2013-05-18, 19:01
Medlem
PowerOfThinkings avatar
http://www.nowpublic.com/world/mcminute-martin-brunt-full-dna-match-mccanns-hire-car?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera
2013-05-19, 16:24
Medlem
Snoovits avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16802217.ab

Efter en genomgång av den portugisiska utredningen har brittisk polis fått nya heta tips i jakten på försvunna Madeleine McCann.
Scotland Yard uppger att man nu jagar sex brittiska städare i en vit van.
De beskrivs som "intressanta" för utredningen, uppger tidningen Daily Mail.
Citera
2013-05-19, 22:51
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Det här har jag missat, eftersom det snabbt tagits bort;

http://gasparstatements.blogspot.co.uk/2010/03/article-that-team-mccann-didnt-want-you.html

Det blir intressant att se vilka som är de senaste intressanta suspekta...Kate & Gerry?
Citera
2013-05-26, 23:25
Medlem
Grandiosos avatar
Scotland Yard har fått upp nya spår i jakten på vad som hänt med Madeleine McCann.
Ett av spåren pekar mot en schweizisk pedofil.

Scotland Yard har nu sammanställt en lista på 30 stycken potentiella gärningsmän, skriver Daily Mail.

Misstänkt schweizare

En av männen är den schweiziske pedofilen Hans Von Aesch. Bara månader efter Madeleines försvinnande så dödade han en han en femårig flicka, schweiziska Ylenia Lenhard, efter att ha utnyttjat henne sexuellt.
Von Aesch var 67 år vid tillfället och tog sitt liv efter att han utnyttjad och förgiftat flickan.
Polisen i England tror nu att den schweiziska mannen kan ha fört bort Madeleine McCann, innan han gav sig på Ylenia.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16844399.ab
Citera
2013-05-27, 04:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Scotland Yard har fått upp nya spår i jakten på vad som hänt med Madeleine McCann.
Ett av spåren pekar mot en schweizisk pedofil.

Scotland Yard har nu sammanställt en lista på 30 stycken potentiella gärningsmän, skriver Daily Mail.

Misstänkt schweizare

En av männen är den schweiziske pedofilen Hans Von Aesch. Bara månader efter Madeleines försvinnande så dödade han en han en femårig flicka, schweiziska Ylenia Lenhard, efter att ha utnyttjat henne sexuellt.
Von Aesch var 67 år vid tillfället och tog sitt liv efter att han utnyttjad och förgiftat flickan.
Polisen i England tror nu att den schweiziska mannen kan ha fört bort Madeleine McCann, innan han gav sig på Ylenia.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16844399.ab

Finns föräldrarna också med på listan, annars så tappar jag allt förtroende för Scotland Yard.
Citera
2013-05-27, 09:25
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Finns föräldrarna också med på listan, annars så tappar jag allt förtroende för Scotland Yard.

Jag säger det samma; om inte föräldrarna är på listan, så är SY förlöjligade, väldigt embarrassing! England är i mina ögon mycket korruppt vad gällande detta fall. Klart är det mycket pengar ingblandade och många kändisar, så dessa "psychopater" - föräldrarna - är tacksamma för alla pengar som går i deras fond för att kunna betala sina dyra proffessionella advokater!
Von Aesch, men han är ju död, och det skulle ju vara bekvämt om de kunde säga att "ja, han har gjort det" så K*te och G*erry kan bli HELT friade från misstankar.

Förresten vad AB skriver får man ju verkligen ta med en nypa salt! Von Aesch hade inte utnyttjat Ylenia sexuellt,
jag har följt det fallet.
Senast redigerad av PowerOfThinking 2013-05-27 kl. 09:27.
Citera
2013-05-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Jag säger det samma; om inte föräldrarna är på listan, så är SY förlöjligade, väldigt embarrassing! England är i mina ögon mycket korruppt vad gällande detta fall. Klart är det mycket pengar ingblandade och många kändisar, så dessa "psychopater" - föräldrarna - är tacksamma för alla pengar som går i deras fond för att kunna betala sina dyra proffessionella advokater!
Von Aesch, men han är ju död, och det skulle ju vara bekvämt om de kunde säga att "ja, han har gjort det" så K*te och G*erry kan bli HELT friade från misstankar.

Förresten vad AB skriver får man ju verkligen ta med en nypa salt! Von Aesch hade inte utnyttjat Ylenia sexuellt,
jag har följt det fallet.

Instämmer!

Kan du sammanfatta Von Aesch casen?
Citera
2013-05-27, 21:59
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Instämmer!

Kan du sammanfatta Von Aesch casen?

