2012-04-17, 10:14
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy84
Jag skickade redan i början av Mars... Hoppas hoppas

Lycka till då
Vad har du för poäng? Har du någon aning om vilken poäng som krävs?
Citera
2012-04-17, 12:05
Medlem
Fråga: Papper-och-penna testerna vid TCC, någon som har en aning om vad det är för något? Hittar bara information om internet-testerna samt testdag nummer 2 (koncentraion, simultanförmåga, etc).

I mailet stod det att uppgifterna liknar de man gjort på internet, om det får någon klocka att ringa någonstans.
Citera
2012-04-17, 12:44
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dw89
Fråga: Papper-och-penna testerna vid TCC, någon som har en aning om vad det är för något? Hittar bara information om internet-testerna samt testdag nummer 2 (koncentraion, simultanförmåga, etc).

I mailet stod det att uppgifterna liknar de man gjort på internet, om det får någon klocka att ringa någonstans.

Nu vet jag inte säkert, men jag har fått för mig att de är ungefär samma typ av uppgifter som på internet, precis som det står i mailet. De vill väl helt enkelt försäkra sig om att det inte kommer dit stolpskott som fuskat genom att ta hjälp av någon annan på internettestet, skulle jag tro.
Citera
2012-04-17, 14:09
Bannlyst
Citat:

Jag gjorde testet och gick inte vidare är inte så bra på siffror.
Citera
2012-04-17, 14:59
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Har sökt både till Hallsberg och till Ängelholm, klarat de första testerna i Hallsberg och i Juni ska på något möte och göra ytterliga tester i Hallsberg Är dock rätt tveksam, skulle nog hellre gå SJ:s egna utbildning
Citera
2012-04-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Har sökt både till Hallsberg och till Ängelholm, klarat de första testerna i Hallsberg och i Juni ska på något möte och göra ytterliga tester i Hallsberg Är dock rätt tveksam, skulle nog hellre gå SJ:s egna utbildning

Sj kommer inte att starta någon ny egen utbildning framöver, utan TCC kommer att förse SJ med förare, och SJ ska i större del ta emot praktikanter ifrån TCC´s utbildning.
Citera
2012-04-18, 19:47
Medlem
Dom där penna-pappertestet är inte svårt, man ska följa dom anvisningar som finns bara, är man duktig på att läsa och förstå så är det enkelt,

Ex: du får en massa rutor.. 5x5 rutor, sen i anvisningar kan det stå, "dra ett streck ifrån övre högra hörnet på 2:a rutan på 4:e raden, till det nedre vänstra hörnet på ruta 4 rad 1" det är ett av dom jag kom ihåg, sen även dom här boxarna man ska bygga ihop i skallen och få en viss form.

Internettesterna avgör även om du ska göra det första penna/pappertestet eller om man får gå direkt på intervju med dom tillhörande testerna där, som simultan, korttids och koncentrationstesterna.

vi va enbart 2 i min klass som fick så pass höga poäng på internettestet att vi slapp de första penna/pappertestera och fick gå direkt på intervju och sluttesterna,

dom som kommer i "mellanskiktet" får helt enkelt tillsammans med dom andra som ligger under den högre poänggränsen får göra ett prov, penna-papper som ett högskoleprov i ett klassrum, efter detta sållas dom med lägst poäng ut och får åka hem, sen får resten fortsätta med mer tester, klarar man alla prov går man vidare,

så se helt enkelt till att få höga poäng direkt och va för fan utvilade när ni gör internettestet, höga poäng ger er ett litet skutt förbi massa penna/pappertest
Citera
2012-04-18, 23:55
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexus
Sj kommer inte att starta någon ny egen utbildning framöver, utan TCC kommer att förse SJ med förare, och SJ ska i större del ta emot praktikanter ifrån TCC´s utbildning.
Usch, nu blev jag ledsen
Citera
2012-04-19, 05:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rexus
Dom där penna-pappertestet är inte svårt, man ska följa dom anvisningar som finns bara, är man duktig på att läsa och förstå så är det enkelt,
Ex: du får en massa rutor.. 5x5 rutor, sen i anvisningar kan det stå, "dra ett shögrhörnet på 2:a rutan på 4:e raden, till det nedre vänstra hörnet på ruta 4 rad 1" det är ett av dom jag kom ihåg, sen även dom här boxarna man ska bygga ihop i skallen och få en viss form.
Internettesterna avgör även om du ska göra det första penna/pappertestet eller om man får gå direkt på intervju med dom tillhörande testerna där, som simultan, korttids och koncentrationstesterna.
vi va enbart 2 i min klass som fick så pass höga poäng på internettestet att vi slapp de första penna/pappertestera och fick gå direkt på intervju och sluttesterna,
dom som kommer i "mellanskiktet" får helt enkelt tillsammans med dom andra som ligger under den högre poänggränsen får göra ett prov, penna-papper som ett högskoleprov i ett klassrum, efter detta sållas dom med lägst poäng ut och får åka hem, sen får resteså se helt enkelt till att få höga poäng direkt och va för fan utvilade när ni gör internettestet, höga poäng ger er ett litet skutt förbi massa penna/pappertest

Om man misslyckades första internettestet fick man göra den en andra gång?
Citera
2012-04-19, 13:57
Medlem
Försov mig imorse och halkade iväg utan att vare sig äta frukost eller se över hygienen. Det gick trots allt bra och jag ska göra de sista testerna den 29:e. Bara att hålla tummarna.

Tydligen så är det ca 66% utav de som klarar papper och penna-testerna som blir uttagna (enligt hon som höll i testerna dvs). Vete fan om det stämmer, men om det gör det känns det ju skönt att man klarat sig förbi den värsta gallringen.
Citera
2012-04-19, 18:22
Bannlyst
Citat:
Försov mig imorse och halkade iväg utan att vare sig äta frukost eller se över hygienen. Det gick trots allt bra och jag ska göra de sista testerna den 29:e. Bara att hålla tummarna.

Tydligen så är det ca 66% utav de som klarar papper och penna-testerna som blir uttagna (enligt hon som höll i testerna dvs). Vete fan om det stämmer, men om det gör det känns det ju skönt att man klarat sig förbi den värsta gallringen.

Men även om man inte klarade av nättestet för komma dit och göra fler test?
Citera
2012-04-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensman
Men även om man inte klarade av nättestet för komma dit och göra fler test?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in