2017-01-09, 11:08
Medlem
Vilka level addons kör folk med? Är Questie vettigt eller vad bör man köra med?
Citera
2017-01-09, 11:42
Avslutad
Verkar ta 1h från 6500 till 5000 just nu.
Citera
2017-01-09, 12:01
Medlem
HenryGondorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozzot
Verkar ta 1h från 6500 till 5000 just nu.

Har tagit mig ungefär två timmar att komma ner till 4200, har hunnit vara ute med hunden och lagat lunch. Kan lika gärna dra och handla och gymma innan jag får en chans att komma in vilket är rätt trist när man varit taggad på att köra större delen av dagen då man ändå är ledig och har tid.
Citera
2017-01-09, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenryGondorff
Har tagit mig ungefär två timmar att komma ner till 4200, har hunnit vara ute med hunden och lagat lunch. Kan lika gärna dra och handla och gymma innan jag får en chans att komma in vilket är rätt trist när man varit taggad på att köra större delen av dagen då man ändå är ledig och har tid.

Mjo det suger. Sen får man logga in på datorn från jobbet och börja köa efter halva dan så man kan lira när man kommer hem sen.
Citera
2017-01-09, 13:38
Medlem
glorups avatar
Citat:
Mjo det suger. Sen får man logga in på datorn från jobbet och börja köa efter halva dan så man kan lira när man kommer hem sen.

Nu hänger jag inte med, det går väl inte att ställa sig i kö på en dator för att sedan spela på den andra, när du väl är inne ?

Eller har du allt på samma dator ?
Citera
2017-01-09, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Nu hänger jag inte med, det går väl inte att ställa sig i kö på en dator för att sedan spela på den andra, när du väl är inne ?

Eller har du allt på samma dator ?

Jag menar att man loggar in på sin dator från sin jobbdator via ett verktyg och ställer sig i kö.
Citera
2017-01-09, 14:18
Medlem
Mattelols avatar
För en som inte har följt med; jag trodde Nostalrious hade lagt ned? De har ju två servrar uppe utan kö, varför vill folk inte spela på dessa utan köa flera timmar för att komma in på Elysiums server? Någon som kan förklara läget?
Citera
2017-01-09, 14:35
Medlem
Sokools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
För en som inte har följt med; jag trodde Nostalrious hade lagt ned? De har ju två servrar uppe utan kö, varför vill folk inte spela på dessa utan köa flera timmar för att komma in på Elysiums server? Någon som kan förklara läget?

Ja Nostalrius lade ner i April förra året efter att de fick ett brev från Blizzard. Men nu de har lämnat över sin kod och databas till devs på Elysium, och vissa devs från Nost har också gått över.

Så Elysium launchade Nostalrius gamla pvp och pve servrar i december, med Nosts gamla databas, dvs att alla gamla karaktärer från Nostalrius är tillgängliga på Elysium.

Nu har Elysium släppt en helt ny fresh pvp-server, där alla börjar från start. Och det är just nu denna server som många nya vill spela på.
Citera
2017-01-09, 14:56
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokool
Ja Nostalrius lade ner i April förra året efter att de fick ett brev från Blizzard. Men nu de har lämnat över sin kod och databas till devs på Elysium, och vissa devs från Nost har också gått över.

Så Elysium launchade Nostalrius gamla pvp och pve servrar i december, med Nosts gamla databas, dvs att alla gamla karaktärer från Nostalrius är tillgängliga på Elysium.

Nu har Elysium släppt en helt ny fresh pvp-server, där alla börjar från start. Och det är just nu denna server som många nya vill spela på.

Tusen tack för ett bra svar, ja det är ju helt klart roligare att börja på en nystartad server men kön är ju helt ohållbar. För er som spelar på privata servrar; hur är nivån på spelarna? Är det främst mogna spelare som kan uppföra sig? Jag spelar främst för det sociala och lär tröttna snabbt om man blir ombedd att knulla sin morsa om man tappar aggro på en mob någon gång.
Citera
2017-01-09, 15:23
Avslutad
5 timmar i kö och ändå minst 1 kvar? haha seriöst, inte värt detta. Och det lär ju vara ännu större kö nu än när jag började. Tror man kanske skulle byta spel
Citera
2017-01-09, 15:56
Medlem
1000001s avatar
Citat:
5 timmar i kö och ändå minst 1 kvar? haha seriöst, inte värt detta. Och det lär ju vara ännu större kö nu än när jag började. Tror man kanske skulle byta spel
Det är detta som separerar pojkar från män!
Citera
2017-01-09, 16:00
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Att det "endast" finns 7500 inloggade på servern idag lär beror på primärt två saker: De har satt ett cap på runt 7500 eller så AFKar folk i character selection-screenen. Där blir du inte DCad oavsett hur länge du står där. Medger att jag själv gjorde detta i natt för att undvika kö på morgonen. Nu kommer de vidta åtgärder mot detta, enligt deras twitter:

"ATTN: Any form of Anti-AFK system abuse can result in a ban (depending on severity). We are actively working on a fix for the long queue."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in