Jag kan ge dej länkar om du kan läsa tyska?
Om inte; Von Aesch hittades i en skog, inte longt fron sin bil som han hade parkerat po en väg in i denna skog, skjutit sej själv i huvudet. Ett par veckor senare hittades Ylenia nergrävd. Undersökningarna visade inget sexualbrott. Kort sammanfattning men det är vad jag minns. Han var inte förut straffad, men hans fru sa att han var deppressiv och de hade inga barn.
Citera
2013-05-28, 03:37
Medlem
strategasiats avatar
Kan någon förklara för mig varför detta skelett som ligger nergrävd i en skog nånstans får så sjukt mycket uppmärksamhet? Försvinner ju barn hela tiden
Citera
2013-06-25, 17:52
Medlem
Någon som kan förklarar hur hon försvann nu igen. Gammal historia men har glömt bort lite. Hon skall alltså ha lämnats ensam på ett hotellrum?

Hmm.. vem gör något sådant?

Hur är hennes föräldrar. Psykopatiska? Skumma?

Har svårt att se föräldrarna som gärningsmännen. Väldigt svårt, föräldrar gör inte sånt. Det är ju inte direkt haschpundare vi talar om. De hade ju fast jobb och levde vanligt europeiskt liv?
Senast redigerad av Kamora 2013-06-25 kl. 18:45.
Citera
2013-06-25, 23:23
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Någon som kan förklarar hur hon försvann nu igen. Gammal historia men har glömt bort lite. Hon skall alltså ha lämnats ensam på ett hotellrum?

Hon upptäcktes försvunnen från sitt hotellrum på badorten Praia da Luz i Portugal. Hennes föräldrar hade beställt bord på restaurangen och gick enligt egen uppgift från restaurangbordet kontinuerligt var 30e minut för att titta till sina barn som lämnats ensamma på hotellrummet. Kl 22:00 upptäckte mamman att någon tagit ett av barnen nästan 4 åriga Madeleine McCann. Någon verkade hoppat in genom ett fönster och tagit Madeleine med sig. Flera vittnen sägs sett en man bära på ett barn utanför hotellet vid den tiden.

Jag tror hon blev mördad inte av föräldrarna utan av en pedofil. Som utnyttjade Madeleine sexuellt väldigt kort efter att han kidnappade henne. Sedan dödades flickan och ligger någonstans i närheten av platsen eller orten där hon försvann. Det kan vara en kilometer därifrån och det kan röra sig om ett par mil i från hotellet där hon försvann.
Citera
2013-06-25, 23:32
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora

Hur är hennes föräldrar. Psykopatiska? Skumma?

Har svårt att se föräldrarna som gärningsmännen. Väldigt svårt, föräldrar gör inte sånt. Det är ju inte direkt haschpundare vi talar om. De hade ju fast jobb och levde vanligt europeiskt liv?

Föräldrarna och deras sällskap (några andra par från England) lämnade sina respektive barn på hotellrummen och så satt de på restaurangen på hotellet. Enligt Kate McCann så uppmättes sträckan mellan restaurangen och deras hotellrum till cirka 30 meter fågelvägen, har jag för mig. Så inte särskilt långt. Sedan så gick någon ur sällskapet och kollade till samtliga barn ungefär en gång i halvtimmen.

Jag har för mig att det var så att någon ur paret McCann hade kollat till barnen en eller två gånger under kvällen. Någon av de gångerna så hade den som gick dit (om det var Kate eller Gerry minns jag inte) lagt märke till att dörren inte var igendragen som den varit när de gick. Och när det sedan åter blev dags för att kolla till barnen så skulle en annan ur sällskapet kolla till sina egna, så då sade han att han kunde kolla till deras barn också. Som jag förstått det så kollade han dock inte in på barnen, utan han lyssnade bara för att se så att ingen grät.

Nästa gång det blev dags att kolla till barnen så gick Kate dit och när hon kom in på rummet/i bungalown så tror jag att dörren till rummet där barnen sov slog igen eller något av korsdrag och då upptäckte hon att fönstret därinne var vidöppet och Madeleine var borta.

Så, då vet man ju inte ifall Madeleine kidnappats redan innan den där mannen ur deras sällskap "kollade till" barnen gången innan eller vad. Enligt den ur paret McCann om var inne och kollade till barnen gången innan så stod ju dörren till barnens rum helt öppen, så det är ju möjligt att kidnapparen redan var inne där då och stod och gömde sig bakom dörren.

Nog för att det finns föräldrar som dödar sina barn, medvetet eller omedvetet, men jag tror inte att det är vad som hänt här. Så som de har kämpat och fortfarande kämpar för att hitta sin dotter och för att förbättra systemet vid kidnappningar och så, det känns som att om det bara varit en fasad så hade den rämnat för längesen. Hon var dessutom ett till synes väldigt önskat (kom till genom IVF efter många års försök) och älskat barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in