2009-05-24, 14:47
Medlem
Janzoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtth
Jag är lätt på

Håller på och fixar med installationen nu... Har följt KELLK's tips och verkar gå rätt bra.

EDIT: Måste man installera TBC!?

Självklart ;o

Patch 1.X.X står för pre-tbc.
Patch 2.X.X står för TBC.
Patch 3.X.X står för WotLK.

Antar att dom valde att ha en TBC version för att EMU:n funkade bättre än dom som fanns pre-tbc.

Citat:
Ursprungligen postat av kELLk
ladda hem patch: 2.x -> 2.4 (http://ftp.freenet.de/pub/4players/hosted/worldofwarcraft/patch/wow_2_4_0_engb_patch.zip)

Antar att du bara skrev fel, men man behöver inte 2.x för att patcha med den där. Det är från 0.0.0 (eller högre) till 2.4.0.
Citera
2009-05-24, 14:52
Medlem
Gtths avatar
Alright... Så, installera WoW -> Installera TBC -> Patcha med dom patcherna man laddat ner?
Citera
2009-05-24, 14:54
Medlem
Janzoos avatar
Citat:
Alright... Så, installera WoW -> Installera TBC -> Patcha med dom patcherna man laddat ner?

Japp.

Tänk även på att man inte behöver avinstallera sitt orginella WoW, döp installationsmappen till tex World of Warcraft 2 tills du har installerat klart. Men antar att du redan listat ut det eller att det är för sent (eller så spelar du inte vanliga WoW, vad vet jag)!
Citera
2009-05-24, 14:55
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kELLk
Du måste ha 2.4.3, annars står det bara connected.

Enklaste:

Ta dina wowskivor, installera original och tbc. Om du inte har skivorna så får du ladda hem denna klient: (http://ftp.freenet.de/pub/4players/hosted/worldofwarcraft/client/wow_client_2_3_0_7561_engb.rar)

ladda hem patch: 2.x -> 2.4 (http://ftp.freenet.de/pub/4players/hosted/worldofwarcraft/patch/wow_2_4_0_engb_patch.zip)

sen leta på http://www.fileshack.com/browse.x?cat=2632 efter patcherna från 2.4.0 till 2.4.3. Ska vara 3 stycken.

Ändra realmlisten.wtf. Skapa ett konto, you're done.

Fan! laddade ner 3.0.1

nu får jag göra om :/ jävla q-gaming som lurade mig aprilo på deras download.
Citera
2009-05-24, 14:56
Medlem
Gtths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janzoo
Japp.

Tänk även på att man inte behöver avinstallera sitt orginella WoW, döp installationsmappen till tex World of Warcraft 2 tills du har installerat klart. Men antar att du redan listat ut det eller att det är för sent (eller så spelar du inte vanliga WoW, vad vet jag)!

Hehe, inget jag tänkte på. Lirade för ett bra tag sedan men nu äre det väll lite privata hit och dit

Så det gör absolut inget, håller på och installerar nu som sagt. Så otroligt segt
Citera
2009-05-24, 14:59
Medlem
Janzoos avatar
Citat:
Så det gör absolut inget, håller på och installerar nu som sagt. Så otroligt segt

Man ska inte klaga! Min installation var klar sen fick jag något error om att den inte kunde byta namn på EN fil så var tvungen att göra om
Citera
2009-05-24, 15:00
Medlem
Gtths avatar
Citat:
Man ska inte klaga! Min installation var klar sen fick jag något error om att den inte kunde byta namn på EN fil så var tvungen att göra om

fyfan.. haha.

Men vad lirar ni alla då? Horde/ally, osv?
Citera
2009-05-24, 15:24
Medlem
Flexens avatar
Jag e också på :P
Citera
2009-05-24, 15:30
Medlem
Janzoos avatar
Citat:
Men vad lirar ni alla då? Horde/ally, osv?

Tror inte någon har sagt vad dom lirar ännu. :8

Är inne på CD 4 nu (TBC), skulle vara tacksam om någon sa vilken faction man ska börja lira ;o
Senast redigerad av Janzoo 2009-05-24 kl. 15:33.
Citera
2009-05-24, 15:35
Medlem
Gtths avatar
Citat:
Tror inte någon har sagt vad dom lirar ännu. :8

Är inne på CD 4 nu (TBC), skulle vara tacksam om någon sa vilken faction man ska börja lira ;o

Är inne på TBC jag med nu

Jag tycker vi kör Alliance, med tanke på att det finns en hel del mer horde(?) enligt hemsidan... Så, Flashback utjämnar oddsen?
Citera
2009-05-24, 15:37
Medlem
Janzoos avatar
Citat:
Är inne på TBC jag med nu

Jag tycker vi kör Alliance, med tanke på att det finns en hel del mer horde(?) enligt hemsidan... Så, Flashback utjämnar oddsen?

Personligen spelar det ingen roll, det är ju trotts allt en privatserver. Har iof inte spelat horde sen pre-tbc, men sen har jag ju inte spelat WoW på 3-4 månader så kan lika gärna spela ally.

Håller på att patcha nu, men patchen vägrar starta
Citera
2009-05-24, 15:37
Medlem
moliss avatar
Jag är på! Dock kommer jag vara borta tre dagar så det blir inte så mycket spel nu början

Edit: Jag kommer köra alliance, återkommer med nick senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in