2010-04-30, 13:12
Bannlyst
Dessa finns nu även i Markaryd

En polare va för övrigt i slagge med dom o fick hjärnskakning då de använde tillhygge..
Citera
2010-05-05, 19:01
Medlem
rotbergs avatar
Lång karavan svängde av från E18 i Solna mot Dalvägen idag.
Citera
2010-05-05, 20:56
Medlem
bastard666s avatar
mmm.. det var ett gäng utav dessa parasiter som blev ivägkörda från en p-plats i östra GBG tidigare,då riktade de karavanen norrut mot lilla edet -trollhättan. På en av husvagnarna var ett engelskt reg nr ritad med tuschpenna direkt på plåten
Citera
2010-05-06, 13:02
Medlem
rotbergs avatar
Fina dragbilar, stora husvagnar. Några mindre lastbilar. Ser dem ofta vid bygg på Bauhaus/Barkarby på sommaren. Byggterrorister?
Citera
2010-05-06, 18:46
Medlem
Vi har ett helt gäng här i Västerås, dom huserar på Lövudden, ungaran springer runt hej vilt i stan och dom tillbringar kvällarna hela familjerna på Pitchers.
På dagarna kommer dom med sina ENORMA plånböcker och tippar av sten och jord hos oss.
Jag har noll tolerans mot dom och förra året skälle jag ut en av dom som körde för fort på området, han kallade min mam haha. Yes mam.

Travellers är väl som zigenare men med hemländer, förra året bodde dom på parkeringen bredvid Mc Donalds vid Coop salavägen. Vi har även några år i rad fått in skabbiga husvagnar dom lämnat efter sig, ja vafan ska dom med slitna sånna till dom tjärnar fan en shitload med stålar.
Citera
2010-05-06, 20:46
Medlem
O vem faen e korkade nog att anlita dessa skithögar?????????????
Citera
2010-05-07, 23:06
Medlem
Fältet norr om Bromma flygplats idag, nära Solvalla
Citera
2010-05-07, 23:26
Medlem
dbaw84s avatar
Jag har jobbat på ett byggvaruhus och där hade vi ett några irländare med ett bihang av ett gäng polacker som flitigt köpte stenplattor och betong.

Som jag har förstått så erbjuder de att asfaltera/lägga plattor på din uppfart till ett väldigt lågt pris, när jobbet är genomfört ligger notan betydligt högre än tidigare avtalat och de är kända för att bli ganska hotfulla när du inte vill betala.

Det har också förekommit att de asfalterat och lagt plattor åt folk som inte ens velat ha deras tjänster för att sedan på samma hotfulla sätt tvinga "kunden" att betala för ett jobb han inte beställt.
Citera
2010-05-08, 00:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbaw84
Det har också förekommit att de asfalterat och lagt plattor åt folk som inte ens velat ha deras tjänster för att sedan på samma hotfulla sätt tvinga "kunden" att betala för ett jobb han inte beställt.
Och så "snackar" snuten om att de inte kan göra något för inget brott begåtts
Citera
2010-05-09, 15:34
Medlem
oyinbozs avatar
Asfaltsläggare hotade flanörer.

Länsman åker dit och talar allvar.
Citera
2010-05-10, 20:47
Medlem
Ja, det är den platsen jag menade. Man får väl anta att de betraktar platsen som sitt revir, det är ett tjugotal husvagnar uppställda i en vid cirkel. På dagarna ser man mest barn ute, männen verkar vara ute och jobba.

Intressant att kunna göra antropologiska fältstudier på resandefolk. Men man ska nog inte vara för närgången.
Citera
2010-05-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotberg
Fina dragbilar, stora husvagnar. Några mindre lastbilar. Ser dem ofta vid bygg på Bauhaus/Barkarby på sommaren. Byggterrorister?
Såg en liknande karavan för runt 2-veckor sen på E4, en av lastbilarna hade släp + en husvagn

Inatt såg jag en brittisk vägarbetar ford transit åka runt, nytt knep för att verka mer trovärdiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in