2018-03-31, 02:52
Medlem
CougheeBrothas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Kanske för att LB är en skitserver vars enda positiva sida är hög population?

Men ja, jag är också trött på vanilla men kommer att levla en alt där för skojs skull, spelar just nu annars WotLK på Angrathar och den är riktigt bra med 5k+ population.

Vad kommer K3 erbjuda som inte LB erjuder då? Bättre scripting(haha..)? Ingen p2w(seriös?)? Mindre ryssar/kinerser(kom igen..)? Eller har jag missat något?

Vill tillägga att jag inte hatar på K3, tycker givetvis att nya spelare ska dra sig dit, men folk som redan spelar på LB förstår jag inte varför man ska lämna nu?

Vilket fall som helst hoppas jag att K3 får en bra launch or många spelare, är absoulut inget shill för LB/Elysium bara undrar hur folk tänker osv.
Citera
2018-03-31, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Vad kommer K3 erbjuda som inte LB erjuder då? Bättre scripting(haha..)? Ingen p2w(seriös?)? Mindre ryssar/kinerser(kom igen..)? Eller har jag missat något?

Vill tillägga att jag inte hatar på K3, tycker givetvis att nya spelare ska dra sig dit, men folk som redan spelar på LB förstår jag inte varför man ska lämna nu?

Vilket fall som helst hoppas jag att K3 får en bra launch or många spelare, är absoulut inget shill för LB/Elysium bara undrar hur folk tänker osv.

Självklart bättre scripting, det har de haft sedan Shenna tog över Nostalrius Core och byggde Anathema.

Ja, man kan inte köpa guld eller karaktärer, sånt som sker på organiserad nivå på LB och dess föregångare sen Nostalrius.

"Kom igen..?" Ja, de har ju bannat VPN och Kina, du får 0 goldwhispers/mail på Kronos, men det kanske är negativt för dig eftersom du verkar föredra att man kan köpa guld? Fråga vem som helst som kör på Kronos. De blev ju ddosade i flera veckor av guldsäljare när de bannade dem för att kunna connectra så Kronos tappade population, men i efterhand var det ju lätt värt det.

Vad är det du inte förstår? Folk gillar fresh och vill hellre spela på en bra server än en dålig, dock vill folk spela på en populerad server främst av allt, och nu har Kronos äntligen det också (verkar det som) - så det finns i princip ingen anledning att köra på LB om man inte köper guld eller är lat så man inte orkar köra om.

När folk har "provat" k3 i några dagar och loggar in på LB och får goldwhisper efter 10 min, tror du att de stannar på LB då?
Citera
2018-04-16, 18:02
Medlem
Skulle vara nice med en Vanilla 1x svensk server
Citera
2018-05-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groven85
Skulle vara nice med en Vanilla 1x svensk server

Finns nog svennebananer på alla privatserver. Tror det finns svenska guilds med.
Citera
2018-05-07, 15:20
Medlem
Opilus5500s avatar
Efter ett antal veckor hängandes i wow classic tråden, och kikat på många vanilla filmer på youtube, känner jag att bara måste spela nostalgiska wow igen . Hur gör man för installera wow och lira på privat servers?
Citera
2018-05-20, 17:14
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Efter ett antal veckor hängandes i wow classic tråden, och kikat på många vanilla filmer på youtube, känner jag att bara måste spela nostalgiska wow igen . Hur gör man för installera wow och lira på privat servers?

Det står ganska tydligt på hemsidorna. Men ladda ner klienten, ändra realm i config-filen och sen är det bara att tuta att köra.

Kör någon på Kronos 1/2?
Citera
2018-05-26, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Det står ganska tydligt på hemsidorna. Men ladda ner klienten, ändra realm i config-filen och sen är det bara att tuta att köra.

Kör någon på Kronos 1/2?

Jag vill jätte gärna spela igen. Jag var inne på LB, men dom ska ha en ny realm om 1 månad. Vill vänta på det, men samtidigt spela nu.

Kanske börjar spela på kronos nu. Kronos 3 är väl det nyaste. Faction ratio 52-48 H-A. Kanske börjar alliance.

K2 finns inte ens enligt sidan. Faction ratio på k1 är galen. Undrar om det är fel?

Hur långt har dom kommit med k3 realm? Man vill ju spela på en så ny realm som möjligt.

edit: http://www.kronos-wow.com/2018/01/28/kronos-iii-timeline-and-itemization/

k3 kom ut mars detta år. BÖRJAR SPELA NU!!"#!"#
Senast redigerad av dd105 2018-05-26 kl. 21:33.
Citera
2018-06-01, 17:25
Medlem
Vet ni bra server där man får instant max lvl. Sedan kan man bg och dungeon/raida.

Jag spela en server förut med WoTLk. Där fick man poäng när man döda folk på bg, som man kunde köpa bättre gear med. Kommer inte ihåg vad den hette.
Citera
2018-06-20, 15:47
Medlem
Skulle vara kul att testa lite vanilla igen täkte jag och gjorde mig en karaktär på kronos 3, servern funkar riktigt bra med skapligt stor population som gjort det lätt att köra instancer medan man lvlar.

Har en bra bit kvar till 60 men vill gärna ha lite olika karaktärer att växla mellan, så är det någon som testat botta upp gubbar på dessa privatservrar och kan förklara hur ni gjort?

Jag har några datorer jag kan köra samtidigt, så jag tänkte bara försöka hitta en oavancerad bot som kan gå runt i cirkar och döda creeps, så när dom inte ger exp längre flyttar jag bara karaktären och sen låter jag den gå runt och creepa igen.

Hade varit tacksam för hjälp.
Citera
2018-06-20, 16:09
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuckermananaman
Skulle vara kul att testa lite vanilla igen täkte jag och gjorde mig en karaktär på kronos 3, servern funkar riktigt bra med skapligt stor population som gjort det lätt att köra instancer medan man lvlar.

Har en bra bit kvar till 60 men vill gärna ha lite olika karaktärer att växla mellan, så är det någon som testat botta upp gubbar på dessa privatservrar och kan förklara hur ni gjort?

Jag har några datorer jag kan köra samtidigt, så jag tänkte bara försöka hitta en oavancerad bot som kan gå runt i cirkar och döda creeps, så när dom inte ger exp längre flyttar jag bara karaktären och sen låter jag den gå runt och creepa igen.

Hade varit tacksam för hjälp.

Det ses inte med blida ögon på bottare på K3, varken av staff eller spelare. Du lär bli rapporterad illa kvickt då det syns tydligt när det är en bot.
Citera
2018-06-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det ses inte med blida ögon på bottare på K3, varken av staff eller spelare. Du lär bli rapporterad illa kvickt då det syns tydligt när det är en bot.

Har faktiskt bara sett 2-3 som jag misstänkt är bottar, så det du säger kan nog stämma. Men eftersom jag tänkte göra ett konto till varje karaktär gör det inte så mycket om den blir bannad, + att jag tänkte köra med Vpn när jag bottar för att vara på den säkra sidan.

Jag förstår att bottar är något många tycker är värdelöst, och borde straffas hårt. Men det har tagit mig cirka 2 månader att nå lvl 40, och har ofta ganska mycket rested mellan gångerna jag spelar. så det är som sagt långt kvar till 60, och att jag sen skulle försöka mig på att lvla en till karaktär går bara inte.

För en som lvlat till 60 förut finns det inte så mycket kul kvar i att lvla, utan jag vill bara lira lite instancer och kanske lite pvp.
Citera
2018-06-23, 18:15
Medlem
Vad skulle folket tycka om en svensk vanilla server?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in