Citat:
Ursprungligen postat av
Jultrollet
Tack och lov att du är tillbaka i tråden igen!

Jag har försökt hänga med så gott det går om det här fallet men du är så bra på att hitta vettig information och bra länkar.
Jaha, jag misstänkte det.. Förlåt om jag har missat det, men vad hände egentligen med den där kvinnan och hennes dokumentär? Hon som för flera år sedan skulle ringa på dörren till McCanns och ställa frågor men som blev så motarbetad?
Efter många år av research så har man genom åren fått mycket kontakt med olika element i fallet.
Jag har konverserat med många vittnen i fallet och en del andra som figurerar i Polisutredningen och även folk som arbetat med fallet både i UK och i Portugal.
Det har varit stiltje i fallet under en lång tid men jag lägger fortfarande ganska mycket tid dagligen på detta då det finns detaljer om olika saker att hitta, i ex vittnesmål och tidsangivelser som inte stämmer men jag tittar in här då och då.
Journalisten heter Sonia Poulton och sist jag konverserade med henne så var det som sagt problem med hennes film "The untold story..." då det tyvärr inte är ovanligt att om någon försöker rubba McCann's agenda så hotas dom av rättsprocesser och McCann's jurister "Carter Ruck" är de skickligaste i UK att driva just denna typen av mål, så dom skrämmer bokstavligen skiten ur journalister som försöker granska detta.
Hur som helst då gjorde hon denna under 2018.
"The McCanns and the Police"
https://youtu.be/q1M_CulIDrQ