Citat:
Ursprungligen postat av
TheGamer
Hej,
Jag och en polare spelade för många år sedan WoW ( 6 - 8 månader ), tror det var upp till strax in Cataclysm kom och tänkte nu dra igång igen, fast vi vill skippa månadsavgiften och mest lira några timmar i veckan ( vi hinner inte så mycket mer ).
Nu får ni ursäkta om jag är otydlig, minns få saker från denna tid och kan därför missa saker eller inte riktigt förklara rätt, men i så fall får ni gärna säga till så ska jag försöka vara tydlig.
Nu skulle vi vilja spela på en privat server, till Wotlk eller Cataclysm ( vad rekommenderar ni? ), där man får börja från början och spela sig uppåt - gärna så allt går fortare ( 5 - 10x fortare ), vi har dessvärre inte tiden att nöta - endast PvE, att det inte ska vara allt för mycket spelare ( relativt i å för sig, men ingen enorm server där man stöter på folk hela tiden ) och att allt ska vara så nära original som möjligt. Nu kommer jag inte på rak arm på några "krav" mer än de jag nämnt, men får återkomma om jag kommer på fler.
Nu till mina frågor;
Behöver vi äga grundspelet, och expansionerna ( som vi vill spela ) eller kan man ladda ner dessa olagligt och spela?
Vilken expansioner är roligast att spela?
Vilken server passar tidigare krav?
Några fler saker som kan vara bra att veta som nybörjare? Guider, tricks & tips, bra att känna till, hur gå till väga för att spela på privat server, m.m.
Tackar i förhand.
M.v.h.
Just nu spelar jag på en lagom stor WotLK-Server. Nära original.
Exp är x1, men med RaF (account länkade) så är den x3 upp till 60, sedan x1 till 80.
Alliance är ungefär 40% och Horde 60%
3 Raids av de stora 4 har släppts, så om några månader (4-12 månader) når servern slutfasen.
Leta upp valfri 3.3.5a client så skriver man bara in serverns realmlist i dokumentet.
Cataclysm har jag ingen koll på när det gäller privatservrar, men där går det nog mycket snabbare samt att man kan lulla runt i gamla Raids om man är uttråkad.
WotLK är ganska noob-vänligt, så det är inte mycket som behövs i hjärnan för att klara sig.