2016-06-02, 23:44
Medlem
Observerads avatar
Någon som kör på Twinstars Ares (TBC) eller vet hur det är där? Vet att folk har tagit sig dit från andra mindre lyckade TBC-servers, men läser man kommentarer verkar den halvdöd och full av östfolk. Har för mig att de skulle ta och bli internationella, men kan ha fel.
Citera
2016-06-03, 15:07
Medlem
wow-one.com (feenix)

Släpper sin nya vanilla-server inatt.

Ifall någon är sugen att kika in.
Citera
2016-06-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Någon som kör på Twinstars Ares (TBC) eller vet hur det är där? Vet att folk har tagit sig dit från andra mindre lyckade TBC-servers, men läser man kommentarer verkar den halvdöd och full av östfolk. Har för mig att de skulle ta och bli internationella, men kan ha fel.

Twinstar (de som äger Ares) kommer göra en omstart med Ares vilket innebär att samtliga karaktärer på den nu befintliga servern kommer försvinna och servern börjar om på nytt. Denna gång kommer de ändra på en del saker som rates m.m.

Finns en reddit sida där du kan hitta mer info samt på deras officiella forum
Citera
2016-06-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollybooster
wow-one.com (feenix)

Släpper sin nya vanilla-server inatt.

Ifall någon är sugen att kika in.

Pve eller pvp?
Citera
2016-06-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Jag provade och upplevde faktiskt inga köer nu, men däremot hade jag väldans hög ms. Det ändrade inte sig under ett par dagar så jag övergav Kronos och började på vanilla.re och den servern är helt perfekt!

Enda som behövs är mer spelare, så om någon vill prova en bra stabil server så prova vanilla.re!

Märkligt, inte en enda server kör pve. Konstigt, med tanke på att det var populärt på nostalrius.
Citera
2016-06-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Märkligt, inte en enda server kör pve. Konstigt, med tanke på att det var populärt på nostalrius.

Inte i förhållande till deras PVP server
Citera
2016-06-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Inte i förhållande till deras PVP server

Nostalrius hade ungefär fem-sex tusen inloggade samtidigt för 7 månader sedan. Detta då på pvp. Samtidigt hade pve ungefär tre tusen inloggaee samtidigt.
Visst viss övervikt, dock inte så det som nu förefaller finnas ett tiotal ok pvp servrar, men inte en enda pve?
Citera
2016-06-06, 18:39
Medlem
Citat:
Nostalrius hade ungefär fem-sex tusen inloggade samtidigt för 7 månader sedan. Detta då på pvp. Samtidigt hade pve ungefär tre tusen inloggaee samtidigt.
Visst viss övervikt, dock inte så det som nu förefaller finnas ett tiotal ok pvp servrar, men inte en enda pve?

Nostalrius PVP hade 10k+ online och peakade på 13-14k mot slutet.
Citera
2016-06-07, 18:46
Medlem
Citat:
Pve eller pvp?

Blev lite sent svar. PVP är det. Men då levlingen är 8x så är inte world pvp på längre levels något problem.
Citera
2016-06-09, 21:32
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Det har du rätt i. Problemet ligger i hårdvara, och servern väntar fortfarande på rätt delar, vad jag hört.

Har det hänt nåt nytt på Kronos-fronten? Är lagget och delayn åtgärdat?
Citera
2016-06-10, 14:15
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Har det hänt nåt nytt på Kronos-fronten? Är lagget och delayn åtgärdat?

Jag upplever det som att det flyter på bra just nu, ibland kommer det lagspikes men de sker väldigt sällan.
Citera
2016-06-10, 20:17
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Jag upplever det som att det flyter på bra just nu, ibland kommer det lagspikes men de sker väldigt sällan.

Okej nice, då överger jag nog vanilla.re och sticker till Kronos, helt dött på vanilla.re ca 100 pers online vid peak!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in