2016-12-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Kan bara hålla med. Det känns verkligen som en riktig server, alltid seriöst till 100% och inget lekande eller annan skit.

Exakt! Jag ordade det lite slarvigt men precis så ja!
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Hoppas på många levlande svenskar i Flashback guilden så man har några att köra dungeons med!

Kommer dock inte hem förrens måndag

Jag är för lat men någon får fixa en Flashback guild på Horde sidan med!

Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Det som öppnas idag kl 18.00 är Nostalrius PvP och PvE server. Som dom var precis innan det meddelades att de skulle stängas ner. Alla tidigare karaktärer finns kvar likaväl som att många planerar att börja levla på dessa med.

den 25/12 meddelas det när en fresh PvP realm öppnas, folk gissar på att de kommer ske i Januari.

Det finns inga planer på en fresh PvE realm i dagens läge.

Korrekt, men det är inga gissningar på Januari. Det är officiellt den tidsram de själva gått ut med.

Citat:
Very soon™

As some of you may have deduced, the fresh realm will not be available this year. The upcoming holidays mean that many of the staff (and players) will want to spend time with their friends and families. Because of this, we will need to delay the launch of the fresh realm until January. The exact release date of the fresh realm will be announced on the 25th of December.

https://elysium-project.org/news/transfer-details

Förövrigt är det väldigt många som tänker hoppa över till Fresh när den börjar så tror den kommer bli favoriten när den kommer. Sett en del polls och läst forums osv. Seriösa guilder recruitar redan och det är många tusen som kryssar i surveys att dom kommer rerolla på fresh när den kommer. Även jag kommer göra detta .
Citera
2016-12-17, 15:54
Medlem
Uppdatera oss hur starten går grabbar!
Hur många som är inne, hur laggigt det är osv osv

Är taggad trots att jag inte kommer kunna lira på ett par dagar
Citera
2016-12-17, 15:56
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Dom öppnar upp den gamla pvp och pve severn idag och i januari startar dom en helt ny. Står över allt på internet

Skulle man söka upp allt på internet skulle flashback bestå av typ 100 trådar.

Tack för de andra svaren dock.
Citera
2016-12-17, 16:28
Medlem
En fråga, jag körde kronos 2 för ca 6 månader sedan, går det att ändra realmlist och köra med den eller behöver jag ladda ner nytt etc?
Citera
2016-12-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephzpr
En fråga, jag körde kronos 2 för ca 6 månader sedan, går det att ändra realmlist och köra med den eller behöver jag ladda ner nytt etc?

Jag är nästan helt säker på att du kan ändra realmlist bara, har jag fel får någon annan rätta mig. Tror jag kommer börja på nost när fresh server är ny. Jobbigt börja på nya karraktärer hela tiden då man precis börjat på kronos2.
Citera
2016-12-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephzpr

Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Jag är nästan helt säker på att du kan ändra realmlist bara, har jag fel får någon annan rätta mig. Tror jag kommer börja på nost när fresh server är ny. Jobbigt börja på nya karraktärer hela tiden då man precis börjat på kronos2.

Korrekt. Sålänge det är korrekt vanilla client, räcker det med att ändra realmlist och regga ett konto på deras hemsida.
Citera
2016-12-17, 16:38
Medlem
Gissar att idag och några dagar framåt kommer vara långa köer och lite lagg ännu mer utav detta när fresh server kommer. Kanske dumt att börja direkt och bättre avvakta några dagar eller 1 vecka ungefär. Bör man vara orolig att nost har blizz ögon på sig och kommer att stängas ner snart igen?
Citera
2016-12-17, 16:40
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Korrekt. Sålänge det är korrekt vanilla client, räcker det med att ändra realmlist och regga ett konto på deras hemsida.

Okej tack, sidan går ju upp och ner nu hela tiden så det är skönt att slippa fixa med det nu!
Citera
2016-12-17, 16:46
Medlem
Citat:
Gissar att idag och några dagar framåt kommer vara långa köer och lite lagg ännu mer utav detta när fresh server kommer. Kanske dumt att börja direkt och bättre avvakta några dagar eller 1 vecka ungefär. Bör man vara orolig att nost har blizz ögon på sig och kommer att stängas ner snart igen?
Eller så bara spelar man och njuter och har roligt
Citera
2016-12-17, 17:15
Medlem
Citat:

Lagget och det sociala kaoset i början är en del av charmen ju!

OCh jaa blizz vet redan om detta. Nost semi-hotade blizz t.o.m att om inte blizz ger nyheter om eventuella nya vanilla realm så kommer dem relauncha med servrar i västra Ryssland, där blizz inte kan komma åt dem vad jag förstått.

And here we are
Citera
2016-12-17, 17:57
Medlem
Nu jävlar kör vi grabbar!
Citera
2016-12-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdemokraterna
Nu jävlar kör vi grabbar!

Nu ska man bara komma in med