2018-06-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groven85
Vad skulle folket tycka om en svensk vanilla server?

Skit antar jag, allt handlar om stor population på såna här servers, så varför begränsa sig så mycket? Vad tjänar man ens på det, alla i Sverige kan ju svenska? Vill man ha mer samhörighet får man väl starta en svensk guild bara.
Citera
2018-06-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Skit antar jag, allt handlar om stor population på såna här servers, så varför begränsa sig så mycket? Vad tjänar man ens på det, alla i Sverige kan ju svenska? Vill man ha mer samhörighet får man väl starta en svensk guild bara.

Tänkte bara för skojs skull. Det är faktiskt riktigt många svenskar som spelar så det skulle kanske kunna gå

Edit: Kanske 3x server.
Citera
2018-07-03, 13:11
Medlem
Vilken är den största mest aktiva privatservern just nu? elysium eller vad den heter?
Citera
2018-07-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppan
Vilken är den största mest aktiva privatservern just nu? elysium eller vad den heter?

Lightshope.
Citera
2018-07-08, 22:27
Medlem
ResKille91s avatar
Tror många vanilla privatservrar kommer dö ut när wow classic släpps.
Citera
2018-07-09, 08:42
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResKille91
Tror många vanilla privatservrar kommer dö ut när wow classic släpps.

Nehe? Vilken klarsynt analys

Hur som helst vill jag ge en stor tumme upp för Northdale launchen.

14k online, inget lagg, inga krascher, ingen 10yards viewdistance och ett fantastikt dynamic respawn-system (som man kunde abusea innan dom nerfade det ).

Skönt att man tog sig före zergen, dingade 60 och köpte min epic mount i fredags. Allt har fungerat extremt smidigt och man märker verkligen ENORM skillnad på Lights Hope och Nostalrius (en positiv sådan), så devsen på LH har gjort ett fantastiskt jobb med vidare utvecklingen av gamla Nost coren.

Bästa launchen jag har upplevt och helt klart den bästa och mest stabila vanilla servern någosin. Bra jobbat Mr Kidney och resten av teamet.
Citera
2018-07-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Synd bara att Whitekidney favoriserar sina vänner, hjälper de i sitt questande samt spawnar loot till dem under raids. Jag spelar själv på servern och trivs men kan tänka mig att rivaliserande gillen ogillar favoriserandet när det kommer till raids och server-first faktorn.
Citera
2018-07-09, 13:09
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhage
Synd bara att Whitekidney favoriserar sina vänner, hjälper de i sitt questande samt spawnar loot till dem under raids. Jag spelar själv på servern och trivs men kan tänka mig att rivaliserande gillen ogillar favoriserandet när det kommer till raids och server-first faktorn.

Inte direkt, det mesta av gnället kommer från randoms som inte har med ”toppen” att göra så att säga.

Alla kör på som vanligt då man inte kan sperga ur utan bevis, vilket det inte finns. Looten som droppades kan ju faktiskt legit droppas så...

Sen att ”stora” spelare och guilds får snabbare hjälp än andra är väl lite så det funkar. Även i retail är det så.
Citera
2018-07-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Nehe? Vilken klarsynt analys

Hur som helst vill jag ge en stor tumme upp för Northdale launchen.

14k online, inget lagg, inga krascher, ingen 10yards viewdistance och ett fantastikt dynamic respawn-system (som man kunde abusea innan dom nerfade det ).

Skönt att man tog sig före zergen, dingade 60 och köpte min epic mount i fredags. Allt har fungerat extremt smidigt och man märker verkligen ENORM skillnad på Lights Hope och Nostalrius (en positiv sådan), så devsen på LH har gjort ett fantastiskt jobb med vidare utvecklingen av gamla Nost coren.

Bästa launchen jag har upplevt och helt klart den bästa och mest stabila vanilla servern någosin. Bra jobbat Mr Kidney och resten av teamet.

Har dock aldrig sett så mycket guldsäljar-spam som där dock, och WK har ju sålt guld förut. Tror att man ska vara bra naiv för att tro att han inte får något i egen ficka.
Citera
2018-07-11, 05:59
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Har dock aldrig sett så mycket guldsäljar-spam som där dock, och WK har ju sålt guld förut. Tror att man ska vara bra naiv för att tro att han inte får något i egen ficka.

Det håller jag med om, Trade är SMETAT. Helt sjukt.

Att Whitekidney och andra i teamet har lite fuffens för sig med guldförsäljning är även något jag tror. Finns enorma summor att tjäna på detta. Crogge och Shenna (och WK på ett hörn?) hade väl dragit in 100k euro och lite till om jag inte missminner mig.

Att däremot öppet ändra loot tables på en server first kill som streamas på Twitch är jag däremot skeptisk till. Varför äventyra hela servern, sin möjlighet att fiffla under bordet, första veckan på en ny server? Makes no sense, ingen med IQ över 50 skulle göra något sådant. Är man smart gör man det under bordet, som folk gjort tidigare!

Något många även missar är att det är en hel del loot som saknas från Ragnaros i patch 1.2 vilket gör att chansen för att Accuria, Spinal, BRE osv droppar är mycket högre. T.ex. så fick APES Accuria igår och Progress fick sin andra. Så på 3 Rag kills har 3 Accuria droppat, 1 BRE och en Spinal Reaper.

Nej, att servern har korrupt loot är tveksam till men att WK säljer guld under bordet ser jag snarare som mer troligt än att han inte skulle göra det
Citera
2018-08-07, 11:46
Medlem
Bannad på Northdale för "RMT - Real Money Trading" kommer inte orka göra ny igen men får stå mitt eget kast
Citera
2018-08-24, 20:39
Medlem
Lita58s avatar
Är det någon som har tips på en bra pvp cataclysm server? Skulle vilja levla en worgen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in