2011-08-15, 19:59
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
På 80 talet hade man ett samhällsprogram som hette Anslagstavlan jag tror ett motsvarande program som handlar om kortbedägerier, Asfaltsläggare och annat vanligt vore något för SVT att satsa på.
Svenska staten skulle spara stora summor på att inte behöva utreda dessa brått om och om igen pga folks dumhet och okunnighet.

Kanske något som kan lösas megaretro (dvs på snabbköpets anslagstavla) på gräsrotsnivå, jag borde fila ihop en liten a4plansch, men det får bli till nästa vecka eller månaden efter...

Aja, jag orkar iallafall varna arbetskamraterna på fikat.
Citera
2011-08-16, 02:02
Medlem
Cloud9-TEs avatar
Att sparka ut dem från sina respektive kommuner så fort de försöker parkera borde väll kunna räknas som ett slags självförsvar i förberedande syfte?
Citera
2011-08-16, 04:36
Medlem
Cloud9-TEs avatar
*självförsvar i förebyggande syfte (inte förberedande).
Citera
2011-08-16, 08:27
Medlem
Teleskopbatongs avatar
En av dom jävlarna strök med i fredags. Självklart massa ociviliserade, feta irländare som satt utanför akuten och kedjrökte och drack redbull. Tjejerna såg ut som öststastluder och killarna hade äckligt åtsittande t-shirts, såg ut som en reklam för Kanal5s Ullared.
Sjukhusprästen gled runt med en bibel.

Givetvis undrar jag nu vem på flashback som mördade honom
Citera
2011-08-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskopbatong
En av dom jävlarna strök med i fredags. Självklart massa ociviliserade, feta irländare som satt utanför akuten och kedjrökte och drack redbull. Tjejerna såg ut som öststastluder och killarna hade äckligt åtsittande t-shirts, såg ut som en reklam för Kanal5s Ullared.
Sjukhusprästen gled runt med en bibel.

Givetvis undrar jag nu vem på flashback som mördade honom

Var i landet och vilken akut?
Citera
2011-08-17, 12:08
Medlem
Ser tre olika sätt att bemöta den här gruppen, när jag läser inläggen bakåt:

Att behandla dem efter hur de uppträder när de dyker upp på byggmarknader, bensinmackar eller affärer. Det finns flera bra exempel i tråden.
Att bidra till att upplysa folk vad som händer om man försöker vara smart och vill köpa billiga svarta tjänster. Den här tråden bidrar till det.
Att polisen ser till att effektivisera sitt samarbete med kronofogdemyndighet, markägare etc så att avhysningarna går kvickt. Där tycks det återstå en del att göra.

Men det barnsliga och pöbelaktiga snacket om att gå till direkta angrepp mot den här gruppen tycker jag vi ska hålla oss för goda för.
Citera
2011-08-17, 19:45
Medlem
Cloud9-TEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneO
Ser tre olika sätt att bemöta den här gruppen, när jag läser inläggen bakåt:

Att behandla dem efter hur de uppträder när de dyker upp på byggmarknader, bensinmackar eller affärer. Det finns flera bra exempel i tråden.
Att bidra till att upplysa folk vad som händer om man försöker vara smart och vill köpa billiga svarta tjänster. Den här tråden bidrar till det.
Att polisen ser till att effektivisera sitt samarbete med kronofogdemyndighet, markägare etc så att avhysningarna går kvickt. Där tycks det återstå en del att göra.

Men det barnsliga och pöbelaktiga snacket om att gå till direkta angrepp mot den här gruppen tycker jag vi ska hålla oss för goda för.

Och med tanke på vad som kommit fram här så verkar det som att nypa hårt där de visar sig (byggmarknader och andra affärer) och att gå till direkt angrepp vara det som funkat bäst. Myndigheterna är grymt trögflytande och verkar inte direkt bry sig särskilt och tattarna drar oftast vidare när de gjort sin slant och de börjar bli mer och mer uppmärksammade.

Sen får du mer än gärna hålla dig för god för såna metoder om du vill, jag ser bara en effektiv lösning på ett plågsamt problem.
Citera
2011-08-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloud9-TE
Och med tanke på vad som kommit fram här så verkar det som att nypa hårt där de visar sig (byggmarknader och andra affärer) och att gå till direkt angrepp vara det som funkat bäst.

Fast det är väl inte samma sak?
Det är skillnad på att personal bemöter ett dåligt beteende i en butik och att en mobb ger sig på en folkgrupp.
Citera
2011-08-19, 19:06
Medlem
Cloud9-TEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneO
Fast det är väl inte samma sak?
Det är skillnad på att personal bemöter ett dåligt beteende i en butik och att en mobb ger sig på en folkgrupp.

Jag sa aldrig att det är samma sak.
Citera
2011-08-20, 18:05
Medlem
spoilers avatar
"En Irländsk 17-åring parkerar sin bil utanför polishusets reception i Värnamo.

Under onsdagen, inför ögonen på poliser parkerar en yngling, som nyss fyllt år, sin bil mot färdriktningen utanför polishuset. Vad hans ursprungliga ärende hos polisen var är dock okänt.

Väl inne på polisstationen fattar polisen misstanke om narkotikabrott och han frihetsberövas. Han är efter kroppsbesiktning misstänkt för att kört bil under påverkan av narkotika, narkotikabrott eget bruk och grov olovlig körning."

http://www.polisen.se/Jonkopings_lan/sv/Aktuellt/Handelser/Jonkopings-lan/2011-08-18-1259-Narkotikalagen-Varnamo/
Citera
2011-08-20, 20:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
De har invaderat Heden, det står mellan 15-20 bilar och lastbilar på en av grusplanerna närmast Sten Sturegatan. Vilket härligt läge, mitt i centrala Göteborg, ett stenkast från Avenyn och all den dekadens som där pågår 24/7.
Citera
2011-08-21, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En Irländsk 17-åring parkerar sin bil utanför polishusets reception i Värnamo.

Under onsdagen, inför ögonen på poliser parkerar en yngling, som nyss fyllt år, sin bil mot färdriktningen utanför polishuset. Vad hans ursprungliga ärende hos polisen var är dock okänt.

Väl inne på polisstationen fattar polisen misstanke om narkotikabrott och han frihetsberövas. Han är efter kroppsbesiktning misstänkt för att kört bil under påverkan av narkotika, narkotikabrott eget bruk och grov olovlig körning."

http://www.polisen.se/Jonkopings_lan/sv/Aktuellt/Handelser/Jonkopings-lan/2011-08-18-1259-Narkotikalagen-Varnamo/

I många länder utanför världens bästa och mest betydelsefulla land Sverige, så spelar det ingen roll vilken väg man parkerar bilen..

Vad jag dock aldrig kan förstå är hur fan dom där tattarna kan tjäna en enda krona!?

För uppenbarligen så får dom ihop slantar på något sätt och det måste finnas massor med idioter kvar att lura för annars skulle dom stanna hemma!?

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in