2017-01-09, 16:01
Medlem
Sokools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Tusen tack för ett bra svar, ja det är ju helt klart roligare att börja på en nystartad server men kön är ju helt ohållbar. För er som spelar på privata servrar; hur är nivån på spelarna? Är det främst mogna spelare som kan uppföra sig? Jag spelar främst för det sociala och lär tröttna snabbt om man blir ombedd att knulla sin morsa om man tappar aggro på en mob någon gång.

Det finns både mogna spelare och rövhål. När du spelar kommer du såklart att stöta på båda dessa spelartyper. Rent generellt skulle jag säga att de flesta spelare är äldre och hjälpsamma. Bara se till att fråga om du är osäker på tacts i någon instance, bättre att fråga än att wipea.

Men om du är ute efter ett stabilt socialt nätverk skulle jag såklart rekommendera att du joinar som social i ett bra och seriöst raiding/lvling guild!
Citera
2017-01-09, 16:34
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozzot
Jag menar att man loggar in på sin dator från sin jobbdator via ett verktyg och ställer sig i kö.

Vill du dela med dig om vilket verktyg det är du använder, här eller på PM ? Är väldigt nyfiken.
Citera
2017-01-09, 16:38
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
jag säger inte att du har rätt men jag säger inte att du har fel heller. Kan du på något sätt bevisa att det är så, källa ? video ? forum ? statement ? vore guldvärt ifall det stämmer

ursäkta mitt ifrågasättande

Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Fast det stämmer inte. Jag loggade in igen 3 sekunder efter disconnect och det fungerade inte. Fick logga in 5 gånger till, allt detta inom loppet av 20 sekunder, och jag hamnade i kön.

Jag säger det av egen erfarenhet från hur det är på Nostalrius PvP, vore märkligt om man inte tagit med den funktionen till Elysium. När Elysiums forum inte är så segt så ska jag leta reda på fakta.
Citera
2017-01-09, 16:43
Medlem
BlondinBalles avatar
Elysium har twittrat om att de ska diskutera möjligheten till ännu en server. Jag är lite orolig att hela det här projektet börjar bli för stort. Att driva 4 servrar som skulle ha 30 000 - 40 000 samtidigt aktiva spelare och är ingen småsak.
Citera
2017-01-09, 17:09
Medlem
Vilket quest-addon kör ni med? Questie?

Kom precis hem från jobbet och har cirka 20m kvar i kön, men såklart glömde man att pilla in addons innan man satte sig i kö, kan jag alt+f4 och snabba mig in eller får jag köra utan?
Citera
2017-01-09, 17:30
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fukcnugget
Vilket quest-addon kör ni med? Questie?

Kom precis hem från jobbet och har cirka 20m kvar i kön, men såklart glömde man att pilla in addons innan man satte sig i kö, kan jag alt+f4 och snabba mig in eller får jag köra utan?

Använder Shagu Quest och VanillaGuide. Skulle inte riskera att hoppa ur kön.
Citera
2017-01-09, 17:44
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Använder Shagu Quest och VanillaGuide. Skulle inte riskera att hoppa ur kön.
Som jag förstått fungerar inte Quest helpers optimalt i Vanilla, vad skiljer dessa från t.ex. Questie?
Citera
2017-01-09, 17:55
Avstängd
Halloween2s avatar
Det dryga med questi är att de visar vissa quest för horde om man är ally tex, samt att det fortfarande visar att man kan lämna in quest som man redan gjort, och ibland fungerar det inte att shift klicka bort det. Annars är det kanoners tycker jag.
Citera
2017-01-09, 18:09
Bannlyst
Elysium nere? När jag försöker logga in får jag bara "disconnect" direkt. Ingen kö eller något alls. Ser inget på deras twitter, hemsidan fungerar dock ej?
Citera
2017-01-09, 18:34
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Elysium nere? När jag försöker logga in får jag bara "disconnect" direkt. Ingen kö eller något alls. Ser inget på deras twitter, hemsidan fungerar dock ej?

jag och en polare spelare i skrivande stund
Citera
2017-01-09, 18:36
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Som jag förstått fungerar inte Quest helpers optimalt i Vanilla, vad skiljer dessa från t.ex. Questie?

Nä, de är väl lite primitiva allihopa, för mig har Questie aldrig fungerat liksom, tycker mest den har varit störig och oprecis. Såhär ser Shagu ut: http://imgur.com/a/6ri0d
En färg per quest objective. T.ex visar rosa var Fleeting Plainstriders finns för questen 'Chen's Empty Keg' och lila visar var Savannah Prowlers finns för samma quest. Notera att du måste ladda ner databasen för denna addon också annars visar inte kartan någonting.

Citat:

Loginservrarna är under stor påfrestning. Det är bara till att spamma log in och hoppas på det bästa
Citera
2017-01-09, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
jag och en polare spelare i skrivande stund

Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Nä, de är väl lite primitiva allihopa, för mig har Questie aldrig fungerat liksom, tycker mest den har varit störig och oprecis. Såhär ser Shagu ut: http://imgur.com/a/6ri0d
En färg per quest objective. T.ex visar rosa var Fleeting Plainstriders finns för questen 'Chen's Empty Keg' och lila visar var Savannah Prowlers finns för samma quest. Notera att du måste ladda ner databasen för denna addon också annars visar inte kartan någonting.

Loginservrarna är under stor påfrestning. Det är bara till att spamma log in och hoppas på det bästa

Funkade till slut, men verkar ej spela någon roll. Kön för lång för att kunna spela efter jobbet. Får nog vänta någon vecka med att spela som det verkar, sjukt tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in