2008-04-24, 23:35
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Känner likadant som dig, tror du hittar dom om du åker runt eller frågar folk, dom kan slåss ganska bra, jag har röd mössa och slaktmask, hur kommer du så vi inte ger oss på varandra. Kommer du på hoj?

*

Nej då, 2 hjul känns allt för osäkert
Kommer i min vita lilla Ford Express, sprider fotanglar på tilltänka vägar för dom,
ev punkterar fordon/vagnar som står bra till.
Ev kanske krossa någon/några framrutor på deras äckliga bilar, limma fast
deras hasslar sten med PL400 på deras lastbilar mm.
Kan tänka mej att dom står bort mot Mc Donalds på högra sidan
när man kommer söderifrån.
Tyckte jag kände igen bilderna från Insider.
Ska snoka imorgon efter jobbet så man får rätsida på det här.
Hur jobbar du Bludder för att förhindra dessa parasiter?
Citera
2008-05-06, 12:13
Medlem
Mockens avatar
I morse såg jag att de slagit läger här inne i Göteborg. Ett tiotal husvagnar och några lastbilar står just nu parkerade på den ruffliga parkeringen närmast järnvägen mittemot malmsjögatan 14. (sök på eniro)
Lite läskigt om man ska använda gångbron över järnvägen för då måste man gå rätt igenom deras läger. En färgglad liten van var målad med texten Prestige pavers.
Citera
2008-05-06, 17:54
Medlem
Ute vid gocarten i torsland stog dom i söndags.
Citera
2008-05-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Nej då, 2 hjul känns allt för osäkert
Kommer i min vita lilla Ford Express, sprider fotanglar på tilltänka vägar för dom,
ev punkterar fordon/vagnar som står bra till.
Ev kanske krossa någon/några framrutor på deras äckliga bilar, limma fast
deras hasslar sten med PL400 på deras lastbilar mm.
Kan tänka mej att dom står bort mot Mc Donalds på högra sidan
när man kommer söderifrån.
Tyckte jag kände igen bilderna från Insider.
Ska snoka imorgon efter jobbet så man får rätsida på det här.
Hur jobbar du Bludder för att förhindra dessa parasiter?

Säg till om ni behöver hjälp. Jag har konfonterats med dem med gott resultat. De kan slåss men irish gypsy style, jag slåss fult, mycket fult. Men jag slog inte första slaget, de började jag bara försvarade mig.
Citera
2008-05-09, 16:48
Medlem
johnny-62s avatar
Varning för kringresande bedragare

Citat:
VÄSTERBOTTEN. Villaägare och andra som vill ha markarbeten snabbt utfört varnas nu av polisen för kringresande bedragare.
Västerbotten har besök av kringresande asfaltläggare som erbjuder främst villaägare billiga och snabba markarbeten men som oftast utförs mycket bristfälligt. Eftersom det handlar om personer som saknar registrerade företag går det inte efteråt att kontakta dem för att reklamera arbetet som utförs mot kontant betalning.

Asfaltläggarna är vanligtvis av utländsk härkomst. Annan kriminell verksamhet har också förekommit i samband med dessa så kallade asfaltläggare.
Polisen avråder samtliga att ingå avtal med dessa kringresande sällskap. I samtliga fall handlar det om ett bedrägligt beteende som polisen vill varna allmänheten för.
http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article108312.ece
Och jag som trodde dom skulle hålla sig söder om Dalälven så man skulle slippa dom här uppe..
Citera
2008-05-10, 00:20
Medlem
Rostmannens avatar
Hur kommer det sig att dom kallas "Irländska" när alla deras fordon har Engelska nummerskyltar?

Moderna Irländska skyltar skiljer sig kraftigt i både stil och typsnitt mot de engelska.

Dock kan det vara Nordirländare som härjar runt.

Irland
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_Ireland

Nordirland
http://en.wikipedia.org/wiki/British_car_number_plates#Northern_Ireland
scrolla ner

England
http://en.wikipedia.org/wiki/British_car_number_plates#Great_Britain
Senast redigerad av Rostmannen 2008-05-10 kl. 00:40.
Citera
2008-05-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Hur kommer det sig att dom kallas "Irländska" när alla deras fordon har Engelska nummerskyltar?

Av den enkla anledningen att de presenterar sig som Irländare!
Citera
2008-05-10, 01:15
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Av den enkla anledningen att de presenterar sig som Irländare!

Ok okunskap av ursprung och godtrogna svenskar. Well då var det uträttat med.
Citera
2008-05-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen

Storbritannien är ett bra land att ha sin bil registrerad i, och eftersom Irland också har vänstertrafik så är det inte ovanligt att irländare har sina bilar registrerade i Storbritannien.

Tack Flashback och flashbackanvändare för den här tråden. Tidigare trodde jag att historierna med asfaltsläggare bara var vanlig journalistisk dyngkastning av utländska svartarbetare, men nu har det ju framkommit att det faktiskt är tattarfolk det handlar om. Packet ska komma till min lättlurade granne snart, så jag låser in allt som är löst...
Citera
2008-05-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelGrodan
Packet ska komma till min lättlurade granne snart, så jag låser in allt som är löst...

Du får väl tipsa grannen om att hålla i pengarna och inte betala i förskott. Tyvärr blir de hotfulla om man ifrågasätter deras arbete och inte vill betala för 2cm asfalt på garageuppfarten eller omurade stenar på farstutrappan.

Var är de just nu?
Citera
2008-05-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Du får väl tipsa grannen om att hålla i pengarna och inte betala i förskott. Tyvärr blir de hotfulla om man ifrågasätter deras arbete och inte vill betala för 2cm asfalt på garageuppfarten eller omurade stenar på farstutrappan.

Var är de just nu?

Det verkar vara många av dem, de åker runt i alla villaområden i hela storgöteborg. Har sett deras rostiga buss med klistermärket "Prestige Pavers" lite varstans. Den lokala tattarhövdingen har en ljusgrönmetallic Jaguar, är ganska bred och har blond (!) stubb. En annan granne blev lurad av dem förrförra året, han fick göra om hela uppfarten året därpå.
Citera
2008-05-19, 23:27
Medlem
Det är inte bara ett enda gäng. Liksom liknande husvagnsfolk driver de omkring i grupper, förmodligen släktrelaterade. De rör sig runt i europa under vår och sommar och, tro det eller ej, men några av dem beger sig till USA vintertid. På Irland är de illa sedda och man ju förstå varför.
Detta vet jag då jag pratade med några av dem för några år sedan då de bosatte sig på vårt område en hel sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in