2012-10-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Blev sugen på att börja lira WoW efter den nya expansionen, jag är noob och inte insatt i WoW alls men kan spela och är erfaren inom många andra mmorpg's.
Någon vänlig själ som kan rekommendera mig en/ett par bra privatservrar? Då jag inte tycker spelet är värt att betala varje måndag för.

Mycket spelare, med bra flyt på servern. Ingen börja på lvl 80 trams, vill ju spela spelet. Så likt orginal spelet som möjligt alltså, självklart 100% gratis. Är det höga krav? Tack i förhand iaf.

mvh
Verkar som om Molten WoW är något för dig, dock inte helt säker på om dom fixat servrar till Mists of Pandaria.
Citera
2012-10-18, 20:48
Medlem
loafmasters avatar
Finns det någon bra sida som fortfarande har leveling builds för Vanilla? Minns inte helt hundra hur man skulle sätta ut sina talents. Söker framförallt för Pala, Lock och Hunter.
Citera
2012-10-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Finns det någon bra sida som fortfarande har leveling builds för Vanilla? Minns inte helt hundra hur man skulle sätta ut sina talents. Söker framförallt för Pala, Lock och Hunter.
http://www.wow-one.com/forum/17-vanilla-classes/ Här hittar du säkert något!
Citera
2012-10-19, 16:41
Medlem
Tjenare!

Jag letar efter någon skön private server på patch 2.4.3 (vanilla eller tbc spelar ingen roll) där man kan spendera tid och göra roliga saker som att raida, world pvpa, arena osv.

Tidigare servrar jag spelat på är Classic-WoW och Q-gaming, de tyckte jag om väldigt mycket!
Om någon vet om dessa servrar finns kvar alternativt nystartade eller andra servrar av samma hosts så vore det väldigt uppskattat också!

Tack på förhud kära flashback!
Citera
2012-10-21, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Tjenare!

Jag letar efter någon skön private server på patch 2.4.3 (vanilla eller tbc spelar ingen roll) där man kan spendera tid och göra roliga saker som att raida, world pvpa, arena osv.

Tidigare servrar jag spelat på är Classic-WoW och Q-gaming, de tyckte jag om väldigt mycket!
Om någon vet om dessa servrar finns kvar alternativt nystartade eller andra servrar av samma hosts så vore det väldigt uppskattat också!

Tack på förhud kära flashback!
https://www.wow-one.com/ har en 2.4.3 server som är tbc, kolla in den!
Har själv en level 70 blood elf paladin på servern
Citera
2012-10-22, 20:42
Medlem
Själv har jag letat som en tok efter en skaplig instant 70/80 med 1x drop rate. Lagt av med retail då jag inte har så mycket tid att spela längre, ekonomin håller dessutom inte. Sumiagaming och Laguna hade sådana servrar förut men tyvärr nedlagda eller för få spelare. Någon annan som vet en liknande server?

Funderar på att spela lite på moltenwow eftersom den verkar vara den populärast och se vad dom har att erbjuda. Så om ni skulle behöva en extra tank till guildet så kan ni lägga till mig. Dwarf Warrior, namn Kukkuri. Stor erfarenhet utav prot då jag spelat prot sen vanilla och fortfarande gör. 1x Exp, antar att mindre småkillar/tjejer bojkottar den servern på grund utav långtids levling.

Cya around!
Citera
2012-10-23, 21:03
Medlem
Reverentias avatar
Någon som spelar på molten-wow 4.0.6 tournament servern?
Citera
2012-10-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltgojjevel
Tjenare pojkar och flickor!

Den gamla helsvenska PvE-guilden "Last Hope" på Feenix<Warsong som tyvär disbandade för några månader sen pga för hög "oaktivitet" i raids som började hända efter ett fåtal veckor vi downat Flamegor i BWL, är tillbaka på banan igen!

Vi är just nu endast 3 st core-medlemmar i guildet och letar efter fler gamla likaså nya medlemmar för att köra igång den gamla PvE-Progressen vi hade förut, samtidigt ha kul!
Vi kommer för tillfället en level-gräns på 30+, men kräver dock att du är aktiv!

Är ni intresserade så kolla gärna in vår tråd på Guild-advertisements tråden på feenix forumet som kommer upp inom kort.

Har ni frågor som vill bli besvarade direkt så skicka gärna ett pm!

^ Denna guild gick inte så bra då jag fick IRL problem och tog en paus på 2 månader ungefär.
Servern är fortfarande på feenix - Warsong(12x) Här kan ni ladda ner 1.12.1 klienten för ni som inte vet: http://www.wow-one.com/forum/topic/135-1121-wow-client-download-and-install/

Vi har skapat en ny guild på hordesidan "Istid" för skandinavier, vi håller på med ZG/AQ20 för tillfället men tänker köra MC nästa vecka för första gången och som jag skrev i förra inlägget: Helst lvl 60, MEN har ni tid/ är aktiva och VILL så spelar lvl INGEN roll. Vi rekryterar folk som kan/inte har svårt att lära sig sin klass, är AKTIVA(DvS skaffar 5-10 man gear, tar 60 snabbt osv), vill progressa och samtidigt ha kul!. Skicka ett PM via flashback eller Ingame om ni har några frågor.
OBS vi är ganska fulla på tanks, men skriv gärna till oss ändå om ni är aktiva dvs!

Tänker lägga upp en Guild-advertisements inlägg på feenix guild recruitment tråd så kolla gärna där. http://www.wow-one.com/forum/47-warsong-guild-advertisements/.

Dom ni kan skriva till ingame är: Quelan(Jag), Gammelfar, Magestein, Konke.
Ses på Warsong!
Citera
2012-11-06, 19:21
Medlem
Tänkte kolla om det är nägon här på flashback som lirar på feenix 2.4.3 server?
Lirar helt solo på servern atm, inte så roligt...

spelar warrior på allysidan. Så släng gärna iväg ett pm om det är någon utav er som lirar!
(eller om någon har något gammalt account som de inte spelar på)
Citera
2012-11-17, 23:08
Medlem
Jag började spela WoW under Wotlk men jag har alltid varit riktigt sugen på att se hur det var i vanilla, så jag undrar om någon av er sitter på en aktiv vanilla server där man faktiskt kan raida, och där dropraten är normal så som det var. Helt enkelt en server som är så nära vanilla som man kan komma vad det gäller allting, dock är det ingen nackdel om det är instant level 60.

Tack på förhand!
Citera
2012-11-18, 04:43
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Jag började spela WoW under Wotlk men jag har alltid varit riktigt sugen på att se hur det var i vanilla, så jag undrar om någon av er sitter på en aktiv vanilla server där man faktiskt kan raida, och där dropraten är normal så som det var. Helt enkelt en server som är så nära vanilla som man kan komma vad det gäller allting, dock är det ingen nackdel om det är instant level 60.

Tack på förhand!

Instant lvl 60 är inte Vanilla. Om du vill uppleva hur det var på den tiden så ska du spela från lvl 1.
Citera
2012-11-19, 18:49
Medlem
sprawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverentia
Någon som spelar på molten-wow 4.0.6 tournament servern?
Försökte idag. Skapade konto på Molten-WOW, laddade hem spelet från PB och körde igång. Kunde logga in i spelet men när jag skulle välja server (typ Warsong) så fastnade det i "Enter/loading the game"-rutan. Ingen av servrarna fungerade tyvärr utan bara stod och hängde i fem minuter typ. Det står population "medium" på alla fyra av deras Cata-servrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in