2013-02-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dune
Ska jag vara ärlig så bör personer som du hålla sig borta från en sådan bransch som detta. Instagningsprovens syfte är att sålla bort olämpliga blivande lokförare.

Edit: Förtydligande: Behöver du fuska på proven är det tydligt att du inte ska bli lokförare.

Ska jag vara ärlig så verkar killen smart och lämpad för detta yrke. Stod, vad jag vet, inget i instruktionerna att man inte fick ha dubbla datorer för att skaffa sig fördelar. Att du ens jämför detta med drogmissbrukare som vill jobba i denna bransch. Men du kanske själv har blivit nekad?
Citera
2013-02-09, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trombonen111
Ska jag vara ärlig så verkar killen smart och lämpad för detta yrke. Stod, vad jag vet, inget i instruktionerna att man inte fick ha dubbla datorer för att skaffa sig fördelar. Att du ens jämför detta med drogmissbrukare som vill jobba i denna bransch. Men du kanske själv har blivit nekad?

Folk som fuskar sig in på utbildningen är minst lika olämpliga som folk som tar diverse droger på sin fritid. Säg vad du vill, men att ha en extra dator framme för att kolla upp frågorna är fusk oavsett om det står i instruktionerna eller ej.
Citera
2013-02-09, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miskeh
Folk som fuskar sig in på utbildningen är minst lika olämpliga som folk som tar diverse droger på sin fritid. Säg vad du vill, men att ha en extra dator framme för att kolla upp frågorna är fusk oavsett om det står i instruktionerna eller ej.

Jovisst, men tror du inte att TCC har klart för sig att gemene man kan göra på detta sätt? Hur många tror du inte har haft sin polare/sambo/morsa till hjälp med att svara på några ord? Iom att man inte fick göra ett motsvarande papper&penna-test antar jag att dom inte är så kinkiga ang. orddelen.

Alla delprov ligger ju mer eller mindre ute i denna tråd, vissa väldigt detaljerade. Hur många tror du inte har haft nytta av denna information innan testerna? Det är ju närmare fusk, anser jag.
Citera
2013-02-09, 14:45
Medlem
tomasscandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Fick svar idag att man ska till Huddinge den 14 Mars!

Någon mer som ska dit?

Jag med
Citera
2013-02-09, 17:33
Medlem
Citat:
Jovisst, men tror du inte att TCC har klart för sig att gemene man kan göra på detta sätt? Hur många tror du inte har haft sin polare/sambo/morsa till hjälp med att svara på några ord? Iom att man inte fick göra ett motsvarande papper&penna-test antar jag att dom inte är så kinkiga ang. orddelen.

Alla delprov ligger ju mer eller mindre ute i denna tråd, vissa väldigt detaljerade. Hur många tror du inte har haft nytta av denna information innan testerna? Det är ju närmare fusk, anser jag.

Det brukar visa sig ganska snabbt när du väl kommer på plats och gör dom sista testerna om du fuskade på nät-testerna eller inte.

Det är ett knep som dom oxå använder för att sålla bort såkallade tågmuppar som inte är önskvärda som lokförare då deras intresse inte ligger i säkerhet i många fall utom allt annat runt omkring.

Detta hittar dom ganska enkelt, om en person gör ett internettest och misslyckas radikalt, och sedan när han gör det 6 månader senare får mycket mycket högre poäng brukar det visa sig att dom har haft hjälp att göra proven och sedan bjuds dom in för tester och åker ut redan på det första penna/papper testet man gör där en del av frågorna är liknande de på internet-delen.
Citera
2013-02-09, 17:36
Medlem
Citat:

Förtydligar något: de som fuskat sig igenom datortesterna åker oftast ut vid papper/penna-delen. Jag syftar snarare på attityden till yrket och utbildningen, dvs att det är "okej" att fuska sig igenom. Klart det hjälper att veta vad proven handlar om innan man sätter sig vid datorn men det är inte samma sak som att sitta och kolla upp svaren.

Sen har du givetvis rätt i att ord-delen är mindre viktig. Det händer ju att man får gå vidare trots underkänt på denna del. Men som sagt, attityd gentemot fusk osv var det jag syftade på.
Citera
2013-02-10, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dune
Ska jag vara ärlig så bör personer som du hålla sig borta från en sådan bransch som detta. Instagningsprovens syfte är att sålla bort olämpliga blivande lokförare.

Edit: Förtydligande: Behöver du fuska på proven är det tydligt att du inte ska bli lokförare.
Det är barockt att jämföra "fuskande" med drogande. Om jag nu inte är lämpad för yrket så kommer jag åka ut ganska snabbt, som faktiskt har framkommit.

Poängen är att jag inte tvivlar en sekund på att en person kan sluta droga om man nu tar jobbet på fullaste allvar, men jag tolkade inlägget inte som så. Jag kan absolut ha tolkat inlägget fel, men då ska personen ifråga ställa sig frågan "Jag föll för grupptrycket gällande Cannabis som ung... Vad säger att jag inte kommer göra samma misstag nu på äldre dar?"
Citera
2013-02-10, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomasscandal
Jag med
Spännande!

Då lär vi väl ses
Citera
2013-02-10, 14:00
Medlem
sheizzekloss avatar
Citat:

Haha! DrogMISSBRUKARE?! Vet du skillnaden mellan bruk och missbruk? Kanske dina föräldrar har jagat i dig att alla som röker på då och då även har ett grovt missbruk. Nä, där tog jag faktiskt illa upp.
Citera
2013-02-10, 14:04
Medlem
sheizzekloss avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig så bör personer som du hålla sig borta från en sådan bransch som detta. Jag antar att dina kompisar också röker(?) om så e fallet så bör du byta kompisar, för det blir nog väldigt svårt att hålla sig "ren" när alla andra röker och du blir den där tråkiga... Jag kan ha fel, men värt att tänka på!

Och vem är du att säga att jag inte bör utbilda mig? Det säger väl för fan sig självt att man inte röker när man har ett sånt jobb? Du har väl inte ens påbörjat din utbildning?
Citera
2013-02-10, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sheizzeklos
Och vem är du att säga att jag inte bör utbilda mig? Det säger väl för fan sig självt att man inte röker när man har ett sånt jobb? Du har väl inte ens påbörjat din utbildning?
Jag tolkade inte ditt inlägg som att det på något sätt skulle vara självklart att man slutar röka.

Citat:
men jag läste att cannabis kan vara kvar i kroppen i upp till 3 månader. Så från och med nu måste jag kanske hålla mig "ren" om det inte ska dyka upp något.

"Kanske" ? rättare sagt är att du ska hålla dig "ren", och du ska hålla dig "ren" resten av livet.

När du skriver att du ska hålla dig "ren" så tolkar jag det som att du enbart ska hålla dig "ren" till testerna, men efter så kan du röka hur mycket du vill. Om du nu trodde det så bör du tänka om!
Citera
2013-02-10, 22:05
Medlem
Citat:
Jag tolkade inte ditt inlägg som att det på något sätt skulle vara självklart att man slutar röka.

"Kanske" ? rättare sagt är att du ska hålla dig "ren", och du ska hålla dig "ren" resten av livet.

När du skriver att du ska hålla dig "ren" så tolkar jag det som att du enbart ska hålla dig "ren" till testerna, men efter så kan du röka hur mycket du vill. Om du nu trodde det så bör du tänka om!

Tagga ner lite, man kan röka lite i början av semestern så att det är ute ur kroppen innan man går i tjänst igen, det som är viktigt är ju såklart att man inte är påverkad av någonting när man är i tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in