2012-04-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexToy123
Blev i dag stoppad av en snubbe i en BMW X6 Ny och fräsch, utanför ett köpcentra han såg antagligen företagsloggan på min bil (byggbranchen) och ville sälja ett dieselaggregat,
han påstod att dom hade varit på mässa och hade ett gäng över som dom ville bli av med.

min tanke var direkt på dessa slödder,tog även en bild på bilen när jag körde efter
Min fråga är ,kör dom verkligen runt med sånna lyxbilar?
Eller var dom "ärliga försäljare" tro?

Allt är ren bluff. Aggregaten är falskskyltade o duger inte för ändamålet..
Citera
2012-04-29, 18:49
Medlem
ratboness avatar
mötte en flakbil i Älmhult idag...
Citera
2012-04-30, 23:11
Medlem
NorthernCrosss avatar
Jag såg idag att dom hade slagit läger vid gamla IKEA på Hälla i Västerås. Husvagnar, lätta lastbilar och allmänt skräpigt.
Citera
2012-05-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Jag såg idag att dom hade slagit läger vid gamla IKEA på Hälla i Västerås. Husvagnar, lätta lastbilar och allmänt skräpigt.

ja dom har varit där ett par dagar nu. såg två skitiga grisar inne på ica maxi hälla igår..har dock inte hört något om folk som fått erbjudanden om att få arbete utfört av dom..inte än iaf
Citera
2012-05-01, 12:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Allt är ren bluff. Aggregaten är falskskyltade o duger inte för ändamålet..
Men borde det inte vara ganska svårt att göra på ett snyggt sätt?
Citera
2012-05-01, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Men är de "riktiga" irändare?

Ja, de är födda på Irland eller i Storbritannien, men de kallas "Irish Travellers". Det är en slags tattare eller zigenare, de är oftast inte bosatta på en plats utan åker/flyttar runt hela tiden.

Alla i Storbritannien känner till deras metoder och hör att de är "travellers" på hur de pratar. De prövar väl nya marker i Sverige.

Man skall alltid ta en hantverkare som någon annan pålitlig person kan rekommendera.
Citera
2012-05-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
Ja, de är födda på Irland eller i Storbritannien, men de kallas "Irish Travellers". Det är en slags tattare eller zigenare, de är oftast inte bosatta på en plats utan åker/flyttar runt hela tiden.

Alla i Storbritannien känner till deras metoder och hör att de är "travellers" på hur de pratar. De prövar väl nya marker i Sverige.

Man skall alltid ta en hantverkare som någon annan pålitlig person kan rekommendera.

F-skattepapper brukar ju funka...

Det har dom garanterat inte, tattarna..

.
Citera
2012-05-02, 08:08
Bannlyst
Sölvesborg . Kvinnan ville inte ha ny asfalt på uppfarten. Trots det började asfalts-läggaren riva upp befintlig asfalt för att lägga ny.....Männen anhölls men har släppts och är inte misstänkta för brott. Ord står mot ord....

http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/solvesborg/article1624057/Asfaltslaggare-slapptes.html
Citera
2012-05-02, 10:11
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Sölvesborg . Kvinnan ville inte ha ny asfalt på uppfarten. Trots det började asfalts-läggaren riva upp befintlig asfalt för att lägga ny.....Männen anhölls men har släppts och är inte misstänkta för brott. Ord står mot ord....

http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/solvesborg/article1624057/Asfaltslaggare-slapptes.html

Helt jävla bedrövligt! Hur kan de bara bli släppta? Nu är det ju fritt fram för packet att hålla på.

Polisens kommentar att man inte ens skall prata med dem är ju värdelös. Packet kan ju bara hävda att de hade ett avtal likt förbannat.
Citera
2012-05-02, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexToy123
Blev i dag stoppad av en snubbe i en BMW X6 Ny och fräsch, utanför ett köpcentra han såg antagligen företagsloggan på min bil (byggbranchen) och ville sälja ett dieselaggregat,
han påstod att dom hade varit på mässa och hade ett gäng över som dom ville bli av med.

min tanke var direkt på dessa slödder,tog även en bild på bilen när jag körde efter
Min fråga är ,kör dom verkligen runt med sånna lyxbilar?
Eller var dom "ärliga försäljare" tro?

Falska HILTI elverktyg och falska STIHL motorsågar har en del av dom också i sortimentet, köp inte skiten det är kinesiskt skräp som importeras till Italien och får loggorna där.
Citera
2012-05-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Falska HILTI elverktyg och falska STIHL motorsågar har en del av dom också i sortimentet, köp inte skiten det är kinesiskt skräp som importeras till Italien och får loggorna där.
Intressant att höra, de försöker med nya saker hela tiden. De är kreativa till max
Citera
2012-05-02, 19:58
Medlem
Chronicals avatar
Tattarlägret i Kungens Kurva i Sthlm är mindre än en vecka gammalt, och är redan fyllt med sopor. Vad är de för jävla grisar egentligen? Fan vad lack jag blir på att kommunen och den svenska lagstiftningen är så flata att det inte går att köra bort dem med tårgas och vattenkanoner.

Åk och kolla, drivor av snabbmats förpackningar och annat skit, undrar var de klubbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in