2011-05-13, 12:04
Medlem
Ett 40-tal ekipage står nu på parkeringen jämte e4:an vid Kista-mässan.
Citera
2011-05-13, 23:23
Medlem
2-3 ekipage cirkulerar i utkanten av Örebro samt Karlskoga. Har knackat dörr hos främst bönder och andra med större gårdar. Blå Ford Transit med irländska skyltar (IRL).
Citera
2011-05-14, 21:45
Medlem
Om det inte vore svenska idioter som anlitade dem, så skulle problemet iaf bli mindre. Sätt press på dem som anlitar dem. De gör generellt dåliga arbeten, är inte billiga i realiteten. Ibland undrar jag om det ligger svenska intressen bakom. Vilka? Måste vara något för FB´s skickliga detektiver.
Citera
2011-05-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Om det inte vore svenska idioter som anlitade dem, så skulle problemet iaf bli mindre. Sätt press på dem som anlitar dem. De gör generellt dåliga arbeten, är inte billiga i realiteten. Ibland undrar jag om det ligger svenska intressen bakom. Vilka? Måste vara något för FB´s skickliga detektiver.

Det är ju bara att läsa några av inläggen; "erbjudanden" från packet är snarast att jämföras som hot. Men visst, det finns säkert en och annan idiot som lockas att köpa tjänst helt frivilligt med.

Vilka svenska intressen har du själv funderat kring?
Citera
2011-05-15, 01:00
Medlem
BornAsGrunts avatar
Åkte igår bakom en bil (Brittskyltad risig skåpbil) som till synes rekade potentiella nya kunder i Segeltorp, södra Sthlm. Ni som har anhöriga/bekanta i området kan ju varna dessa.
Citera
2011-05-15, 04:23
Medlem
Mötte en pickup, Toyota Hilux, om jag inte minns fel, som det stod "International Contractors" och något annat under som jag inte minns, men som hade med asfalt att göra. GB-regplåtar och orange/blåa-reflexmarkeringar på bilen.

Detta var i Ekeby/Sommarro i Uppsala. Av vad jag har läst så ränner dessa tattare runt i skåpbilar och husvagnar så just den här var kanske lite mer seriös, men jag låter mig inte luras.

För några år sedan var dom hos oss också och gav en offert om att asfaltera våran uppfart, men vi sa nej och som tur var blev han inte hotfull.
Citera
2011-05-15, 13:53
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgel
Mötte en pickup, Toyota Hilux, om jag inte minns fel, som det stod "International Contractors" och något annat under som jag inte minns, men som hade med asfalt att göra. GB-regplåtar och orange/blåa-reflexmarkeringar på bilen.

Detta var i Ekeby/Sommarro i Uppsala. Av vad jag har läst så ränner dessa tattare runt i skåpbilar och husvagnar så just den här var kanske lite mer seriös, men jag låter mig inte luras.

För några år sedan var dom hos oss också och gav en offert om att asfaltera våran uppfart, men vi sa nej och som tur var blev han inte hotfull.
Nej då, dom är ju drägg men dom är inte dumma.

Dom anpassar sig även dom, så många av dom kan verkligen se riktigt seriösa ut nuförtiden, kort sagt; köp aldrig hantverkstjänster av engelsktalande personer som uppsöker dig.
Citera
2011-05-15, 22:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
2-3 ekipage cirkulerar i utkanten av Örebro samt Karlskoga. Har knackat dörr hos främst bönder och andra med större gårdar. Blå Ford Transit med irländska skyltar (IRL).

De ska ha lurat sig in på en camping i södra Närke, till campingen kom först en ung kille och en tjej, de frågade om det var ok att deras släktingar kom lite senare "uncles & aunts". Till föreståndarens förvåning rullade ett 15 tal husvagnar lastbilar och bobcats på släp in.
De har härjat hos campingens grannar, vandaliserat och slängt skräp, och skitit överallt förutom på toaletten.

Kan vara samma gäng som nu huserar på en ödetomt. NA kallar dem för "gästarbetare"
http://na.se/nyheter/laxa/1.1205464-gastarbetare-intog-odetomt

Varför svinar de så in i helvete, borde det inte rent affärsmässigt vara bättre att hålla en någorlunda låg profil?
Kan inte polisen sätta dit dem för något skattetekniskt, lär väl knappast finnas några kvitton?
Citera
2011-05-16, 16:02
Medlem
Det bör klargöras att det inte är fråga om "vanliga" irländare" utan så kallade "irish travellers" --> http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Traveller. Givetvis får vi inte reda på detta i mediarapporteringen.
Citera
2011-05-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför svinar de så in i helvete, borde det inte rent affärsmässigt vara bättre att hålla en någorlunda låg profil?
Det är väl just därför de raggar jobb en bit ifrån där de slår sig ner, och naturligtvis också för att missnöjda kunder inte ska kunna få kontakt.
Citera
2011-05-17, 15:28
Medlem
Nu är ett tiotal husvagnar uppställda på allmänningen intill NetonNet i Uppsala. Där har dom campat i några dagar nu. Polisen var där och cirkulerade lite igår, till ingen nytta som det verkar... för de är kvar idag.
Citera
2011-05-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lofer
Nu är ett tiotal husvagnar uppställda på allmänningen intill NetonNet i Uppsala. Där har dom campat i några dagar nu. Polisen var där och cirkulerade lite igår, till ingen nytta som det verkar... för de är kvar idag.

Inte några som tänker ta "egna initiativ" mot packet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in