2023-06-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Jaha du har inte ens fått svar på det! Det var märkligt. Jag använder mitt resultat från förra året och då fick jag svar direkt av psykologen. Så vet redan att jag är godkänd med förbehåll. Jag väntar ju på antagningsbeskedet som ska komma ca 2,5 månader innan kursstart. Jag trodde att antagningsbeskedet skulle kommit typ förra veckan för Hallsberg. Men jävlar vad drygt att inte ens ha fått veta resultatet från psykologen, det var dåligt!

Vad menas med att du är godkänd med förbehåll?
Citera
2023-06-17, 15:47
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STN33
Vad menas med att du är godkänd med förbehåll?
Att jag är godkänd men jag är placerad typ sist i kön efter alla andra som fått godkänt utan förbehåll.
Citera
2023-06-17, 16:51
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte3333
Aha där ser man, ja asså jag gjorde psykologdelen i måndags så inte länge sen
Men har du gjort den efter alla andra eller? Enligt TCC's hemsida så skulle psykologen i Hallsberg ha gjorts vecka 21 (22-28maj)! Så hur kommer det sig att du gjorde den så sent?
Citera
2023-06-17, 19:45
Medlem
Citat:
Att jag är godkänd men jag är placerad typ sist i kön efter alla andra som fått godkänt utan förbehåll.

Men jag fattar inte? Antingen är man väl godkänd eller inte?
Citera
2023-06-17, 19:46
Medlem
Citat:
Men har du gjort den efter alla andra eller? Enligt TCC's hemsida så skulle psykologen i Hallsberg ha gjorts vecka 21 (22-28maj)! Så hur kommer det sig att du gjorde den så sent?
Nej asså man fick välja tider att boka in sig på
Citera
2023-06-17, 20:08
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Men jag fattar inte? Antingen är man väl godkänd eller inte?
Så vitt jag vet så kan man få tre olika besked från psykologen:
Det bästa är ju så klart "godkänd".
Snäppet sämre är "godkänd med förbehåll". Då kan man få en plats om alla som blivit "godkända" har kommit in och det finns plaster över. Så typ sist i kön. Anledningen till att man kan få detta besked kan vara att man t.ex. varit lite för långsam på någon testdel, att man pratat för snabbt eller liknande. Finns säkert många olika anledningar till att man kan hamna i denna kategorin.
Sämsta är ju då "Icke godkänd" och då får man ingen plats även om platser finns kvar.
Citera
2023-06-17, 20:11
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte3333
Nej asså man fick välja tider att boka in sig på
Vad märkligt. Vet du när sista tillfället att boka in sig var?
Citera
2023-06-17, 20:45
Medlem
Citat:
Vad märkligt. Vet du när sista tillfället att boka in sig var?
Jag tror att den tid jag valde vet den sista i Hallsberg
Citera
2023-06-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ja jag gjorde ju först förtestet hemma, sen tester på skolan, sedan sista psykologen med tester
Citera
2023-06-18, 11:58
Medlem
Citat:
Så vitt jag vet så kan man få tre olika besked från psykologen:
Det bästa är ju så klart "godkänd".
Snäppet sämre är "godkänd med förbehåll". Då kan man få en plats om alla som blivit "godkända" har kommit in och det finns plaster över. Så typ sist i kön. Anledningen till att man kan få detta besked kan vara att man t.ex. varit lite för långsam på någon testdel, att man pratat för snabbt eller liknande. Finns säkert många olika anledningar till att man kan hamna i denna kategorin.
Sämsta är ju då "Icke godkänd" och då får man ingen plats även om platser finns kvar.

Har du fått intyget från Transportstyrelsen att du är godkänd?
Citera
2023-06-18, 12:59
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Har du fått intyget från Transportstyrelsen att du är godkänd?
Vet inte vad det är för intyg du menar? Frågade TCC förra året om jag kunde få intyget från psykologen så att jag kunde använda det till att söka på fler skolor men de svarade att de inte lämnar ut det.
Citera
2023-06-18, 17:06
Medlem
Citat:
Vet inte vad det är för intyg du menar? Frågade TCC förra året om jag kunde få intyget från psykologen så att jag kunde använda det till att söka på fler skolor men de svarade att de inte lämnar ut det.

Verkar märkligt. Har du klarat testerna får du utlåtande ang detta från Transportstyrelsen.

https://www.transportstyrelsen.se/gl...018-05-25t.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in