2009-06-28, 20:16
Bannlyst
28/6

I dag mellan Ikea och Heron city finns en parkeringsplats . Där stod det säkert 50 ekipage med husvagnar bilar och mindre lastbilar.

Blir nog kul för Willys och Citygross när dessa dundrar in=)

Fy fan vilket jävla pack!
Citera
2009-06-28, 20:24
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
I dag mellan Ikea och Heron city finns en parkeringsplats . Där stod det säkert 50 ekipage med husvagnar bilar och mindre lastbilar.

Blir nog kul för Willys och Citygross när dessa dundrar in=)

Fy fan vilket jävla pack!

Hmm...jag ska nog åka förbi i morgon och titta på spektaklet.
Att dom aldrig ger sig, vilka andra länder huserar dom i?
Citera
2009-06-28, 21:42
Medlem
http://www.vk.se/Article.jsp?article=288607
Citera
2009-06-28, 22:22
Medlem
potatislandets avatar
Ett gäng befinner sig för närvarande i Arboga på Krakaborgs Camping där man inledde lite smått med en liten stöldturne på det närliggande Ekbacksbadet. Började även tjafsa med personalen så dom blev portade. Vet inte om dom gjort nåra jobb i trakten ännu dock.
Citera
2009-06-28, 23:57
Medlem
efamans avatar
Att folk inte drar dit och jävlas med dom ordentligt! Snitta däcken på bilarna och husvagnarna, klicka några rutor, paja nån bil, kanske lobba in en molotov, bara för att skrämmas liksom. Göra klart för dom att dom inte är välkomna! Här har vi uppenbarligen mycket att lära av KKK...
Citera
2009-06-30, 17:03
Moderator
oilslicks avatar
Nu verkar dom husera i Roslagen.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3141551.svd
Citera
2009-06-30, 19:44
Medlem
z0xs avatar
Nu är dom i Sundsvall också, till synes Irländska plattsättare.

Nu till det värsta:

Farsan min har gått med på att låta dom lägga om plattorna för 10k! Helt otroligt idiotiskt, jag vet. Men till saken hör att han är väldigt lättövertalad och framför allt lättlurad..

Dom har inte hunnit varit här och gjort något ännu, och farsan har ju självklart insett sitt misstag. Han som var hos far min sa att dom skulle ge honom en "skriftlig offert" innan något skulle ske, inga pengar i förskott och bla bla bla.

Dom har även skakat hand på 10k, nu undrar jag om det finns nåt att göra för att avbryta denna deal utan att farsan får knäskålarna inslagna?
Citera
2009-06-30, 21:22
Medlem
PreDampors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0x
Nu är dom i Sundsvall också, till synes Irländska plattsättare.

Nu till det värsta:

Farsan min har gått med på att låta dom lägga om plattorna för 10k! Helt otroligt idiotiskt, jag vet. Men till saken hör att han är väldigt lättövertalad och framför allt lättlurad..

Dom har inte hunnit varit här och gjort något ännu, och farsan har ju självklart insett sitt misstag. Han som var hos far min sa att dom skulle ge honom en "skriftlig offert" innan något skulle ske, inga pengar i förskott och bla bla bla.

Dom har även skakat hand på 10k, nu undrar jag om det finns nåt att göra för att avbryta denna deal utan att farsan får knäskålarna inslagna?

Kontakta polisen, så man skickar dit en radiobil för att "övervaka".

Men detta sker ju i Sverige så det kommer ingen polispatrull utan du får göra en internetanmälan.

Ring dina släktingar, och ta ut grannarna.
Citera
2009-06-30, 21:53
Medlem
Continental Ops avatar
Jag förstår inte vad polisen håller på med här. Alltså jag fattar att mkt av de här brotten som det är fråga om har lågt straffvärde, skadegörelse, ev olaga hot, egenmäktigt förfarande, olovlig kraftavledning etc och att snuten då inte kan drämma på med några tuffa tvångsmedel. Jag fattar oxå att det kan vara svårt att utreda vem som har gjort vad. Men det är ju rätt allvarliga miljöskador som uppstår och dessutom så pågår det ju hela tiden. Skulle de inte kunna avsätta ett par snutar nån vecka till att spana på några såna här och göra nån räd för att göra en markering och se om det får nåt resultat?
Citera
2009-06-30, 22:28
Medlem
z0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Kontakta polisen, så man skickar dit en radiobil för att "övervaka".

Men detta sker ju i Sverige så det kommer ingen polispatrull utan du får göra en internetanmälan.

Ring dina släktingar, och ta ut grannarna.

Jo det är ju lättare sagt än gjort. Tyvärr så vet vi ju ingenting om när han tänkt komma eller liknande. Jag har sagt åt han att dra någon vals om att han inte har pengar till det eller liknande när han kommer igen.

Och om dom blir hotfulla är det väl bara att fly in och ringa snuten, dom lär ju inte slå ihjäl gubben för 10k.

Ang. grannar osv så lär ju alla jobba imorgon när dom väl kommer. Förutom farsan som har semester, även jag själv jobbar så.

Vad annat kan man göra? varken jag eller farsan är några speciellt krigslystna människor så handgemäng alá street fighter är inte ett alternativ.
Citera
2009-06-30, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z0x
Jo det är ju lättare sagt än gjort. Tyvärr så vet vi ju ingenting om när han tänkt komma eller liknande. Jag har sagt åt han att dra någon vals om att han inte har pengar till det eller liknande när han kommer igen.

Och om dom blir hotfulla är det väl bara att fly in och ringa snuten, dom lär ju inte slå ihjäl gubben för 10k.

Ang. grannar osv så lär ju alla jobba imorgon när dom väl kommer. Förutom farsan som har semester, även jag själv jobbar så.

Vad annat kan man göra? varken jag eller farsan är några speciellt krigslystna människor så handgemäng alá street fighter är inte ett alternativ.

Jösses!

Snälla fota och filma hela spektaklet så får vi se allt vad media varnat oss för nu i ett par år.
Citera
2009-06-30, 22:55
Medlem
z0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Jösses!

Snälla fota och filma hela spektaklet så får vi se allt vad media varnat oss för nu i ett par år.

Haha angående arbetet så har han redan haft och göra med dom en gång. Säkert inte samma gäng men, den gången gällde det asfaltsläggning.

Grejen är ju att det blev ett helt okej resultat (håller än efter 3-4 år och inget ogräs har blommat upp genom än) för lite pengar den gången, och det var innan man blev riktigt uppmärksammad om dessa skojare.

Troligtvis är det därför han gick på samma nit igen,

men som sagt, vi får se hur det går. Förhoppningsvis så klarar han sig ur det här med (förhoppningsvis) pengarna i behåll eller med en respektabel stenläggning.

Jag känner mig lite tvivelaktig till att det kommer bli något av dom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in