Citat:
Ursprungligen postat av
Hassanbobadilla
Tack för bra svar :-) Har du/ni haft möjlighet att påverka vilken ort LIA:n har blivit på?
Mvh
Mja, man får ju lämna önskemål på var man kan tänkas vara. (vart man känner släktingar/vänner för att göra det bästa boendemässigt). Om det finns en plats i Boden t.ex och man säger till läraren att jag kan tänka mig det, så säger läraren mest troligtvis: - ÅH! KAN DU?!! TACK!
Då vi tydligen är den nordligaste utbildningen nu så har vi i princip bara fått platser i Norrland.. haha.
Vi skrev första, andra och tredjehandsval. Utifrån de platser som skolan blivit tilldelade så försöker de placera ut så gott det går. Blir inte alltid som man vill, men det brukar alltid lösa sig.
Oftast så är det ju också flera i klassen som ska till samma ort... då gör man som vi 3 st gjort nu inför första LIAn.. delar på ett hus vi hyrt genom airbnb.
Många platser kommer tyvärr i sista minuten. Och den platsen du fått kan också av olika anledningar bli indragen. Så det är till att ställa sig in på att vara flexibel.
4 st i min klass fick sina platser den 18 dec.. då börjar våran period nästa vecka.
Till nästa period har vi än så länge 15 platser... och vi är 30. Så mycket ramlar in i sista minuten.
Men de säger att det alltid har löst sig, så får väl lita på det.
Dock får man väl i värsta fall dela med någon. Blir ju trots allt 125 timmar på 5 veckor man lär göra.