2023-06-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckylok
Gått till optiker och fått 16/20 på ishihara testet för färgseende. Optikern vet inte om detta räknas som normalt eller ej. Funderar på om jag ska gå vidare till läkare med en ännu mer grundlig undersökning. Vänder upp och ner på hela internet för att hitta svar men kommer ingen vart. Hittar svar på ishihara 14 plattor test men inte 20 testet. Någon som vet?

Står inget om det i Transportstyrelsens hälsokrav för lokförare.

Under paragraf 5 står det vad jag klistrade in ovan. Fullgott färgseende säger kraven, inte mer. Jag har inte på någon av undersökningarna fått några tal på färgseendetestet så det vet jag inte.

Du kan läsa allt här:

https://www.transportstyrelsen.se/sv...uleprefix=TSFS
Citera
2023-06-11, 17:03
Bannlyst
Varför är det omöjligt att få veta ens provresultat? På pusseltester, talserier och sådant. Har man inte rätt att få veta?
Citera
2023-06-12, 18:05
Medlem
Bamse92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Varför är det omöjligt att få veta ens provresultat? På pusseltester, talserier och sådant. Har man inte rätt att få veta?
Har nu klarat alla tester och fick på mailen länkar till en sida för test 1& 2 där man ser sina resultat samt om man är på samma nivå, bättre eller sämre än peers på testerna. Man får dock bara feedback om psykologitestet om man får underkänt på den delen. 🤷
Senast redigerad av Bamse92 2023-06-12 kl. 18:37.
Citera
2023-06-13, 15:32
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson5035
De ska ju ha gått igenom det som ingår i provet under utbildningen. Fråga dem eller kolla igenom det ni gått igenom hittills? Nu har du ju också skrivit det en gång och vet lite mer vad du behöver träna på.
Tyvärr väldigt svårt formulerade frågor. Gjorde det igen och fick samma poäng. Det var nästan bara nya frågor.

Så jävla surt om jag klarar hela utbildningen men inte lokförarbevis provet.... har sjuk ångest inför det.
Citera
2023-06-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Tyvärr väldigt svårt formulerade frågor. Gjorde det igen och fick samma poäng. Det var nästan bara nya frågor.

Så jävla surt om jag klarar hela utbildningen men inte lokförarbevis provet.... har sjuk ångest inför det.
Tycker du ska fråga din lärare, om du inte redan gjort det. Du kanske kan få lite extra hjälp?
Citera
2023-06-13, 23:14
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson5035
Tycker du ska fråga din lärare, om du inte redan gjort det. Du kanske kan få lite extra hjälp?
Ja jag får nog göra det.

Jag tänkte på en sak är att de som går en internutbildning hos MTR/SJ inte går igenom system S och M men dessa kan ju komma på lokförarbevisprovet. Tror jag fick en sådan fråga. Det blir väl konstigt?

Men jag får som sagt kolla upp detta.
Citera
2023-06-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Ja jag får nog göra det.

Jag tänkte på en sak är att de som går en internutbildning hos MTR/SJ inte går igenom system S och M men dessa kan ju komma på lokförarbevisprovet. Tror jag fick en sådan fråga. Det blir väl konstigt?

Men jag får som sagt kolla upp detta.
Jag vet inte hur det ligger till med deras utbildningar.

Lycka till med provet!
Citera
2023-06-16, 10:51
Medlem
någon som gjort sista psykologdelen i hallsberg och väntar på svar?
Citera
2023-06-16, 11:59
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte3333
någon som gjort sista psykologdelen i hallsberg och väntar på svar?
Jag gjorde den i Göteborg men även sökt Hallsberg då jag inte tror att jag kommer in i Göteborg men svar borde väl komma vilken dag som helst nu. Trodde att vi redan skulle ha fått det vid detta laget faktiskt, iaf för Hallsberg.
Citera
2023-06-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Jag gjorde den i Göteborg men även sökt Hallsberg då jag inte tror att jag kommer in i Göteborg men svar borde väl komma vilken dag som helst nu. Trodde att vi redan skulle ha fått det vid detta laget faktiskt, iaf för Hallsberg.

ja precis... sökte för 3år sedan också via TCC och då fick man svar direkt från psykologen om man hade gått vidare eller inte.. men inte denna gång tydligen
Citera
2023-06-16, 12:33
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte3333
ja precis... sökte för 3år sedan också via TCC och då fick man svar direkt från psykologen om man hade gått vidare eller inte.. men inte denna gång tydligen

Jaha du har inte ens fått svar på det! Det var märkligt. Jag använder mitt resultat från förra året och då fick jag svar direkt av psykologen. Så vet redan att jag är godkänd med förbehåll. Jag väntar ju på antagningsbeskedet som ska komma ca 2,5 månader innan kursstart. Jag trodde att antagningsbeskedet skulle kommit typ förra veckan för Hallsberg. Men jävlar vad drygt att inte ens ha fått veta resultatet från psykologen, det var dåligt!
Citera
2023-06-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Jaha du har inte ens fått svar på det! Det var märkligt. Jag använder mitt resultat från förra året och då fick jag svar direkt av psykologen. Så vet redan att jag är godkänd med förbehåll. Jag väntar ju på antagningsbeskedet som ska komma ca 2,5 månader innan kursstart. Jag trodde att antagningsbeskedet skulle kommit typ förra veckan för Hallsberg. Men jävlar vad drygt att inte ens ha fått veta resultatet från psykologen, det var dåligt!

Aha där ser man, ja asså jag gjorde psykologdelen i måndags så inte länge sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in