2012-08-24, 21:17
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chocolatemousse
Men snälla människa, har du sett raidscripts på Feenix? Hälften av bossarna är ju easymode på grund av alla buggar.

Hundarna i MC går att döda en och en, Baron Geddons hellfire skadar inte, Golemaggs hundar går att döda, Razorgore har ett customscript som är svinlätt, Vaelastrasz burning adrenaline spränger inte, Supression room funkar inte, Nefarians class calls funkar inte.. Detta var bara de jag MINNS från MC och BWL, de har INTE fixats på mer än 2 år. Det buggar jag nämnde i MC finns inte på Quality Gaming.

Det där att Feenix har en längre historia är ju sant, det går inte att säga emot. Att Quality Gaming har bättre script går dock inte heller att säga emot. Vare sig Emerald Dream har bättre script eller inte vet INGEN, varken du eller jag, än. Feenix har en bakgrund som stödjer att de kanske har mycket spelare, men deras bakgrund inom scripting är föga imponerande.
Hundarna i MC går att döda en och en. Sure, dealbreaker. Baron Geddons hellfire SKADAR. Golemags hundar dödar ingen först ändå. Razorgores customscript är definitivt svårare än retail-versionen (även om det är synd att det inte är just retailversionen). Burning Adrenaline har jag för mig att de fixade för snart ett halvår sedan, men är inte säker. Nefarians add spawnrate är dessutom en bra bit högre än retail (antagligen för att kompensera för fuckade classcalls). Resten har du rätt i.

Kan också vara värt att nämna att feenix har i stort sett blizzlike scripts i AQ40 or Naxxramas. C'thun är dessutom buffad ganska mycket svårare än retailversionen (var med och serverfirstade den). Har inte personlig erfarenhet utav Naxx på feenix men utifrån vad jag hört så ska det vara riktigt bra scriptat.

Sedan så kommer de förmodligen overhaula vissa MC/BWL scripts nu när ED släpps, eftersom de verkar lägga mycket fokus på den just nu.

EDIT: Anledningen till att vissa MC/BWL scripts inte är 100% är antagligen att de är gjorda av developers som inte är kvar längre, och fokus har legat på AQ40 och Naxxramas det senaste året.
Senast redigerad av Withered 2012-08-24 kl. 21:20.
Citera
2012-08-25, 06:12
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Strax over 7 timmar kvar tills Emerald Dream oppnar. Jag kommer nog rolla en Human Warrior. Brukar normalt spela Horde men vill testa nagot nytt nu
Citera
2012-08-25, 08:50
Medlem
Horribelts avatar
Verkar som om många ska lira alliance på Emerald.. Funderar på om jag ska göra det också så jag har lite flashbackare att lira med
Citera
2012-08-25, 15:08
Medlem
karrmaans avatar
Just nu är det överfullt överallt på ED serven Jag vill döda lite men icke .. hoppas det håller sig populärt hela tiden
Får sitta vid min campfire i org på warsong så länge
Citera
2012-09-05, 13:53
Bannlyst
Någon som kan registrera sig på arena-tournament?
Citera
2012-09-05, 14:03
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Någon som kan registrera sig på arena-tournament?

Dom blev DDos'ade nyss, så kan vara därför det inte går.. står även på säkert 2-3 ställen på sidan.
Citera
2012-09-05, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Dom blev DDos'ade nyss, så kan vara därför det inte går.. står även på säkert 2-3 ställen på sidan.

Sorry läste lite slarvigt förut. Såg att sidan är nere nu, någon som vet när den kommer upp igen?
Citera
2012-09-07, 20:25
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Det Ddosas för fullt idag också.
Citera
2012-09-09, 17:05
Medlem
hur ser det ut? kommer ni in på några servers alls? vill också börja ganska omgående :P
Citera
2012-09-09, 23:33
Medlem
Feenix har varit nere i flera dagar nu, läste att andra servers blivit utsatta också.

Någon som vet om det är någon ny privatserver på patch 2.4.3/1.12 som startats i de senaste veckorna eller som ska släppas snart? Det skulle vara oerhört lägligt i så fall.

edit: Eller om någon känner till någon av de hyfsat etablerade servrarna som inte blivit ddosat?
Citera
2012-09-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongbox
Någon som vet om det är någon ny privatserver på patch 2.4.3/1.12 som startats i de senaste veckorna eller som ska släppas snart? Det skulle vara oerhört lägligt i så fall.

Du menar förutom emerald dream som startade i förra veckan?

Jag tänkte även lägga till quality-gaming som startade kort därinnan men det verkar som om de redan har kastat in handduken.

http://www.q-gaming.org/
Senast redigerad av Moki 2012-09-10 kl. 01:51.
Citera
2012-09-10, 19:24
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Emerald dream ska vara igång ikväll eller imorrn, dom har bytt host nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in