2022-11-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Tycker det fungerade utmärkt
Test 1 , 2 , 3
Psykologifrågorna
Sen kom jag in 😀

Hur många gånger har du gjort test på TCC ?
Hur många försök får man göra ? Finns det ett Maxantal?

Gjorde 1 gång för ca 6 månader sen test 1 det va piss enkel och framför allt talserie jag som älskar matte kan inte bli bättre, så jag klarade av hela test 1 utan några problem, skulle säga hade 99.99% rätt på allt, men ändå av någon konstig anledning så fick jag inte göra test 2, sen fick hör från nån att deras jäkla sida är amatör sida de sparar inte all resultat, och de har problem med serven typ förra vecka en av mina vänner skulle göra provet hos de, men provet funkade inte som det skulle😂😂🤣 så han klagade, och de på TCC förklade massa skit som kom ut ur deras käft som de inte skulle sagt, om jag säger så😂 om nu ändå de tar betalt för tester, så borde de anlita AON så som alla andra seriösa aktörer använde, AON test1 är 50 gånger svårare än test 1 på TCC😏
Som sagt TCC vill behålla pengerna själv det är allt det handlar om, men dessvärre så drabbas det folk så som mig och kan tänka mig många andra som inte går vidare pga av deras amatör sida. Om nån känner sig träffad som läser detta, då är du inte ensam, testa nån annan stad finns många utbildningar för lokförare.
Senast redigerad av Yow.Mijaowjohan 2022-11-04 kl. 00:07.
Citera
2022-11-04, 00:08
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yow.Mijaowjohan
Gjorde 1 gång för ca 6 månader sen test 1 det va piss enkel och framför allt talserie jag som älskar matte kan inte bli bättre, så jag klarade av hela test 1 utan några problem, skulle säga hade 99.99% rätt på allt, men ändå av någon konstig anledning så fick jag inte göra test 2, sen fick hör från nån att deras jäkla sida är amtör sida de sparar inte all resultat, och de har problem med serven typ förra vecka en av mina vänner skulle göra provet hos de, men provet funkade inte som det skulle😂😂🤣 så han klagade, och de på TCC förklade massa skit som kom ut ur deras käft som de inte skulle sagt, om jag säger så😂 om nu ändå de tar betalt för tester, så borde de anlita AON så som alla andra seriösa aktörer använde, AON test1 är 50 gånger svårare än test 1 på TCC😏
Som sagt TCC vill behålla pengerna själv det är allt det handlar om, men dessvärre så drabbas det folk så som mig och kan tänka mig många andra som inte går vidare pga av deras amtör sida. Om nån känner sig träffad som läser detta, då är du inte ensam, testa nån annan stad finns många utbildningar för lokförare.

Dels kan du inte skriva som folk så jag tror inte du skulle passa i yrket. Sedan kollar testerna att man inte är för bra på något heller, vilket kan dels bero på t.ex. autism eller för hög intelligens. Man är helt enkelt inte intresserad av människor som är lämpade för mycket mer avancerade saker än att dra i några spakar.
Citera
2022-11-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Dels kan du inte skriva som folk så jag tror inte du skulle passa i yrket. Sedan kollar testerna att man inte är för bra på något heller, vilket kan dels bero på t.ex. autism eller för hög intelligens. Man är helt enkelt inte intresserad av människor som är lämpade för mycket mer avancerade saker än att dra i några spakar.

Hoppas du inte kommer in för det, din amatör😁👍
Citera
2022-11-04, 07:39
Medlem
Citat:

Skulle inte förvåna mig om du jobbar på TCC din amatör helvete, ni behöver själva utbildning, innan ni ska utbilda folk, har fått höra hur eran lektioner går till, fyfan ni borde inte utbilda skämsss förfan..säger jag, och alla i klassen höll med att ni va amtörer...
Citera
2022-11-04, 09:11
Medlem
Citat:
Gjorde 1 gång för ca 6 månader sen test 1 det va piss enkel och framför allt talserie jag som älskar matte kan inte bli bättre, så jag klarade av hela test 1 utan några problem, skulle säga hade 99.99% rätt på allt, men ändå av någon konstig anledning så fick jag inte göra test 2, sen fick hör från nån att deras jäkla sida är amatör sida de sparar inte all resultat, och de har problem med serven typ förra vecka en av mina vänner skulle göra provet hos de, men provet funkade inte som det skulle😂😂🤣 så han klagade, och de på TCC förklade massa skit som kom ut ur deras käft som de inte skulle sagt, om jag säger så😂 om nu ändå de tar betalt för tester, så borde de anlita AON så som alla andra seriösa aktörer använde, AON test1 är 50 gånger svårare än test 1 på TCC😏
Som sagt TCC vill behålla pengerna själv det är allt det handlar om, men dessvärre så drabbas det folk så som mig och kan tänka mig många andra som inte går vidare pga av deras amatör sida. Om nån känner sig träffad som läser detta, då är du inte ensam, testa nån annan stad finns många utbildningar för lokförare.

