2009-06-30, 22:58
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0x
Nu är dom i Sundsvall också, till synes Irländska plattsättare.

Nu till det värsta:

Farsan min har gått med på att låta dom lägga om plattorna för 10k! Helt otroligt idiotiskt, jag vet. Men till saken hör att han är väldigt lättövertalad och framför allt lättlurad..

Dom har inte hunnit varit här och gjort något ännu, och farsan har ju självklart insett sitt misstag. Han som var hos far min sa att dom skulle ge honom en "skriftlig offert" innan något skulle ske, inga pengar i förskott och bla bla bla.

Dom har även skakat hand på 10k, nu undrar jag om det finns nåt att göra för att avbryta denna deal utan att farsan får knäskålarna inslagna?
Du kontaktar dom genom telefon och säger att det inte blir någon deal. Har ni inte nummer så får farsan din helt enkelt ta det när de kommer=mindre populärt. Fattar de inte vinken så övertala packet med ett par hammarslag i ansiktet.
Citera
2009-07-01, 21:15
Medlem
Ostkupas avatar
Jag mötte ett helt ekipage på E4:an i tisdags, de åkte söderut. Mellan Kolmården och Norrköping..
Det var flera lastbilar, bilar med husvagnar och personbilar.
Samtliga "Gulreggade".

Har tidigare erfarenhet av dem, de är riktiga svin rent utsagt. De skitar ner enormt där de uppehåller sig. De stjäl och kör rattfylla, mer regel än undantag.

Någon som vet ifall det är flera grupperingar? Har det spridits sig i asfaltskretsar att svenskar är godtrogna stackare?
Citera
2009-07-01, 23:48
Medlem
Kenty-59s avatar
Oseriösa asfaltsläggare i Skellefteå

Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Jag mötte ett helt ekipage på E4:an i tisdags, de åkte söderut. Mellan Kolmården och Norrköping..
Samtliga "Gulreggade".

Har tidigare erfarenhet av dem, de är riktiga svin rent utsagt. De skitar ner enormt där de uppehåller sig. De stjäl och kör rattfylla, mer regel än undantag.

Någon som vet ifall det är flera grupperingar?
Har det spridits sig i asfaltskretsar att svenskar är godtrogna stackare?
Citat:
Igår kväll uppmärksammades utlandsregistrerade fordon som stod parkerade på två platser i Skellefteå. Ett av fordonen stod parkerat nära Skellefteå camping och det andra fordonet vid efter E4 på rastplatsen vid Tjärn. Båda fordonen hade utrustning för anläggningsarbeten.
http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article308303.ece
Verkar vara hur många grupperingar som helst, verkar fan finnas i hela Sverige under sommarn..
Citera
2009-07-02, 21:11
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Samtliga "Gulreggade".

Någon som vet ifall det är flera grupperingar? Har det spridits sig i asfaltskretsar att svenskar är godtrogna stackare?
Haha, de där är och handlar hos oss!

Jag jobbar på ett byggvaruhus i Norrköping och de kommer hit dagligen och köper sten av oss, oftast flera pallar åt gången. Till sin hjälp har de haft två små skraltiga gamla lastbilar (engelskregistrerade), samt en liten skåpbil (även den engelskregistrerad). En pall väger ca 1 ton och de lastar tre pallar på sin lilla lastbil som typ släpar i marken när de är klara.

Ungar har de med sig nästan varje gång de är hos oss också och inga av dem har säkerhetsbälten på sig. Första gången de var här, det här året, stal de med sig två pallar sten samt 20m fiberduk. Detta blev de dock tvingade att betala dagen efter då de kom. De är alltid trevliga och säger "Hello my friend!", "Thank you so much!", "Have a nice day my friend!" osv., och gör tummen upp och smilar och skämtar. De ser dock jävligt skumma ut. Alla är korta och några ser så spacade ut att de bara måste vara inavlade.

