?
Beats me.
Frågan är ju om det är en riktig barnflicka?
Jag är inte så 100 på det tills annat bevisas. Tänk på att 10 års-dagen är snart och då vill man ha publicitet/fokus på ärendet etc.
Skulle förvåna mig mycket om vi är närmare en sanning omvad som hände oavsett vilka som är inblandade. Även om jag framfört min åsikt vilken riktning man bör uttömma innan man tittar åt ett annat håll.
Citera
2017-04-19, 07:48
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gawd
Mmm.. jag tycker också det är konstigt... redan i början tyckte jag något var... "konstigt" om det hela.. typ känslan av att föräldrarna var inblandade eller något.

Men.. det är bara hemska tankar. Händer kanske inte så mycket annat att rapportera om... (eller så får de väldigt bra statistik på de artiklarna.. jag vet inte :P)

Gillar detta inlägget. Redan dag 2 för tråden (den 11/5 2007, en dryg vecka efter försvinnandet) tas teorin upp, gissningsvis långt innan det började skrivas om den vinkeln på fallet.
Citera
2017-04-23, 06:48
Medlem
Citat:
Maddies föräldrar arga över ny tv-dokumentär

Ett australiskt tv-program hävdar att de gjort ett "stort genombrott" i fallet "Maddie".
Nu vädjar föräldrarna att materialet lämnas till polisen, skriver Daily Mail.
En före detta brittisk "topp-polis" tror att Maddies försvinnande var en beställd kidnappning, skriver The Sun.
Men en undersökande journalist som granskat fallet menar att Maddie självmant lämnade hotellrummet på resorten.
– Fönstren kunde bara öppnas inifrån, säger journalisten Danny Collins till tidningen.

Citat:
Om det australiska tv-programmet innehöll några trovärdiga, nya spår i utredningen borde de naturligtvis omedelbart ha lämnats över till polisen, säger en talesperson för familjen enligt tidningen.

http://www.expressen.se/nyheter/maddies-foraldrar-arga-over-ny-tv-dokumentar/
Citera
2017-04-23, 13:38
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/maddies-foraldrar-arga-over-ny-tv-dokumentar/

Jag skall inte säga för mycket eftersom jag inte sett dokumentären ännu.

Men det vi "vet?" är på det sätt som föräldrarna har agerat tilldags dato så överenstämmer det föga med den reaktion som man har sett i liknande fall.

Sen om nu Maddie skulle ha lämnat lägenheten på eget bevåg så skulle hon säkerligen ha blivit upphittad. Så därför att en pedo av en händelse skulle ha kommit förbi just då är ju One In A Million. Om det nu inte var planerat vilket jag fortfarande har svårt att tro.

Statistiken pekar fortfarande bara åt ett håll...tyvärr. Vilket denna tråd har belyst genom åren.
Citera
2017-04-23, 17:24
Medlem
Citat:
Jag skall inte säga för mycket eftersom jag inte sett dokumentären ännu.

Men det vi "vet?" är på det sätt som föräldrarna har agerat tilldags dato så överenstämmer det föga med den reaktion som man har sett i liknande fall.

Sen om nu Maddie skulle ha lämnat lägenheten på eget bevåg så skulle hon säkerligen ha blivit upphittad. Så därför att en pedo av en händelse skulle ha kommit förbi just då är ju One In A Million. Om det nu inte var planerat vilket jag fortfarande har svårt att tro.

Statistiken pekar fortfarande bara åt ett håll...tyvärr. Vilket denna tråd har belyst genom åren.

Det ansågs ju också vara väldigt liten risk att hon skulle försvinna, men nu gjorde hon ju det. Jag tror att hon kan ha själv öppnat fönstret och på natten kan något fyllo eller annan buse ha hittat en liten flicka som han tog med sig. Hade det varit en mer normal person som hade hittat henne så hade hon lämnats till sina föräldrar efter någon dag och familjen skulle inte vara kända i världen nu, men nu blev de kända just för att flickan försvann under omständigheter som kan bedömas osannolika, men inte helt omöjliga.

Det är väl också skillnad på dels olika kulturer och dels olika tider på dygnet. Hon togs om hand av någon som var verksam efter att solen hade gått ner, den tid på dygnet som skojare är verksamma, och det kan vara vanligare att busar i Portugal (ett av EU:s fattigaste länder) tar små flickor de hittar på natten än att busar i England eller Sverige gör det.
Citera
2017-04-23, 18:10
Medlem
Citat:
Madeleine McCann blev bortrövad och förd till ett underjordiskt grottsystem i närheten av turistanläggningen där familjen bodde.
Det hävdar Paulo Pereira Cristovao, före detta polischef i Portugal.
– Det är ett bra ställe att gömma en person. Så vitt jag vet har ingen letat där eftersom det krävs dykare för att göra det, säger han till brittiska Mirror.

http://www.expressen.se/nyheter/polisens-teori-maddie-fordes-bort-till-grotta/

Citat:
Nu uppges ett ”banrytande genombrott” ha gjorts – en person på semesteranläggningen hade kontakt med familjen.
– Det finns en anställd, som arbetade på Ocean Villa-anläggningen, som har information eller kunskap som kan hjälpa, säger polisen Colin Sutton i en ny dokumentär.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jW3jz/tv-kanal-lovar-stort-genombrott-i-madeleine-mccann-fallet
Citera
2017-04-23, 18:52
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/polisens-teori-maddie-fordes-bort-till-grotta/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jW3jz/tv-kanal-lovar-stort-genombrott-i-madeleine-mccann-fallet

Självklart är det ett "stort genombrott" lagom till 10-års dagen av försvinnandet vilket naturligtvis inte har med saken att göra.