Fick du alla rätt på mattedelen så är det riktigt bra jobbat. Men det var ju bara halva provet.
Andra halvan handlade om svenska språket , kan det vara den delen som inte gick bra ?
Citera
2022-11-04, 10:39
Medlem
Kör ni med de här attityderna om ni kommer in på utbildningen med att ni är bäst och inte själva ser era brister i testerna eller under utbildningen kommer det att bli problem, kan även vara tecken på psykologisk ofördel. Attitydsproblem är något som psykologen absolut tittar på och ni kommer även att bli bedömda under LIA-perioderna av alla olika körlärare, så var ödmjuka och kör inte denna attityden.
Citera
2022-11-04, 11:47
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Kör ni med de här attityderna om ni kommer in på utbildningen med att ni är bäst och inte själva ser era brister i testerna eller under utbildningen kommer det att bli problem, kan även vara tecken på psykologisk ofördel. Attitydsproblem är något som psykologen absolut tittar på och ni kommer även att bli bedömda under LIA-perioderna av alla olika körlärare, så var ödmjuka och kör inte denna attityden.

Tyvärr brukar det vara en eller ett par rötägg som tar sig förbi alla testerna varje kurs. Dock ovanligt att dessa blir anställda förare sedan.
Citera
2022-11-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy

Bra sagt jag håller med, fast att han är skitstövel så ska inte jag sjunka i hans nivå, Tack för tipsen, det är väl ett brist man måste jobba med helt enkelt 🙏
Citera
2022-11-04, 12:36
Medlem
Citat:
Bra sagt jag håller med, fast att han är skitstövel så ska inte jag sjunka i hans nivå, Tack för tipsen, det är väl ett brist man måste jobba med helt enkelt 🙏

Var bara er själva och gör ert bästa, utan att nödvändigtvis visa er som att veta bäst under LIA-perioderna, så tror jag att det kommer gå bra även när ni kommer in på utbildningen. Ödmjukhet för yrket och de risker som finns är något som jag som körlärare värdesätter, man märker om en elev är duktig ändå.

Lycka till alla blivande kollegor!
Citera
2022-11-04, 12:38
Medlem
Citat:
Tyvärr brukar det vara en eller ett par rötägg som tar sig förbi alla testerna varje kurs. Dock ovanligt att dessa blir anställda förare sedan.

Så är det nog absolut, brukar bli ett par avhopp i varje kurs, vet även elever som inte blivit examinerade alls i slutet, så det brukar lösa sig naturligt till slut.
Citera
2022-11-04, 13:58
Medlem
BavarianBeetles avatar
Lär inte detta yrke ersättas av AI inom 10 år? Det talas ju redan om att lastbilar kommer kunna köras av robotar, och de har trafik att anpassa sig efter, till skillnad från lok och tåg.

Jag låtsas inte som att jag vet något om ämnet, men det är en tanke bara.
Citera
2022-11-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Fick du alla rätt på mattedelen så är det riktigt bra jobbat. Men det var ju bara halva provet.
Andra halvan handlade om svenska språket , kan det vara den delen som inte gick bra ?

Din lilla bollkalle 😁 1 skaffa dig ett liv, du tror väll inte jag ska lägga all tid och se ifall jag har skrivit rätt med mobilen eller inte, du är fan långt ifrån värt att lägga den tiden på, din lilla smuts, problemet att du känner inte mig därför är det enkelt att ha stor käft så som dig, när jag va 22år så hade jag 1.3mkr när jag blev 26år då hade jag 2,7mkr
Och nu vill jag inte säga vilken ålder jag är och hur mkt jag har, jag gör ialfall inte utbildningen för att skaffa mat bordet om man säger så, jag gör utbildningen för att sedan smuts som dig ska tigga jobb hos mig!
Bye!
Med detta sagt, så är det få som kommer förstå vad jag menar och vad jag vill ut av utbildningen, och ni som inte förstå, tyvärr ni är långt ifrån att kunna förstå isåfall, och det är inte enkelt.
Senast redigerad av Yow.Mijaowjohan 2022-11-04 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in