2016-07-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
FOLKET

JAG VET INTE OM NI HAR HÖRT men Blizzard har varit i samtal eller Är i samtal med Nostalrius före detta crew. Som de flesta wow fantaster vet så slog ju Blizzard ner deras server, men Äntligen ÄNTLIGEN är blizzard redo på att lyssna på vad folket vill. Jag har läst alla artiklar som går att läsa om det här ämnet och förhoppningen är att vi får något typ av svar av blizzard innan Blizzcon drar igång i November 2017.

Killar & Tjejer, alla pre-tbc älskande spelare där ute. Det här är en jätte bra nyhet för oss som längar tillbaka till den gamla goa tiden då allting betyde något

Men det kan ju också betyda ingenting, vilket inte skulle förvåna mig...men JAG är Förhoppningsfull in i det sista. Kliver dom fram ur ljuset och ger oss det vi vill ha kommer jag stolt att rolla Human male Paladin.

Mina vänner, hoppet finns, hoppet lever

Nej, detta är inte OT det gäller samtalsämnet.

Du dundrar alltså in med detta över en månad efter rapporterna från mötet kom ut och tror att någon inte har hört om det?

Hade du läst allt som fanns att veta borde du ju även ha läst Nostalrius eget sista meddelande där de informerade oss om att Blizzard inte har svarat på någon kommunikation från Nostalrius-teamet sedan den 13e juni trots att de under mötet påstod sig vara mycket villiga att hålla en fortsatt dialog. Allt tyder med andra ord på att det var ett PR-move, som även verkar ha fungerat rätt så bra då stormen har lagt sig.

Dags att vakna upp. Legacy servers är väldigt osannolikt och ifall det någon gång sker så lär det inte vara förrän flera år i framtiden när retail verkligen drar sin dödssuck.
Citera
2016-07-14, 23:09
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Du dundrar alltså in med detta över en månad efter rapporterna från mötet kom ut och tror att någon inte har hört om det?

Hade du läst allt som fanns att veta borde du ju även ha läst Nostalrius eget sista meddelande där de informerade oss om att Blizzard inte har svarat på någon kommunikation från Nostalrius-teamet sedan den 13e juni trots att de under mötet påstod sig vara mycket villiga att hålla en fortsatt dialog. Allt tyder med andra ord på att det var ett PR-move, som även verkar ha fungerat rätt så bra då stormen har lagt sig.

Dags att vakna upp. Legacy servers är väldigt osannolikt och ifall det någon gång sker så lär det inte vara förrän flera år i framtiden när retail verkligen drar sin dödssuck.

Du kan mycket väl ha rätt med din skepticism men jag tror dock inte att dom skulle göra ett sådant uttalande om dom ärligt talat inte funderade på saken.

Nej, jag är inget stort fan av blizzard och det dom gjort genom åren, det dom gjort med wow idag. Men jag håller huvudet högt tills efter blizzcon. I december så ska jag komma tillbaka och läsa din kommentar som sakta men säkert få sjunka in...ifall du nu har rätt, jag hoppas men jag tror inte att det är 50/50 en gång
Citera
2016-07-17, 00:52
Medlem
Vill rekommendera http://www.looking4group.eu/ , en TBC-server. Insta 60, x1, Season 1 arena och väntar på t5 content.
Citera
2016-07-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asddf
Vill rekommendera http://www.looking4group.eu/ , en TBC-server. Insta 60, x1, Season 1 arena och väntar på t5 content.

Vill rekommendera alla att hålla sig så långt borta från denna superbugggiga servern som möjligt. Servern har även haft extremt stora problem med crashes 50 gånger per dag och majoriteten av alla veteraner slutade rätt omgående.

K2 är den enda "okej" servern men även den har sina problem (inte helt blizzlike, en del oprofessionella GM's etc.)
Citera
2016-07-19, 17:31
Medlem
Är lvl 30 nu och bara 3-4 guld. Har slösat enormt mycket på byta talents och även köpa spells :/ men hur kan jag på bästa sätt ha 100-120 guld på lvl 40 för mount? Farma i badlands 37-40 har jag hört innan men tänker nu på innan lvl 37+. Kör horde kronskII

Mvh
Citera
2016-07-30, 10:56
Medlem
Kan någon rekommendera någon bra private server i nuläget?
Är osäker om jag vill lira vanilla, TBC eller wotlk. MEn något med en bra community, gärna svenska spelare osv. Stabil med updates etc
Citera
2016-08-01, 14:03
Medlem
Fûrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Kan någon rekommendera någon bra private server i nuläget?
Är osäker om jag vill lira vanilla, TBC eller wotlk. MEn något med en bra community, gärna svenska spelare osv. Stabil med updates etc

Då skulle jag rekommendera Kronos 2. Stabil server, med stort community.
Citera
2016-08-01, 18:20
Medlem
Rawlees avatar
Kan rekommendera Warmane. Utan tvekan bästa private servern det finns idag.
Citera
2016-08-09, 18:48
Medlem
Sommarpiratens avatar
Hej, har börjat lira lite på Kronos 2. Körde förut på Nost och hade ett break när det dog. Jag var aldrig med i Flashback guilden på Nostalrius, men lever den eller folket vidare här på Kronos 2 eller har ni gått över till wotlk eller liknande?
Citera
2016-08-11, 03:03
Medlem
Jag vet att många Nost-spelare började på Kronos I men fick så mycket hat från tidigare spelare p g a att servern inte höll för så många spelare. Då öppnade twinstar Kronos II och de flesta gamla Nost-spelare flyttade dit direkt. Så där finner du nog en del.
Själv immigrerade jag till Kronos I när Feenix tog självmord i januari och även om nästa hela guildet gick tillbaka till deras nya Warsong vanilla server så stannar jag kvar där jag är. Skulle aldrig mer vilja se åt Feenix håll trots att jag var där från deras beta-server. Nej, Kronos håller måttet än så länge och jämfört med Feenix är det som en dröm Dessutom hardcore vanilla

/Rainaras
Citera
2016-08-11, 20:00
Medlem
Mr.Mittenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leztenya
Jag vet att många Nost-spelare började på Kronos I men fick så mycket hat från tidigare spelare p g a att servern inte höll för så många spelare. Då öppnade twinstar Kronos II och de flesta gamla Nost-spelare flyttade dit direkt. Så där finner du nog en del.
Själv immigrerade jag till Kronos I när Feenix tog självmord i januari och även om nästa hela guildet gick tillbaka till deras nya Warsong vanilla server så stannar jag kvar där jag är. Skulle aldrig mer vilja se åt Feenix håll trots att jag var där från deras beta-server. Nej, Kronos håller måttet än så länge och jämfört med Feenix är det som en dröm Dessutom hardcore vanilla

/Rainaras

Som många andra vanilla servers jag kikat på så är ju kronos 2 nästan död. Ser aldrig mer än 50-70 spelare inne. fast det är nog deras /who som inte funkar som den ska.
Senast redigerad av Mr.Mittens 2016-08-11 kl. 20:54.
Citera
2016-08-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mittens
Som många andra vanilla servers jag kikat på så är ju kronos 2 nästan död. Ser aldrig mer än 50-70 spelare inne. fast det är nog deras /who som inte funkar som den ska.

Det är snarare /who på Nost som inte var "Blizzlike" i det att den visade upp alla som var inne.

K2 är iaf inte död. Den har över 3k spelare online vid peak hours så det finns folk till det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in