Citat:

Ursprungligen postat av lismer12

Slutsatsen du däremot drar utifrån din insikt är att man ska göra vad jag kan tyda att du anser vara det bästa av tillgången, nämligen tillfoga sig kunskap och därmed vishet. Vad man däremot inte får glömma är att en hund är dum, men är ändå nöjd med det. Saknar jag inget kommer jag således inte försöka lära mig något. Om man däremot, som i mitt, och gissningsvis ditt fall, är genuint intresserad och nyfiken att ta del av den kunskap som vuxit fram ur tusentals generationer före oss, är det självklart att man ska odla det intresset. (Och det är klart att du ständigt har enorm nytta av bildning och kunskap i livet)

Det som jag är mest intresserad av efter denna insikt är på vilket vis jag vill och kan så att säga möblera om mitt eget psyke. 
Om jag är medveten om att jag bara är ett djur bland alla andra djur, men själv inte ständigt vill tänka som ett djur, vilka känslor kan man dämpa rejält hos sig själv?
Vad jag har upptäckt att den känslan som det det är svårast att bekämpa är ensamheten. 
Sexualdriften är också tuff att få total kontroll över, men det går att dämpa den ganska rejält. Sexualdriften gör sig ganska rejält påmind om man går fram och nosar på en kvinna som är en välsvarvad blondin i 20-års åldern. 

Rädslor är faktiskt däremot inte alls lika svårt att bekämpa. 
Fler än jag här inne som försökt exprimentera med sitt psyke på det här sättet?