2007-05-18, 12:39
Medlem
Eidolons avatar
Hörni gubbar, nu jävlar ska ni se att jag har hittat den rätta servern. Hade jag inte vetat bättre så skulle jag tro att det var någon av Blizzards officiella servrar som jag spelade på. Det finns inte minsta antydan till lagg och jag pingar ungefär 80 ms hela tiden.

Mangos, som driver de flesta privatservrar, har en spelarkapacitet på 200 personer. Den emulatorn som driver denna server är dock ett axplock av det bästa från de emulatorer som finns för WoW. Skaparen har förfinat tekniken i två år nu och det blir nog inte mycket bättre än så här på en privatserver. Spelarantalet ligger konstant på 300-400 personer och under helger och liknande spelar över 1000 personer på servern samtidigt utan någon märkbar effekt på responstiden.

Jag kan tala mig varm för den här servern hur länge som helst känns det som, men det är väl bäst att ni provar den själva och ser vad jag pratar om. Adressen till hemsidan är http://www.mmorpg4free.com/. Skapa ett konto där. Det gäller för både forumet och de två servrarna som finns att välja på (Blizzlike rates på den ena och något högre på den andra). Uppgradera även kontot till ett TBC-konto (vilket också görs på hemsidan) så att du kan ta del av allt nytt material i expansionen.

Personligen spelar jag på "Main"-servern, vilken har rates på 3x Exp, 3X Drops och 10x Quests. Skulle föredra att spela Horde, men om majoriteten av FB-spelarna vill spela Alliance så gör jag också det.

Oj, vad långt det här blev, det får nog räcka nu. See you ingame!
Citera
2007-05-18, 12:50
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon
Hörni gubbar, nu jävlar ska ni se att jag har hittat den rätta servern. Hade jag inte vetat bättre så skulle jag tro att det var någon av Blizzards officiella servrar som jag spelade på. Det finns inte minsta antydan till lagg och jag pingar ungefär 80 ms hela tiden.

Mangos, som driver de flesta privatservrar, har en spelarkapacitet på 200 personer. Den emulatorn som driver denna server är dock ett axplock av det bästa från de emulatorer som finns för WoW. Skaparen har förfinat tekniken i två år nu och det blir nog inte mycket bättre än så här på en privatserver. Spelarantalet ligger konstant på 300-400 personer och under helger och liknande spelar över 1000 personer på servern samtidigt utan någon märkbar effekt på responstiden.

Jag kan tala mig varm för den här servern hur länge som helst känns det som, men det är väl bäst att ni provar den själva och ser vad jag pratar om. Adressen till hemsidan är http://www.mmorpg4free.com/. Skapa ett konto där. Det gäller för både forumet och de två servrarna som finns att välja på (Blizzlike rates på den ena och något högre på den andra). Uppgradera även kontot till ett TBC-konto (vilket också görs på hemsidan) så att du kan ta del av allt nytt material i expansionen.

Personligen spelar jag på "Main"-servern, vilken har rates på 3x Exp, 3X Drops och 10x Quests. Skulle föredra att spela Horde, men om majoriteten av FB-spelarna vill spela Alliance så gör jag också det.

Vad ska man skriva i realmlist.wtf t.ex?
Citera
2007-05-18, 12:57
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Vad ska man skriva i realmlist.wtf t.ex?

Aah, glömde bort att skriva det. I realmlist.wtf ska det stå "set realmlist wow.anirena.com" utan citationstecken. Heter f.ö. Eidolon ingame.
Citera
2007-05-18, 13:03
Medlem
earl.s avatar
Jag tror också jag joinar. Har WOW och allt men antar att jag fortfarande måste betala paytime genom kort eller förbetalda kort från spelaffärn? Isåfall får jag vell knata iväg å köpa mig nån månad..
Citera
2007-05-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av earl.
Jag tror också jag joinar. Har WOW och allt men antar att jag fortfarande måste betala paytime genom kort eller förbetalda kort från spelaffärn? Isåfall får jag vell knata iväg å köpa mig nån månad..

Det fina med privatsservrar är att det inte är någon månadsavgift
Citera
2007-05-18, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon

Vi spelar Horde på SweWow och kommer väl fortsätta som det

ska testa denna server ikväll får vi se..
Citera
2007-05-18, 13:19
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Shit va många updates det är, först tog jag en på 465MB, nu är det en jävel på 600MB...

Herregud vilken väntetid
Citera
2007-05-18, 13:36
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Shit va många updates det är, först tog jag en på 465MB, nu är det en jävel på 600MB...

Herregud vilken väntetid

Jag behövde bara två uppdateringar för att komma till 2.0.12 om jag minns rätt. På www.wowwiki.com finns det länkar till ett par snabba sajter att ladda ner dem ifrån. Tog kanske en kvart för mig att komma igång efter att jag hade installerat TBC.
Citera
2007-05-18, 13:43
Medlem
kan någon skicka ett pm om hur man skall börja?
dvs iso, os.v till reg.

Yea, i is the lazy boy.
Citera
2007-05-18, 13:52
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillmar
Vi spelar Horde på SweWow och kommer väl fortsätta som det

ska testa denna server ikväll får vi se..
Vill inte vara en glädjedödare men när jag loggade in på servern så låg jag på 500-700m s och det kändes av en del när man skulle lägga spells.

Det är är iofs sjukt mycket fler folk inne på servern så om alla här på FB bestämmer sig för att byta tänker inte jag protestera. Antar att pingen går att uthärda lika bra som det går att uthärda lagspikesen på SweWoW-servern. Frågan är ju om det är värt att byta. Vi får väl köra någon slags poll eller liknande.
Citera
2007-05-18, 14:16
Medlem
wiktorsson9s avatar
Jag har joinat och ska göra en gubbe nu
Citera
2007-05-18, 14:18
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Vill inte vara en glädjedödare men när jag loggade in på servern så låg jag på 500-700m s och det kändes av en del när man skulle lägga spells.

Det är är iofs sjukt mycket fler folk inne på servern så om alla här på FB bestämmer sig för att byta tänker inte jag protestera. Antar att pingen går att uthärda lika bra som det går att uthärda lagspikesen på SweWoW-servern. Frågan är ju om det är värt att byta. Vi får väl köra någon slags poll eller liknande.

500 ms har jag aldrig kommit upp i. Jag har spelat oavbrutet i någon timme eller så nu och min ping har legat på 80-140 hela tiden, ungefär detsamma som det gjorde igår kväll. Har aldrig upplevt något lagg vid spellcasting heller. Det var förmodligen något fel när du provade.

Har startat en ny orc rogue förresten så att man kan vara med och spela från början med de personer som beslutar sig för att börja spela på Mmorpg4free. Heter Kregor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in