En gubbe som kör ut hos oss berättade att han förra året körde ut en order med stenar till något husvangnsläger i utkanten av stan. När han var där kom kom några irländrare och inspekterade att allt var med, sedan visslade de och ut från några skabbiga husvagnar kom ett antal rumäner (zigenare) med träningsoverallsjackor och finbyxor på sig. Zigenarna var tydligen efterblivna enligt honom. Dessa fick sedan bära iväg med skiten. Enligt honom så använde irländarna rumänerna som bärare och till att utföra andra tunga kroppsarbeten och spöade dem om de var olydiga. De hade tydligen också spöat upp en del vanligt folk det året med.

Jag antar att de är irländska resande (sk. "knackers").
http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Traveller

Lite sköna är de allt!
Senast redigerad av H0nken 2009-07-02 kl. 21:14.
Citera
2009-07-02, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Jag antar att de är irländska resande (sk. "knackers").
http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Traveller

Jo, de är travellers, eller som det heter på ren - icke-pk - svenska: tattare.
Citera
2009-07-02, 21:25
Medlem
Körde om en mindre variant av sk grusbil på E4:an norrgående vid Upplands-Väsby. Han hade hela flaket fullt med "stenbumlingar" och ägde en gul regplåt.
Citera
2009-07-03, 23:44
Medlem
ostwinds avatar
Citat:

Nu till det värsta:

Farsan min har gått med på att låta dom lägga om plattorna för 10k! Helt otroligt idiotiskt, jag vet. Men till saken hör att han är väldigt lättövertalad och framför allt lättlurad..

Dom har inte hunnit varit här och gjort något ännu, och farsan har ju självklart insett sitt misstag. Han som var hos far min sa att dom skulle ge honom en "skriftlig offert" innan något skulle ske, inga pengar i förskott och bla bla bla.

Dom har även skakat hand på 10k, nu undrar jag om det finns nåt att göra för att avbryta denna deal utan att farsan får knäskålarna inslagna?

Såg att dom hade sin camp på en grusplan tvärs över gamla Guns Trädgård,när jag gick ner till Birsta en dag.
Senast redigerad av ostwind 2009-07-03 kl. 23:47.
Citera
2009-07-04, 02:36
Medlem
de har varit i malmö också bland villaområdena, fast de erbjuder inte bara asfaltering utan även trädgårdsjobb. min mamma blev erbjuden en tjänst och hon ringde såklart mig o frågade va de var för några. därefter blåste vi dem genom att låta dem göra mer än halva jobbet innan mamma ringde polisen.

de var inget bra jobb, men de blev iaf bättre än det var innan.

så kan de gå.
Citera
2009-07-04, 15:22
Medlem
Citat:

Nu till det värsta:

Finns ingen skriftlig offert så är det lugnt. Bara att hota med snuten när de dyker upp för att göra "jobbet".

Farsan knäskålar kommer att få sitt likförbannat, när han får lägga plattorna själv...
Citera
2009-07-04, 19:42
Medlem
_-?-_s avatar
http://www2.sigtunabygden.se/avd/1,1826,MC=600-cat=290-AV_ID=927648,00.html?from=puff

http://marsta.nu/News.aspx?articleId=1921
http://marsta.nu/News.aspx?articleId=1925
http://marsta.nu/News.aspx?articleId=1929
Citera
2009-07-05, 04:53
Moderator
oilslicks avatar
Nu är det fan dags att folket öppnar ögonen och inte anlitar dessa individer.
Fan vad trött jag blir på en del.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3163617.svd

Det är väl bara att utvisa dom, dom sabbar ju för riktiga turister.
Citera
2009-07-05, 13:24
Medlem
Slumlords avatar
Körde om en hel karavan med engelskreggade lastbilar och husvagnsekipage igår. De var på väg söderut på E4:an mellan Hudiksvall och Söderhamn så tydligen har de provat lyckan norrut också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in