• 1
  • 2
2007-05-02, 16:48
Medlem
Finns det någon som kan ett recept på en god gryta på kycklingfilé?

Tänkte ha ris alt potatis till.
Citera
2007-05-02, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Finns det någon som kan ett recept på en god gryta på kycklingfilé?

Tänkte ha ris alt potatis till.

Snabbt och enkelt: Uncle Ben's Tikka Masala....spring ned och köp en sådan burk...supergott.

Annars hade min sambo något recept med grädde, bacon och grejer. Skitgott...men jag har inte tillgång till varken henne eller hennes recept just nu, tyvärr...

Smaklig måltid.
Citera
2007-05-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbeBubbe
Snabbt och enkelt: Uncle Ben's Tikka Masala....spring ned och köp en sådan burk...supergott.

Annars hade min sambo något recept med grädde, bacon och grejer. Skitgott...men jag har inte tillgång till varken henne eller hennes recept just nu, tyvärr...

Smaklig måltid.

jag tänkte bjuda min blivande flickvän på det imorgon, så du kanske kan skriva in receptet här tills imorgon innan 16.00 tiden?
Citera
2007-05-02, 17:15
Bannlyst
Citat:
jag tänkte bjuda min blivande flickvän på det imorgon, så du kanske kan skriva in receptet här tills imorgon innan 16.00 tiden?

Hmmm, ja det ska jag nog försöka kunna...det var supergott, så det kan jag rekommendera. Återkommer.
Citera
2007-05-02, 17:32
Medlem
Se till att blanda i massor med färska grönsaker, det uppskattas alltid. (inget ur frysen)
Citera
2007-05-02, 18:08
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbeBubbe
Smaklig måltid.
Jag brukar köra den eller Korma men lägger i lite bladspenat också, då blir det fattigmanspalak, rätt smarrigt för att vara så lätt gjort
Citera
2007-05-02, 20:22
Medlem
Diwalis avatar
Ett mycket bättre tips är patakstikka masala bra mycket bättre smak..
Citera
2007-05-02, 20:38
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Jag brukar ta och steka upp kycklingfiléerna i en djup stekgryta så att de blir genomstekta (men inte torra). Sen häller jag i kokosmjölk och blandar det med en indisk kryddblandning och sätter på ett lock så att det får götta till sig lite på lägre värme.

Sen käkar jag det med ris och en klick mango chutney.
Citera
2007-05-02, 20:53
Medlem
Riddarens avatar
Citat:

Bra då har du tid på dig att köpa en riktig kyckling istället för de där vattniga och smaklösa filéerna.

Köp en fet majskyckling, lossa försiktigt på skinnet och tryck in en blandning av hackat citronskal, riven prosciutto, hackad vitlök, massor av hackad timjan och ordentligt med smör avsmakat med salt och peppar mellan skinnet och köttet. Det som blir över placeras ovanpå. Tryck in resten av citronen i "hålrummet". Kör i ugnen på 220 grader i 20 min. Ta sedan upp kycklingen tryck in en bädd av förkokta potatisar(10min) och rotselleri under. Blanda rotfrukterna ordentligt med kycklingsafterna och skyn och lägg på kycklingen igen. Kör allt i ugnen i 30-40 minuter till.

Edit. Missade att det stod gryta.

Här är bra grejer:
http://www.flashback.org/showpost.p...0&postcount=65
http://www.flashback.org/showpost.p...8&postcount=60
Citera
2007-05-02, 21:48
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Bra då har du tid på dig att köpa en riktig kyckling istället för de där vattniga och smaklösa filéerna.

Köp en fet majskyckling, lossa försiktigt på skinnet och tryck in en blandning av hackat citronskal, riven prosciutto, hackad vitlök, massor av hackad timjan och ordentligt med smör avsmakat med salt och peppar mellan skinnet och köttet. Det som blir över placeras ovanpå. Tryck in resten av citronen i "hålrummet". Kör i ugnen på 220 grader i 20 min. Ta sedan upp kycklingen tryck in en bädd av förkokta potatisar(10min) och rotselleri under. Blanda rotfrukterna ordentligt med kycklingsafterna och skyn och lägg på kycklingen igen. Kör allt i ugnen i 30-40 minuter till.

Edit. Missade att det stod gryta.

Här är bra grejer:
http://www.flashback.org/showpost.p...0&postcount=65
http://www.flashback.org/showpost.p...8&postcount=60

You know you're shit!!!
Citera
2007-05-03, 07:07
Medlem
k1ng3ns avatar
Det finns många olika typer så klart. Vill du ha lite styrka så hålller jag med om kokosmjölk alternativen. Fräs hackad kycklingfilé i en gryta och lägg sedan i lök, bambuskott, vattenkastanj... (här tar du saker du gillar då va). Låt detta steka runt lite och häll sedan på med en kokosmjölk och currypasta efter tycke. Krydda med peppar/salt.
Citera
2007-05-03, 09:36
Medlem
Dennos avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=250042

Oslagbar enligt mig. Och dessutom mycket lågt GI-värde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in