2007-06-26, 19:59
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotberg
Vid Bauhaus i Barkarby, stod en engelskreggad lb, med en skylt från St Eriks sten i framrutan. Om det var irländare vet jag inte, men gänget var både "engelsmän" och svenskar. Jobbar dem även som öststatarna, dvs inte bara båg?
St Eriks sten på en engelskreggad lastbil är GARANTERAT något av asfaltstattargängen.
Citera
2007-06-26, 20:00
Medlem
tjaboooos avatar
vilket land är det som har bokstaven A ?

såg en 7-8 husbilar utanför coop forum, backaplan, göteborg idag.
Citera
2007-06-26, 20:05
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
vilket land är det som har bokstaven A ?

Har för mig att det är Österrike, Austria..
Citera
2007-06-26, 20:25
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Asfaltstattarna brukar dra sina husvagnar efter de högerstyrda engelskreggade "minilastbilarna". Det stor ett tjugotal ekipage i Sandsjöbacka för en tre-fyra veckor sedan. Jag tyckte synd om vart de än tänkt ställa kosan.
Citera
2007-06-28, 14:15
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Och då är Hammerspace äntligen bönhörd! För nu har en av de stora tidningarna tagit upp fallet med asfaltsterroristerna och uppmärksammat allmänheten om deras ofog:

http://www.city.se/Nyheter/1.739757

http://www.city.se/Nyheter/1.739772
Citera
2007-06-28, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Och då är Hammerspace äntligen bönhörd! För nu har en av de stora tidningarna tagit upp fallet med asfaltsterroristerna och uppmärksammat allmänheten om deras ofog:

http://www.city.se/Nyheter/1.739757

http://www.city.se/Nyheter/1.739772

Det krävs nog mer än ett par notiser i en gratistidning för att få slut på eländet. Vad som behövs är ett par unga hungriga wannabe-skjutjärnsjournalister och ett par månaders research och massiv kartläggning av hela nätverket.

Eller så skulle man kunna utveckla dokusåpaformatet. Man skulle kunna filma jakten på terroristerna live. En sorts blandning av Michael Moore's "Roger & Me" och "Snatch". Det skulle kunna bli ganska intressant. Jag röstar för Fredrik Lindström som berättarröst.
Citera
2007-06-28, 14:55
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Det krävs nog mer än ett par notiser i en gratistidning för att få slut på eländet. Vad som behövs är ett par unga hungriga wannabe-skjutjärnsjournalister och ett par månaders research och massiv kartläggning av hela nätverket.

Eller så skulle man kunna utveckla dokusåpaformatet. Man skulle kunna filma jakten på terroristerna live. En sorts blandning av Michael Moore's "Roger & Me" och "Snatch". Det skulle kunna bli ganska intressant. Jag röstar för Fredrik Lindström som berättarröst.
Men... är inte det önskemålet redan uppfyllt? Robert Aschberg gjorde ju ett reportage om dem i "Insider" för ett tag sedan.
Citera
2007-06-28, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Men... är inte det önskemålet redan uppfyllt? Robert Aschberg gjorde ju ett reportage om dem i "Insider" för ett tag sedan.

Det måste jag ha missat isåfall.

Och det räckte ju uppenbarligen inte, eftersom dom fortfarande är kvar och härjar. Mission accomplished när dom har försvunnit härifrån.
Citera
2007-06-28, 15:08
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Det måste jag ha missat isåfall.

Och det räckte ju uppenbarligen inte, eftersom dom fortfarande är kvar och härjar. Mission accomplished när dom har försvunnit härifrån.
I så fall har jag "good news" åt dig, för det kan till viss del vara nära föreståemde: http://www.gt.se/nyheter/1.739182

Deras kvinnor har i alla fall torskat, undrar om det räcker till utvisning? De sitter i alla fall häktade, och det låter ju allvarligt. Då kan vi förvänta oss en snabbare rättegång.

Insiderklippet har jag för mig finns länkat tidigare i den här tråden, då Aschberg var nere i GBG för att jaga rätt på dem.
Citera
2007-06-28, 15:11
Medlem
spazzies avatar
Dom gillar boxning, kanner du nagon som ar duktig och ar suggen pa att fightas lite ar det bara fraga om dom ar sugna. Det ar cleant och sjysst nar det ar match, bra satt att tjana lite extra cash om man ar en bra boxare.
Citera
2007-06-28, 15:20
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
Dom gillar boxning, kanner du nagon som ar duktig och ar suggen pa att fightas lite ar det bara fraga om dom ar sugna. Det ar cleant och sjysst nar det ar match, bra satt att tjana lite extra cash om man ar en bra boxare.
Det är inte så att du blandar ihop terroristerna med Brad Pitts rollfigur i "Snatch"?
Citera
2007-06-28, 15:22
Medlem
Kontorsslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie

Jag tog mig en bläcka med ett gäng irländska asfaltsläggare för flera år sen. Och visst gillar de boxning, faktum att hela kvällen gick ut på att freda sig från deras aggressiva utbrott och rallarsvingar. De var sjukt på tårna och valde att misstolka allt man sa till det negativa. Men kul var det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in