2011-05-30, 02:46
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Varför åker ingen från typ sigtuna kommun (märsta är väl sigtuna) ut och helt vänligt tippsar dom om en plats där de kan vara nära motorvägen, avskilt och ingen kommer att störa dom.
När de sedermera flyttar på sig så visar det sig, på natten när det börjar brassas lösplugg och regna falskärmsljus och dundra in pansarfordon, att platsen råkar vara livgardets övningsfält. Militär- och ordningspolis kallas till platsen, under riktiga Waffen SS former blir de avvisade från övningsfältet som olyckligtvis råkar vara ett militärt skyddsobjekt. Kommuntjänstemannen minns naturligtvis ingenting om att de varit ute i tattarcampen eller talat med någon dagen efter.
Citera
2011-05-30, 10:28
Medlem
Om nån är intresserad av att titta på husvagnar och irländska tattarungar så är en del av klanen parkerad på Flatenbadets parkering, söder om Stockholm. Väldigt revirpinkande för att vara gäster..
Citera
2011-05-30, 10:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Verkar vara tunnsått med dessa tattare i Skåne detta år. Har de vandrat norrut?
Citera
2011-05-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Verkar vara tunnsått med dessa tattare i Skåne detta år. Har de vandrat norrut?
Verkar som de är extremt aktiva i Stockholm. Kan tipsa om att de sedan 2-månader tillbaka parkerat två av deras fordon mittemot Volvo i Kungens Kurva, framför hotellet som finns där. Medans husvagnarna står ända borta i Flottsbro.
Ifall ni råkar ha en dunk bensin o tändare till hands på natten
Citera
2011-05-30, 17:18
Medlem
Mötte en tattare med lastbil mellan Barkarby och Hjulsta idag. Endast en framlykta, dvs hela jäkla lyktan var borta. Undrar hur väl deras arbetsfordon tål en flygande besiktning?
Citera
2011-06-01, 09:51
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgel
Jävlar vad de flockas i Uppsala nu har jag märkt. Ser bilar överallt. En irländare kom in på jobbet och köpte bilpolering. Svart Hilux med orange saftblandare på taket, inga loggor eller så. Regnummer GK11 NKH

Den här irländaren lät trevlig dock var han jävligt trög och talade inte med en jättetjock dialekt, men så man förstod att han var irländare iaf.

Vart håller de hus i Uppsala?
Citera
2011-06-01, 19:03
Medlem
VanitaToftbys avatar
31/5 vid 19-tiden mötte jag bortemot 10 bilar tillhörande detta resande cirkussällskap i Mariestad. De såg ut att vara på väg söderut på E20.
Citera
2011-06-01, 20:31
Bannlyst
Igår knackade de på huset och frågade om vi ville ha plattor satta i gräset fram till dörren på sidan. Vi tackade nej sedan dök de upp en timme senare och lastade av grejer.
Jag frågade vad de höll på med och de frågade om vi beställt byte av tak på garaget. Självklart inte!
De tog grejerna med sig och åkte iväg. Min granne kom fram och sa att han skulle köra efter, vilket han dessutom gjorde! Han ville se vad det stod på sidan av minibussen samt reg. nummer.

Jag bor mellan Hässleholm och Strömsnäsbruk
Citera
2011-06-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Vart håller de hus i Uppsala?

Bilar jag har sett har rört sig runt Luthagsesplanaden och Luthagen, Ekebyområdet, Norby samt att de har knackat dörr i mitt kvarter i Valsätra. Kan tänka mig att områdena alldeles runtom City är väldigt berikade med dessa tattare samt radhusen i Norby, Valsätra, Malma Backe, Södra Gottsunda och till viss del även Sunnersta.
Citera
2011-06-06, 11:30
Medlem
Nu har de slagit läger på Järvafältet. Bakom Husbyladan vid Husby Gård.
Citera
2011-06-06, 22:17
Medlem
Finns ett stort camp på runt 35-40 husvagnar bredvid järnvägen i Märsta. Dom stor ute på et stort fält. Och gräset på fältet är torrt....
Citera
2011-06-09, 18:03
Medlem
ratboness avatar
såg ett ekipage i växjö idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in