Citat:
Ursprungligen postat av chocolatemousse
Men snälla människa, har du sett raidscripts på Feenix? Hälften av bossarna är ju easymode på grund av alla buggar.
Hundarna i MC går att döda en och en, Baron Geddons hellfire skadar inte, Golemaggs hundar går att döda, Razorgore har ett customscript som är svinlätt, Vaelastrasz burning adrenaline spränger inte, Supression room funkar inte, Nefarians class calls funkar inte.. Detta var bara de jag MINNS från MC och BWL, de har INTE fixats på mer än 2 år. Det buggar jag nämnde i MC finns inte på Quality Gaming.
Det där att Feenix har en längre historia är ju sant, det går inte att säga emot. Att Quality Gaming har bättre script går dock inte heller att säga emot. Vare sig Emerald Dream har bättre script eller inte vet INGEN, varken du eller jag, än. Feenix har en bakgrund som stödjer att de kanske har mycket spelare, men deras bakgrund inom scripting är föga imponerande.
Hundarna i MC går att döda en och en. Sure, dealbreaker. Baron Geddons hellfire SKADAR. Golemags hundar dödar ingen först ändå. Razorgores customscript är definitivt svårare än retail-versionen (även om det är synd att det inte är just retailversionen). Burning Adrenaline har jag för mig att de fixade för snart ett halvår sedan, men är inte säker. Nefarians add spawnrate är dessutom en bra bit högre än retail (antagligen för att kompensera för fuckade classcalls). Resten har du rätt i.
Kan också vara värt att nämna att feenix har i stort sett blizzlike scripts i AQ40 or Naxxramas. C'thun är dessutom buffad ganska mycket svårare än retailversionen (var med och serverfirstade den). Har inte personlig erfarenhet utav Naxx på feenix men utifrån vad jag hört så ska det vara riktigt bra scriptat.
Sedan så kommer de förmodligen overhaula vissa MC/BWL scripts nu när ED släpps, eftersom de verkar lägga mycket fokus på den just nu.
EDIT: Anledningen till att vissa MC/BWL scripts inte är 100% är antagligen att de är gjorda av developers som inte är kvar längre, och fokus har legat på AQ40 och Naxxramas det senaste året.