Citat:
Ursprungligen postat av
Hassanbobadilla
Ok tack för svar. Har fått ett schema över teori och LIA-perioder idag. Vet du om man kan göra examensarbetena hemma? Eller måste man göra dem i skolan?
"Examensarbeten".
Förlåt att jag skrattade till, men det är inga tyngre grejer.
Det största arbetet jag förstått är projektarbetet man ska lämna in sen. Välja ett järnvägsrelaterat ämne och redovisa om, t.ex en järnvägssträckning eller en loktyp.
Det vi gjort hittills är någon miljörapport. Jämföra järnvägen med ett annat transportsätt på en sträcka och redogöra hur det påverkar miljön osv (co2-utsläpp, tidsmässigt osv). Inget större arbete, max 2 A4-sidor. Slängde jag ihop en kväll och fick VG.
Så har vi gjort ett grupparbete och redovisning om olika ämnen relaterade till förarens arbetsmiljö. Avtal, olyckor, kost osv, varje grupp fick var sitt ämne. Min grupp hade "tillbud förare". Pratade om självmord, viltolyckor, processen kring återupphämtning efter en olycka, kamratstöd osv.
Det mesta man gör hemma egentligen är att nöta in övningsuppgifter från diverse häften och plugga in listor och namnet på signaler och tavlor.