Det har sedan många år stått klart vad som hände av seriösa utredare. Madeleine McCann dog i det där rummet pga föräldrarnas vårdslösa agerande. Det är en stor rättsskandal att den här charaden får fortgå.
Citera
2017-04-23, 21:03
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det ansågs ju också vara väldigt liten risk att hon skulle försvinna, men nu gjorde hon ju det. Jag tror att hon kan ha själv öppnat fönstret och på natten kan något fyllo eller annan buse ha hittat en liten flicka som han tog med sig. Hade det varit en mer normal person som hade hittat henne så hade hon lämnats till sina föräldrar efter någon dag och familjen skulle inte vara kända i världen nu, men nu blev de kända just för att flickan försvann under omständigheter som kan bedömas osannolika, men inte helt omöjliga.

Det är väl också skillnad på dels olika kulturer och dels olika tider på dygnet. Hon togs om hand av någon som var verksam efter att solen hade gått ner, den tid på dygnet som skojare är verksamma, och det kan vara vanligare att busar i Portugal (ett av EU:s fattigaste länder) tar små flickor de hittar på natten än att busar i England eller Sverige gör det.

Föräldrarna har ju gått ut med att hon Maddie inte kunde öppna upp dörrar och fönster. De var alla barnsäkra.

För att hoppa. Mig veterligen så hittade man inget DNA från flickan utan Gerry (pappan) var tvungen att åka tillbaks till England för att hitta en kamm med DNA. Om nu Maddie hade försvunnit av eget bevåg så är det ju knappast troligt att hon städade bort all DNA efter sig själv? Men jag kan ju ha fel? ;-)

I största allmänhet. Barn försvinner vilken tid som helst på dygnet så där tror jag inte är något specifikt för Portugal utan det är moment of opportunity som styr det för de som verkligen vill röva bort barn/vuxna.

Visst, Maddie kan ha fallit offer för människohandel och det är väl en stor anledning isf varför ingen lösensumma har utkräfts.

Men som sagt...jag är fortfarande bekymrad över hur föräldrarna har handlat detta försvinnande jämfört med andra. Kom ihåg Kate's första ord: They have taken her! O hur kunde hon veta det så nära inpå? Kan ju lika gärna ha varit att Maddie hade gått ut och varit vilsen? Sen tror jag faktiskt att om nu Maddie hade gått ut så hade hon säkert ropat efter mamma och pappa. Det gör små barn och vi skall tänka på att det var så gott som bäcksvart då.
Citera
2017-04-23, 21:15
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Självklart är det ett "stort genombrott" lagom till 10-års dagen av försvinnandet vilket naturligtvis inte har med saken att göra.

Det har sedan många år stått klart vad som hände av seriösa utredare. Madeleine McCann dog i det där rummet pga föräldrarnas vårdslösa agerande. Det är en stor rättsskandal att den här charaden får fortgå.

Jag är benägen att hålla med dig.

Vi skall också komma ihåg var hundarna markerade i lägenheten o blod mellan soffan/sängen och fönstret. Samt att man ser på en bild att gardinerna kunde inte ha flugit upp såsom Kate beskrev det. Eftersom gardinerna var fast mellan soffan/sängen.

Är inte förvånansvärt alls att detta försvinnande blåses upp just nu:
1. 10 år sedan hon försvann.
2. En utredning som i princip varit nedläggningshotad sen en tid tillbaks och om ingenting revolutionerande händer efter sommaren så kommer ärendet att bli ett s.k. "Cold Case" om ens det med hänvisning till föräldrarnas inställning eller brist på/av? Se tidigare inlägg.
Citera
2017-04-23, 21:38
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Jag är benägen att hålla med dig.

Vi skall också komma ihåg var hundarna markerade i lägenheten o blod mellan soffan/sängen och fönstret. Samt att man ser på en bild att gardinerna kunde inte ha flugit upp såsom Kate beskrev det. Eftersom gardinerna var fast mellan soffan/sängen.

Är inte förvånansvärt alls att detta försvinnande blåses upp just nu:
1. 10 år sedan hon försvann.
2. En utredning som i princip varit nedläggningshotad sen en tid tillbaks och om ingenting revolutionerande händer efter sommaren så kommer ärendet att bli ett s.k. "Cold Case" om ens det med hänvisning till föräldrarnas inställning eller brist på/av? Se tidigare inlägg.

Ja det var väl tom så att en likhund markerade i hotellrummet vilket indikerar på att hon låg där ett tag innan polis larmades. Förmodligen för att föräldrarna skulle få tid på att forsla bort kroppen.
Nä, hela det här fallet och deras agerande skriker skyldig om dem. Fruktansvärt mot deras döda dotter som inte får rättvisa och en enorm rättsskandal. Media har ett stort ansvar i det här svineriet som gottade sig i deras "olycka" och lät dem hållas för att sälja lösnummer trots att deras förklaring hade avgrundsdjupa hål.
Inte heller att glömma den sviniga smutskastningen mot den portugisiska polisen som gjorde ett föredömligt utredningsarbete men de kom ganska omgående fram till att föräldrarna var de mest intressanta i fallet och där tog det stopp.
Citera
2017-04-24, 12:37
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

Finns det någon teori om hur skulle ha dött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in