Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Communityn på Blizzards forum verkar ju inte vilja ha några legacyservrar...?

och då kommer det inte bli nåt av. Därav mitt intresse för privatservrar.
Nostalrius verkade ju så idealistiskt och seriöst.

N u är det Drama för Blizzard nafsar dem i hälarna och frågan är hur mycket som är sant av vad både de och Elysium går ut med. Kanske kommer det visa sig de kommit överens om utspelen i förväg för att rädda vad som räddas kan.
Det är som jag tänkt tidigare, inte värt lägga ner möda på att lvla när det bara är strul och slutar i besvikelser.
Jag förvånas inte allt för mycket att communityn på Blizzards forum inte vill ha några legacy servrar då det inte finns för många som tidigare spelat vanilla och fortfarande spelar retail, om du tittar runt på lite andra forum och liknande så märker du nog att det finns ett stort antal personer som skulle vilja ha legacy servers, kolla till exempel på denna namnunderskriften gjord av Nostalrius, kort därefter kom Mike Kern och sade att skulle skriva ut och skicka allas namn som hade skrivit på namnlistan om legacy servers, vilket han även gjorde! (Mike Kern jobbade på Blizzard och var team leader under vanilla tiden):
https://www.change.org/p/mike-morhaime-legacy-server-among-world-of-warcraft-community
Är inte heller allt för förvånad att Nostalrius gör som dem gör. Det iallafall verkar som att Nostalrius stängde ner servern så fort Blizzard kontaktade dem för att hoppas på att Blizzard själva skulle öppna egna Vanilla servers. Vilket enligt mig faktiskt var väldigt smart.
Och nu när Nostalrius har haft kontakt med Blizzard under en längre tid verkar det som att det är Blizzard som drar i spakarna över Nostalrius handlingar. Det är iallafall vad jag tror, med tanke på att Nostalrius själva gav deras egna core + characters som fanns på deras servar till Elysium vilket Blizzard förmodligen inte gillade alls. Att Nostalrius senare säger till Elysium att dem ska sluta använda deras core + alla characters som blev överskickade från Nostalrius gamla servrar till Elysium verkar ju ganska konstigt. Om dem inte ville att Elysium skulle fortsätta med vad Nostalrius tidigare påbörjat så skulle dem bara kunna struntat i att ge Elysium deras saker från början, right?
Visst är det supertrist att lägga ner mycket tid på en och samma gubbe/server som sedan stängs ner, spelade tidigare på en privatserver som hette The Rebirth, dem announcade på deras forum för bara några dagar sedan att dem skulle stänga ner servern. Och den har varit uppe sedan 2011 om jag minns rätt, har pratat med en del folk som jag lärde känna därifrån och det verkar inte direkt som att folk kommer sluta spela Vanilla helt utan att dem kommer söka efter en ny server att fortsätta spela på.
Folk kommer förmodligen inte sluta spela på privatservrar så länge det enda sättet att få spela Vanilla är genom privatservrar.