2023-02-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Jag skulle vilja säga att hon är mer lik Ylenia Lenhard som också försvann vid den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Aldrig att det är samma person. Polskan har ett mer ovalt ansikte och mindre ögon. Nog för att Madeleine bara är en liten tös på bilderna som finns men man ser DNA:t. Och det finns ju bild på polskan som liten (några år äldre bara). Nej, Madeleine borde haft ett lite mer fyrkantigt ansikte och mindre haka än polskan. Och lite större ögon.

Hade hon däremot sagt att hon var Boris Johnsons hemliga dotter hade jag köpt det mer...

Håller med. Dessutom har Madeleine samma smala överläpp som sin mamma och det har inte Julia.

Googlar man på fallet kan man hitta en artikel om att en fotograf på en bilmässa i Sverige trodde att det var Madeleine han sett/fotat
Det var 2010
Den tjejen är däremot lik Madeleine på riktigt
Citera
2023-02-21, 18:40
Medlem
vonDys avatar
Men,skulle Maddie då först fallit offer för en tysk pedofil i Portugal som fört bort henne? Därefter blivit ”adopterad” och gått i Kindergarten? När hela världen söker efter henne?
Och ploppar upp nu då?
Citera
2023-02-21, 18:45
Medlem
Leeanns avatar
Angående kidnappningen varför tog kidnapparen just Madeleine? Hennes lillasyster borde ju vara ännu lättare att ta. En ettåring är inte alls lika svår som en trotsig treåring. Har iaf för mig att de sov i samma rum.
Citera
2023-02-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Håller med ovanstående.
Finns ju diverse galenpannor genom åren som hävdat att de varit ”förlorade söner/döttrar” till än den ena,än den andra.
Psykitredning istället för DNA-test kanske legat närmare tillhands här?

De personer i tråden som tror att detta kan vara Madeleine och inte en galenpanna visar tydliga tendenser på låg IQ.
Citera
2023-02-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leeann
Angående kidnappningen varför tog kidnapparen just Madeleine? Hennes lillasyster borde ju vara ännu lättare att ta. En ettåring är inte alls lika svår som en trotsig treåring. Har iaf för mig att de sov i samma rum.

Om det var en pedofil kanske den föredrog treåringen framför en 1-åring.
Citera
2023-02-21, 19:06
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
De personer i tråden som tror att detta kan vara Madeleine och inte en galenpanna visar tydliga tendenser på låg IQ.

Ja jag förstår verkligen inte hur detta kunnat bli så stort. Det är självklart inte hon. De är inte det minsta lika och det är helt osannolikt.
Citera
2023-02-21, 19:20
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja jag förstår verkligen inte hur detta kunnat bli så stort. Det är självklart inte hon. De är inte det minsta lika och det är helt osannolikt.

Också, tänker jag att Maddie's DNA lär ju finnas "on file" -typ för vilken polismyndighet som helst som vill kolla upp/jämföra. Detta borde ha gjorts redan.
Citera
2023-02-21, 19:28
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala

Ja...Masshysteri likt den då galna kvinnan Anna Andersson påstod sig vara tsardottern Anastasia.. Trodde förnuftet segrat över godtrogenhet nuförtiden,i takt med utveckling..Men men, då väntar vi på DNA-svar då..🙄
Citera
2023-02-21, 20:13
Medlem
Jultrollets avatar
En tidigare privatdetektiv och utredare, Fransisco Marco, ställer sig skeptisk till att Julia och Madeleine skulle vara samma person. Han anser att ansiktsdragen skiljer sig åt för mycket.

Video: https://www.expressen.se/tv/nyheter/utredaren-det-ar-inte-madeleine-mccann/

Jag tror inte heller att det är Madeleine. Placeringen av defekten i ögat är inte helt rätt vad jag kan se. Kan sådant ändras med åldern?
Citera
2023-02-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Jag skulle vilja säga att hon är mer lik Ylenia Lenhard som också försvann vid den tiden.

Ylenia Lenhards kropp återfanns tyvärr för över 15 år sedan. Så det kan kan vi nog utesluta.
Citera
2023-02-21, 21:01
Medlem
kermassas avatar
Det är just genom att titta på ögonen som man kan konstatera att Julia INTE är Maddie.

1. ”Märket” är inte alls på samma plats, det är 20-25 graders skillnad.
2. Maddie hade kolobom, dvs det saknas vävnad i irisen och pupillen är därför inte en perfekt cirkel.
3. Julia har en mindre färgavvikelse. Jag tror inte ens det räknas som sektoriell/partiell heterokromi eftersom det verkar vara en färg som återfinns i övriga iris.
Citera
2023-02-21, 21:10
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Madeleine McCann mördades av sina föräldrar, punkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in