2012-04-21, 08:11
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leddikan
Perkele satan Du ska hålla dig så långt bort från asfalterarna som möjligt är, har en familj en bit ifrån där jag bor. Det är något av det värsta i inavlade idioter du kan tänka dig. Men flott som satan bor dom. Ska förbi där idag, skickar dig några bilder på stället. Givetvis betalt av det sociala. Jag frågade förra sommarn om jag fick köpa en klump tjärasfalt som jag själva skulle smälta, det var ett jäkla tjafs och det skulle bara göras om dom fick adressen så de skulle leverera klumpen. När dom kom och såg den blå-vita kärran framför kåken tvärvände fanskapet. Men då hade jag redan grinden halvstängd, så jag öppnade inte förren klumpen var urlastad. Gissa om de var intresserade att följa med in för att få betalt. ha ha ha
Blå-vita? Har du stulit en polisbil?

Kommer det bilder på huset? Jag trodde bara dessa individer bodde i industriområden, sandgropar och sunkiga campingar...

Deras säsong har blivitväldigt lång tycker jag... sträcker sig från mars till oktober nu mer...
Citera
2012-04-21, 09:30
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo
Helt sjukt många i Viksjö / Jakobsberg i Stockholm just nu. Tror de har slagit läger vid någon grushög i närheten. Hörde någon klaga över att de duschar i toaletterna på närliggande bensinstationer.

Det värsta är nog inte det irländska packet, det är alla idioter som anlitar dem.

Då var det alltså dom som strax efter klockan 16.00 svängde på E18 vid Stäket mot Jakobsberg. Dom kom från Rotebro-leden.

Då återstår att se om dom dumpar av ungdomarna vid outleten i Barkarby så att dom kan leva rövare som förra året i affärerna och på IKEA.

Grattis!
Citera
2012-04-22, 18:33
Medlem
Skall köras punktinsats mot dem i år. Plus att de som köper jobb av dem åker på arbetsgivaravgift, om man kan bevisa det förstås. Tidigare gjorde de mest dåliga jobb, nu är de yrkeskriminella.
Citera
2012-04-22, 18:48
Medlem
Har för mig att kommunen måste begära handräckning av polisen för att avhysa dem från ett särskilt område, dvs utanför camping.
Hamnar Sverige i Europadomstolen om man skulle vända på skiten vid gränsen? De som tidigare blivit lagförda här borde rimligen bli utvisade på x antal år. Men det är väl både lagar och mesighet som stoppar.
För några år sedan såg jag en irälndsk lastbil köra i samhället varje dag. Verkade som att man jobbade här. Beställare av jobb är ju medskyldiga till av packet kommer hit. Sätt dit beställare ordentligt.
Citera
2012-04-24, 12:26
Medlem
PataNegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Skall köras punktinsats mot dem i år. Plus att de som köper jobb av dem åker på arbetsgivaravgift, om man kan bevisa det förstås. Tidigare gjorde de mest dåliga jobb, nu är de yrkeskriminella.

Jag fattar inte varför någon vill anlita "Irländksa asfaltsterrorister".

Men varför säljer någon material till dom?
Är det svårt att vägra?
Citera
2012-04-24, 12:30
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PataNegra
Jag fattar inte varför någon vill anlita "Irländksa asfaltsterrorister".

Men varför säljer någon material till dom?
Är det svårt att vägra?
De stjäl väl materialet från öppna arbetsplatser? Är det inte det som är ett av de stora bekymmren med dem?
Citera
2012-04-24, 12:51
Medlem
PataNegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
De stjäl väl materialet från öppna arbetsplatser? Är det inte det som är ett av de stora bekymmren med dem?

Förlåt! Tänkte mig inte för...

Tänkte bara på dåliga jobb, inte utförda jobb, lurade privatpersoner o s v
Citera
2012-04-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo
Helt sjukt många i Viksjö / Jakobsberg i Stockholm just nu. Tror de har slagit läger vid någon grushög i närheten. Hörde någon klaga över att de duschar i toaletterna på närliggande bensinstationer.

Det värsta är nog inte det irländska packet, det är alla idioter som anlitar dem.
De har precis som förra året slagit läger vid IKEA i Barkarby. Står en bunt husvagnar där och alla dragbilar är vita/svarta Mercor.
Citera
2012-04-25, 08:50
Medlem
Går folk på detta fortfarande efter alla skriverier??!!!!!!!!!!!
Citera
2012-04-25, 09:09
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier
De har precis som förra året slagit läger vid IKEA i Barkarby. Står en bunt husvagnar där och alla dragbilar är vita/svarta Mercor.

Polisen avhyste dem. De försökte belägra en mack i Viksjö senast.

Någon som har lite info om "incidenten" som hände för något/några år sedan då de lurade fel person i malmö? Han ska tydligen ha spärrat in dem i ett hus och bränt ned det till grunden.
Citera
2012-04-25, 16:07
Medlem
Jag har faktiskt en kompis som jobbat tillsammans med sådana här irländare. Dom är tattare/tinkers alltså resande och inte vanliga irländare så alla vet. Min polare fick 150 spänn första dagen för 10 timmars arbete och han är just nu med dom i Finland och jobbar, dom kommer förmodligen blåsa sönder honom bara fråga på om de är något ni undrar över om dom här skojjarna jag får reda på de mesta
Citera
2012-04-25, 16:33
Medlem
PataNegras avatar
[quote=Paradoxal]Jag har faktiskt en kompis som jobbat tillsammans med sådana här irländare. ... Min polare fick 150 spänn första dagen för 10 timmars arbete QUOTE]

Kan du berätta lite om din polare, det borde ju finnas bättre betalda svartjobb att få?
Eller är det bara för dom stora pengarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in