2007-05-18, 14:28
Medlem
wiktorsson9s avatar
Tja jag har inte spelat så mycke hur gör jag för att använda pistolen med dvärgen ?
Citera
2007-05-18, 14:32
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiktorsson9
Tja jag har inte spelat så mycke hur gör jag för att använda pistolen med dvärgen ?

Du har alltså gjort en dvärg-hunter? Då ska du bara behöva klicka på Autoshot-knappen som bör ligga på din actionbar.
Citera
2007-05-18, 14:40
Medlem
wiktorsson9s avatar
Aaa de har jag gjort men när jag gör det så hoppar det upp en röd text där det står att jag måste lägga något någonstans !
Citera
2007-05-18, 14:45
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Aaa de har jag gjort men när jag gör det så hoppar det upp en röd text där det står att jag måste lägga något någonstans !

Då har du inte laddat någon ammunition i bössan. Öppna din väska (B) och dra skotten som du hittar där till deras plats bredvid geväret på din Character Screen (C).
Citera
2007-05-18, 15:24
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Nu laddar jag, genom blizzard downloader, ner en patch som heter bara "patches" står det, och den är på 219 MB, hittils har jag bara vanliga WoW för jag vill se om det fungerar först.

Men jag testade att ladda ner en som hette "wow-2.0.1-to-2.0.3-engb-patch" som jag gissade skulle fungera (eftersom jag nu har 2.0.1). Men när jag ska instalera den så står det bara "waiting to close files" utan att något händer...

jävla krångligt det här....
Citera
2007-05-18, 16:07
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Sådär, nu har jag äntligen lyckats ladda ner alla jävla updates.

Så nu kom jag äntligen in på spelet... Nu ska jag tyvär kila iväg direkt men jag ska lira en Fighter Tauren hade jag tänkt. Hur gör jag för att hitta er andra och så?... är första g¨ången jag lirar å hjälp kan behövas.

Tänkte lira lite senare ikväll, måste jag ha TBC och hur ska jag börja, vilket realm och så?...

=)
Citera
2007-05-18, 16:38
Medlem
wiktorsson9s avatar
sådär allt funkar nu fast det är sybd att det låser sej ibland
Citera
2007-05-18, 16:47
Medlem
Deads avatar
Sweet! jag ska prova lite
Citera
2007-05-18, 17:02
Medlem
wiktorsson9s avatar
Vilken av servrarna spelar ni på ?
Citera
2007-05-18, 17:32
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Sådär, nu har jag äntligen lyckats ladda ner alla jävla updates.

Så nu kom jag äntligen in på spelet... Nu ska jag tyvär kila iväg direkt men jag ska lira en Fighter Tauren hade jag tänkt. Hur gör jag för att hitta er andra och så?... är första g¨ången jag lirar å hjälp kan behövas.

Tänkte lira lite senare ikväll, måste jag ha TBC och hur ska jag börja, vilket realm och så?...

=)

Kul att du kom igång till slut

Du behöver inte ha TBC för att spela. Om du ändå hade tänkt välja en Tauren så spelar det inte så stor roll om du har TBC eller inte förrns du når level 60. För att kunna fortsätta till level 70 måste du då installera TBC.

Det verkar ju som om du har lyckats skapa dig ett konto och börjat lira på Mmorpg4free-servern, så realmlist o.s.v. har du lyckats fixa själv. Det finns två olika realms att välja på, "Main" som har något högre rates än Blizzards egna servrar, och "Belldandy" som är Blizzlike, d.v.s. du får exakt lika mycket Experience Points (XP) från att döda och göra quests som på Blizzards officiella servrar. Själv spelar jag på "Main", främst för att jag har tröttnat på att gå upp i level långsamt efter otaliga level 60-gubbar på Blizzards servrar, men också för att det är den mest populära av de två servrarna (fler personer att spela med).

Det finns flera olika sätt att få tag i andra spelare. Det enklaste, om du vet namnet på den spelare du vill få kontakt med, är att lägga till honom i din s.k. "Friends list", vilken fungerar ungefär som MSN Messenger; du ser när personen i fråga loggar in i spelet och även var han/hon befinner sig. Du kan då högerklicka på personens namn och välja "Whisper" i den lilla menyn som kommer upp. Då kan du skriva ett personligt meddelande till spelaren som bara han/hon kan se. Alternativt kan du skriva "/w [Mottagarens namn][Mellanslag]" för att skriva meddelandet.

Övriga sätt att få tag i andra spelare kan vara att ansluta sig till någon av de chattkanaler som finns i spelet. Det kan variera lite från privatserver till privatserver vad kanalerna heter, men på Mmorpg4free ska du skriva "/join global" (utan citationstecken) för att ansluta dig till den "stora" kanalen som alla kan se och prata i. Du kan även ansluta dig till "Mall"-kanalen som fungerar som en Köp och Sälj-kanal för olika föremål i spelet (/join Mall).

WoW är ganska lätt att komma igång med. Dessutom finns det Tutorial-tips som poppar upp första gången du gör något i spelet, t.ex. säljer föremål till en handelsman. Dessa går att stänga av, men om det är första gången man spelar kan det vara bra att ha dem där

Lägg till mig på din "Friends list" (jag spelar som Kregor) och hör av dig när du ser att jag loggar in om du behöver hjälp eller bara vill snacka av dig lite. Alltid kul att ha någon att snacka lite med. Vi syns in-game
Citera
2007-05-18, 17:33
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Vilken av servrarna spelar ni på ?

Jag spelar Horde på "Main-servern", vilket jag tror att de flesta som ansluter sig till denna server kommer att göra.
Citera
2007-05-18, 18:18
Medlem
SilverDoggs avatar
provade denna servern med, återigen en tauren hunter, men vet inte riktigt om det är samma nick =P. kalvora heter jag iallafall, har inte spelat mer än att testa om det laggar som fan eller inte =)

nån som vill vill bli min nya bästis får skicka förfrågan XP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in