2012-04-25, 17:33
Medlem
Dom är väll inte Irländare på riktigt utan är från typ Wales eller Skottland eller så är jag ute och cyklar?!
Citera
2012-04-25, 18:10
Medlem
-abloys avatar
Är det dessa lodisar som går runt i McDonald's i Husby med skor utan sulor och köper massviss med mat? Tror att de jobbar med någon grej i Tensta också.
Citera
2012-04-25, 18:54
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pintocosta
Dom är väll inte Irländare på riktigt utan är från typ Wales eller Skottland eller så är jag ute och cyklar?!
De är resande från de brittiska öarna, precis som vi har svenska resandefolk i Sverige. De är irländska medborgare men inte irländare i ordets rätta bemärkelse, utan de har en egen kultur och ett eget språk som heter shelta. Detta språk hör jag årligen när de handlar på byggmarknaden jag jobbar på och det går inte att förstå en stavelse av det. De talar dock utmärkt engelska när de känner för det..

De är ofta korta och ohyggligt fula. Detta beror förmodligen på inavel då de värnar mycket om att klanerna ska hållas intakta och således skaffar barn med någon inom den kretsen, precis som i vissa arabiska kulturer. Irish travellers är den politiskt korrekta benämningen på detta folk om du vill söka vidare.
Citera
2012-04-25, 20:21
Medlem
JTBases avatar
På väg till Arlanda i dag såg jag en hel hoper med husvagnar och bilar med gula regskyltar i Märsta på nån allmän gräsplätt o dom verkade ha boat in sig bra..är det samma pack vi pratar om tro ?
Citera
2012-04-25, 20:47
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JTBase
På väg till Arlanda i dag såg jag en hel hoper med husvagnar och bilar med gula regskyltar i Märsta på nån allmän gräsplätt o dom verkade ha boat in sig bra..är det samma pack vi pratar om tro ?
Ja, garanterat.
Citera
2012-04-26, 13:09
Medlem
Chronicals avatar
Idag vid lunchtid rullade det in över tio ekipage med dessa typer på en
parkering i kungens kurva. Bleka fettsäckar redo att utföra
småskaliga bedrägerier i närområdet..
Citera
2012-04-26, 13:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Har hitintills varit tunnsått med dessa tattare i Skåne av någon anledning?
Citera
2012-04-27, 20:39
Bannlyst
Blev i dag stoppad av en snubbe i en BMW X6 Ny och fräsch, utanför ett köpcentra han såg antagligen företagsloggan på min bil (byggbranchen) och ville sälja ett dieselaggregat,
han påstod att dom hade varit på mässa och hade ett gäng över som dom ville bli av med.

min tanke var direkt på dessa slödder,tog även en bild på bilen när jag körde efter
Min fråga är ,kör dom verkligen runt med sånna lyxbilar?
Eller var dom "ärliga försäljare" tro?
Citera
2012-04-28, 08:58
Medlem
Har råkat ut för samma typ av händelse som SexToy123.
Även jag är i byggbranschen. Förra sommaren rullade det in en Range Rover till firman. Ur kom en engelsktalande påstridig man i femtioårsåldern som drog exakt samma vals om elaggregat och mässa. Råkade även ut för en likadan händelse tidigare i år på parkeringen till Överby köpcenter i Trollhättan. Mitt råd är att vara bestämd och avspisa dem direkt.
Citera
2012-04-28, 15:13
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Tydligen så är de i farten i Älta:

http://www.nvp.se/Nacka/Alta/Britter-avvisade-fran-p-plats/

De är tydligen ett återkommande problem i regionen, år in och år ut:

http://www.nvp.se/Arkiv/Artiklar/2005/08/Olaglig-camping-pa-industrimark/
Citera
2012-04-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexToy123
Min fråga är ,kör dom verkligen runt med sånna lyxbilar?
Eller var dom "ärliga försäljare" tro?

"Asfaltsläggarna" är inte ett dugg ärliga. Stjäl och bygger utan tillåtelse av markägare.
När folk inte är hemma kommer dom och river garageuppfarten, sen bygger dom nytt fast med "fuskbyggar" kvalitéet. Sen kräver dom villa+mark ägare på pengar för att dom utfört arbete. Hotfulla kan dom vara med.

Det hände nästan min gamla chef. Dom var inte hemma på helgen så kom "Asfaltsläggarna" och skulle riva och bygga, som tur är hadde dom alerta grannar som hindrade "Asfaltsläggarna".

Sen angående bilar och husvagnar, dom har bott regelbundet i Märsta i mellan 7-10 år. I början när dom kom så hadde dom skräpbilar och skräphusvagnar, nu har dom lyckats fiffla tills sig tillräckligt med pengar för att köpa mer kvalitéet på ekipagen.

Sen inte nog med fifflet, dom bor vart som helst där man kan ställa husvagn.
Om det inte går att ta sig dit direkt bygger dom nya vägar. Det värsta av allt dock är att dom skräpar ner och pissar och bajsar överallt och plockar inte upp efter sig sedan.

Jag är förvånad att folk inte känner till deras metoder vid detta laget. "Asfaltsläggarna" är ju ökända, har tillochmed vart med på TV i Uppdraggranskning eller Kalla Fakta och Dessutom på Efterlyst när dom hotade en hamburgarstekare på McDonalds.
Senast redigerad av 1988 2012-04-28 kl. 16:33.
Citera
2012-04-29, 10:12
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
"Asfaltsläggarna" är inte ett dugg ärliga. Stjäl och bygger utan tillåtelse av markägare.
När folk inte är hemma kommer dom och river garageuppfarten, sen bygger dom nytt fast med "fuskbyggar" kvalitéet. Sen kräver dom villa+mark ägare på pengar för att dom utfört arbete. Hotfulla kan dom vara med.

Det hände nästan min gamla chef. Dom var inte hemma på helgen så kom "Asfaltsläggarna" och skulle riva och bygga, som tur är hadde dom alerta grannar som hindrade "Asfaltsläggarna".

Sen angående bilar och husvagnar, dom har bott regelbundet i Märsta i mellan 7-10 år. I början när dom kom så hadde dom skräpbilar och skräphusvagnar, nu har dom lyckats fiffla tills sig tillräckligt med pengar för att köpa mer kvalitéet på ekipagen.

Sen inte nog med fifflet, dom bor vart som helst där man kan ställa husvagn.
Om det inte går att ta sig dit direkt bygger dom nya vägar. Det värsta av allt dock är att dom skräpar ner och pissar och bajsar överallt och plockar inte upp efter sig sedan.

Jag är förvånad att folk inte känner till deras metoder vid detta laget. "Asfaltsläggarna" är ju ökända, har tillochmed vart med på TV i Uppdraggranskning eller Kalla Fakta och Dessutom på Efterlyst när dom hotade en hamburgarstekare på McDonalds.
Aschbergs har jag sett, men hjar du länk till några av de andra dokumentärerna/reportagen om dem som du nämner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in