2009-01-21, 13:03
Medlem
kitschlemurs avatar
Jag kom in på första urvalstesterna. Men problemet är att det krockar med en annan viktig sak. VERKLIGEN JÄTTEVIKTIG.
Någon som varit med om att flyttat tiden för detta? Kan jag ringa och be om en ny tid, eller är det finito, och jag får vänta tills nästa söktillfälle?

Jag vill ju helst inte vara den som bossar över deras tider för urvalstester, de kunde ju trots allt välja vem som helst.
Citera
2009-01-21, 13:35
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valhav
Fy fan vad illa. Tänk så blir man kräsen i magen nån dag och måste på toa? Ibland händer det mig att min mage är extra känslig och maten påverkar mig mycket (ingen speciell mat, utan kan vara vad som helst). Hur fan gör man då?

Man skiter i brallan som en karl, vad är problemet?

Om du inte kan gå till toan får du väl skita i brallan, vad är alternativet? att ha smärta?
Citera
2009-01-21, 15:04
Medlem
J_Rs avatar
Visst är det roligt i Ängelholm?
Citera
2009-01-21, 19:39
Medlem
Hur är det med drogtest etc när man arbetar som lokförare? Självklart ska man inte vara hög under arbetstid men om man tar en joint nån gång på helgen/sommarlovet, drogtest ofta?
Citera
2009-02-05, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jebo
Hur är det med drogtest etc när man arbetar som lokförare? Självklart ska man inte vara hög under arbetstid men om man tar en joint nån gång på helgen/sommarlovet, drogtest ofta?

ha ha ha är du seriös?
Citera
2009-02-09, 12:45
Medlem
eatsoups avatar
:)

Har fått besked att jag är behörig till utbildningen och är kallad till urvalstester, det första testet får man göra hemifrån via internet som TCC anordnar. någon som vet vad detta test kommer att handla om?
Citera
2009-02-09, 12:58
Medlem
foxxis avatar
Hur görs det första urvalet bland ansökarna? Bäst gymnasiebetyg eller bäst personligt brev?

Tänker själv söka in inom kort men det här oroar mig lite faktiskt:

Finanskrisen och lågkonjunkturen har medfört att godstrafiken har minskat kraftigt. Behovet av nya lokförare har på kort sikt minskat och KY-myndigheten överlägger nu med branschen om hur många utbildningsplatser som får starta de närmaste 2-3 åren. Neddragningen kommer att påverka alla lokförarutbildningarna runt om i landet.

Någon gång under februari får vi besked av KY-myndigheten om vi får starta BFKYÄ12 denna höst och hur många deltagare som då får starta. Tills dess kommer den här sidan att vara stängd för nya intresseanmälningar. Under tiden ska vi uppdatera våra sidor om lokförarutbildningen, så att den bättre informerar om dagens situation.

Branschen räknar med att rekryteringsbehovet ökar kraftigt igen om 2 år eftersom många lokförare då hunnit gå i pension.
Citera
2009-02-09, 18:08
Bannlyst
Är behörig och kommer bli kallad till tester....... någon som vet exakt hur testerna går till?
Citera
2009-02-24, 15:29
Medlem
eatsoups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Är behörig och kommer bli kallad till tester....... någon som vet exakt hur testerna går till?

Till vilken utbildningsort?, Själv gjorde jag ett förtest som TCC skickade hem till mig nyss, Det gick inge vidare
Citera
2009-02-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebo

Jag tycker du ska ställa den frågan till inspektörerna vid testcentret.
Efter det placerar dom dig i ett "fack" - För resten av ditt liv...
Citera
2009-02-24, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Till vilken utbildningsort?, Själv gjorde jag ett förtest som TCC skickade hem till mig nyss, Det gick inge vidare

Är det i vännäs? Vad involverade förtesterna?
Citera
2009-03-02, 20:40
Medlem
Beeenjamins avatar
Vad tror Ni vilken IQ ska ha en lokförare?
Jag har 112 IQ, skulle jag klara dessa tester som SJ/KY utfärdar för att de ska se är personen behörig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in